11.12.2024.
“Ovogodišnja konferencija u potpunosti je ispunila sve
što nam je bio cilj, a to je da informira, educira, otvori nove kanale
komunikacije i suradnje između regije i svijeta te pruži uvid u sve aktualne
teme na polju digitalne distribucije glazbe. Ovoga puta otišli smo i korak
dalje kako bi u suradnji sa svim dionicima hrvatske glazbene industrije te uz
podršku HUP-a pokrenuli izradu plana za kvalitetnije pozicioniranje i bolju
budućnost naše industrije ”, izjavio je Dario Draštata, predsjednik Regionalnog udruženja
nezavisnih diskografa Balkan (RUNDA).
Hrvatska udruga poslodavaca prepoznaje značaj koji
kreativne i kulturne industrije imaju u razvoju gospodarstva, kulture i društva
u cjelini. U 2023. godini
glazbena industrija bilježila je 238 milijuna eura prihoda što je u odnosu na
2019. godinu (rekordnu godinu prije Covid-19) povećanje od čak 57%.
"Naša
uloga, kao kreatora okvira za gospodarski razvoj, jest poticati odgovornu
primjenu novih tehnologija. Ključno je osigurati ravnotežu između inovacija i
zaštite prava stvaratelja. Samo takav pristup omogućit će održiv rast sektora i
motivaciju za daljnje stvaranje. Ova ravnoteža naglašava središnje načelo:
napredak u inovacijama umjetne inteligencije i odgovarajuća zaštita autorskih
prava međusobno se ne isključuju. Naprotiv, procesi umjetne inteligencije koji
ovise o "inputu" zaštićenih djela ili predmeta izvlače svoju svrhu
i vrijednost iz tih djela ili predmeta”, izjavila je Irena
Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca.
Na konferenciji su i ovoga puta u fokusu bile aktualne
teme vezane za digitalnu distribuciju glazbe, korištenje novih tehnologija i
digitalnih alata, umjetnu inteligenciju i njezino etičko korištenje u glazbenoj
industriji, nove načine ostvarivanja prihoda od glazbe, uz zanimljive
prezentacije i radionice.
U centru pozornosti bio je i
panel na kojem su moderatorica Maja Vidmar Klarić (Hrvatska diskografska
udruga/ZAPRAF)), Jasminka Martinović (HUP), Nenad Marčec (HDS-ZAMP), Dražen
Baljak (HGU/We Move Music Croatia), Dario Draštata (Dallas Records, Runda, Impala) i Tomislav Štengl (HRT) razgovarali o budućnosti hrvatske
glazbene industrije, odnosno o potrebi donošenja sveobuhvatne strategije koja
će omogućiti korak naprijed za sve koji se profesionalno bave glazbom.
“Potrebno je
izraditi nacionalnu strategiju hrvatske glazbe i želimo na jedinstven način
poslati ključne poruke prema stručnoj javnosti i svima onima koji donose
odluke,” izjavila je Maja Vidmar Klarić, direktorica Udruge za zaštitu,
prikupljanje i raspodjelu naknada fonogramskih prava, dok je Nenad Marčec,
glavni direktor HDS ZAMP-a istaknuo: “Da bi pomogli glazbenoj industriji treba raditi na
strategiji. Potrebno je mjeriti broj zaposlenih i doprinos bruto društvenog
proizvoda Republike Hrvatske, objediniti glazbenu industriju te putem platforme
kao što je HUP dati predstaviti tu strategiju nadležnima u državi,”
“U HUP-u
kontinuirano ističemo kako su kreativne i kulturne industrije pokretači razvoja
društva, i oni koji proizvode, izvoze, koji zapošljavaju, i u konačnici oni
koji doprinose razvoju i stvaranju dodane vrijednosti i drugih djelatnosti te
pridonose kulturnoj prepoznatljivosti Hrvatske“ izjavila je Jasminka Martinović, direktorica granskih udruga Hrvatske udruge
poslodavaca.
“Ujedinjena
glazbena industrija je puno jača u pregovorima, osmišljavanju projekata,
suradnji s vladom i u svim intencijama što žele napraviti kroz svoju strategiju,” izjavio je
Tomislav Štengl, urednika programskog odjela Glazbeni sadržaji na HRT-u, s kojim se
složio i Dražen Baljak, predsjednik Hrvatske glazbene
unije naglasivši kako „ je važno da cjelokupna industrija nastupi zajedno, i
u odnosu na nove tehnologije i kroz platformu HUP-a, a kako bi postigli
zajedničke ciljeve.“
Runda Digital Day već 6. godinu donosi
svježe teme i pokreće pozitivne promjene u regionalnoj glazbenoj industriji, a
ove godine je na konferenciji sudjelovalo više od 100 delegata.