23.09.2021.
Cilj
Europskog zelenog dogovora o smanjenju emisija povezanih s transportom za
90% do 2050. godine iznimno je ambiciozan i bit će izazov za postizanje,
jer će potražnja za transportom nastaviti rasti u sljedećim
desetljećima. Da bi se postigao ovaj cilj, Strategija održive i pametne
mobilnosti postavlja plan za isporuku glatkog i pouzdanog europskog
prijevoza za održivu i pametnu budućnost te za osiguravanje fleksibilnog,
konkurentnog, sigurnog, pristupačnog i pristupačnog prometnog sustava i dobro
funkcionirajućeg jedinstvenog europskog Transportnog područja.
Iako
je mobilnost bila ozbiljno pogođena pandemijom COVID-19, oporavak od krize mora
se iskoristiti kako bi se transportnom sektoru pomoglo da postane zeleniji,
pametniji i otporniji. Prijedlog nove uredbe o primjeni infrastrukture
alternativnih goriva postavlja obvezujuće ciljeve kako bi se osiguralo da postoji
dovoljno minimalne infrastrukture za podršku većoj uporabi vozila na
alternativna goriva koja je potrebna u svim vrstama prijevoza, kao i za
upotrebu čista goriva.
Predsjedavajući
ministar za infrastrukturu Jernej Vrtovec naglasio je kako je za uspješnu
europsku transformaciju mobilnosti na alternativna goriva potrebna široka javna
infrastrukturna mreža za opskrbu gorivom koja omogućuje jednostavno i
transparentno korištenje za sve korisnike fizičke i komercijalne mobilnosti,
koji su svjesni važnosti prijelaza na čisti transport.
Kako
bi se podržao ovaj ambiciozni prijelaz, nova uredba o infrastrukturi
alternativnih goriva trebala bi osigurati potrebnu primjenu interoperabilne
i prilagođene infrastrukture za opskrbu gorivom za „čista“ vozila diljem EU-a. Istodobno,
ovaj pristup trebao bi potaknuti rast ovog tržišta i otvoriti nove mogućnosti
industriji EU -a.
Ministri
prometa složili su se o potrebi dovoljno ambicioznog i koordiniranog planiranja
infrastrukture u državama članicama, dobro prilagođenog povećanim ciljevima
klimatskih ambicija za 2030. godinu. Prema riječima ministra Vrtovca,
potrebno je omogućiti svim korisnicima vozila na alternativna goriva nesmetano
putovanje Europskom unijom ubrzanjem postavljanja infrastrukture za opskrbu gorivom
u EU.
"Ako
želimo postići široko prihvaćanje vozila s alternativnim gorivom među
korisnicima, potrebna nam je jednostavna i transparentna infrastruktura za
opskrbu gorivom i opskrbu gorivom, koja pruža potpune informacije i
odgovarajuće mogućnosti plaćanja. Na taj ćemo način također ubrzati rast
tržišta za vozila s niskim i nultim emisijama i čine važan korak naprijed prema
55% smanjenju emisija stakleničkih plinova u Europskoj uniji do
2030. rekao je ministar infrastrukture.
Također
je istaknuo kako je jedan od ključnih izazova zalaganje za koordinirano
djelovanje između proizvođača vozila na alternativna goriva, proizvođača
alternativnih goriva i pružatelja infrastrukture za opskrbu gorivom.