12.07.2021.
U
skladu s ambicioznim ciljevima, postojeća infrastruktura za fosilna goriva
trebat će se modernizirati i transformirati zbog prenamjene ili ukloniti. Kao
doprinos raspravi i donošenju dobrih odluka, europska industrijska udruženja
FETSA i UPEI objavili su zajedničku studiju o utjecaju energetske tranzicije na
europsko skladištenje i opskrbu gorivom te na infrastrukturu za distribuciju.
Ona sadrži važne poruke i daje praktične preporuke za donositelje politika na
EU i nacionalnoj razini te za igrače u dobavnom lancu, procjenjuje utjecaj
energetske tranzicije na skladištenje i infrastrukturne terminale za
distribuciju gorivom, cjevovode, tankove i spremnike, teretna vozila, vagone,
plovila i tegljače te na benzinske postaje. Izradili su je vodeći konzultanti
za energiju i ekonomiju Trinomics B.V.
Ravi
Bhatiani, izvršni direktor FETSE rekao je kako studija pokazuje da će postojeći
terminali i spremnici biti ključni u energetskoj tranziciji, kao i u strateškoj
autonomiji i otpornosti EU. Za skladištenje raznih vrsta tekućih goriva u
budućnosti, bit će potrebne posebne investicije, a sektor već modernizira
terminale, prilagođava infrastrukturu, istražuje nove trgovinske putove te
ažurira postupanje i sigurnosne procedure kako bi bio spreman.
Cecile
Nourigat, glavna tajnica UPEI-ija istakla je kako je ključni nalaz studije to
što je potvrđeno kako se većina postojeće infrastrukture može prenamijeniti za
prihvat obnovljivih goriva i goriva s niskom razinom ugljika te uspješno i
troškovno učinkovito pružiti ta rješenja krajnjim kupcima.
Studija
daje dubinski pregled učinaka zamjene konvencionalnih goriva kroz konkretne
dobavne lance, i to, kroz 11 studija slučaja te uzima u obzir prostornu
konfiguraciju, sigurnost, opremu i troškove. Zaključak je kako bi za većinu
glavnih dobavnih lanaca, postojeća infrastruktura bila kompatibilna s budućim
nisko-ugljičnim i obnovljivim tekućim gorivima, a koji će pokretati
gospodarstvo u smjeru klimatski neutralne Europe. To će zahtijevati investicije
radi prilagodbe opreme, no to se kreće u okvirima uobičajene modernizacije
opreme. Za određene dobavne lance, na primjer one koji se odnose na čisti
vodik, procjenjuje se kako će to tražiti veće investicije da bi se prilagodilo
novim dobavnim putevima i karakteristikama proizvoda.
Sigurno
je kako stručnost i znanje u postupanju s energetskim proizvodima, poput
tekućih goriva i ukapljenog plina, kvalificira postojeće logističko poslovanje
za nastavak i napredak poslovanja za nisko-ugljičnu i obnovljivu budućnost.
Studija o implikacijama energetske tranzicije na skladištenje i opskrbu gorivom te infrastrukturu: Prilog