Postignut dogovor o novim pravilima za bolju zaštitu žrtava prometnih nesreća

23.06.2021.

Parlament i Vijeće postigli su privremeni sporazum o pravilima osiguranja automobila koji pružaju veću zaštitu, transparentnost i neometanu suradnju u cijeloj EU.

Ukratko:

  • Nove pogodnosti za građane EU-a: jednak tretman, alati za usporedbu cijena i izjava o povijesti zahtjeva za cijelu EU
  • Zaštita žrtava čak i ako osiguravatelj bankrotira
  • Izbjegavanje prekomjerne regulacije: e-bicikli nisu obvezni imati automobilsko osiguranje

Izmijenjena pravila bolje će zaštititi ozlijeđene osobe kada se nesreće dogode u bilo kojoj državi članici EU-a, uključujući domaće žrtve nesreće koju je izazvao vozač iz druge države EU-a. Žrtve nesreća također će biti zaštićene ako osiguravajuće društvo obveznika bankrotira, jer nova pravila zahtijevaju da nacionalna tijela za naknadu štete podmiruju troškove koji proizlaze iz takvih slučajeva.

Pravila usklađuju minimalne iznose pokrića u cijeloj EU :

  • za osobne ozljede: 6 070 000 EUR po nesreći ili 1 220 000 EUR po oštećeniku;
  • za imovinsku štetu: 1 220 000 € po nesreći.

Izmijenjena direktiva omogućuje prekogranične provjere osiguranja na vozilima. Međutim, takve provjere ne bi trebale biti diskriminirajuće kao dio redovnih provjera.

Više jasnoće za cijene i povijest zahtjeva

Sporazum uvodi obveznu upotrebu Jedinstvene izjave o povijesti šteta i obveze informiranja građana kako se mogu prijaviti za naknadu štete. Uz to, pružatelji osiguranja morat će se jednako ponašati prema svim građanima EU prihvaćajući izjave o povijesti šteta iz druge države članice kao jednake domaćim izjavama i primjenjivati sve popuste na temelju toga (poput popusta "bonus-malus").


Građani će moći lakše uspoređivati cijene, tarife i pokrivenost koje nude različiti pružatelji usluga zahvaljujući novim besplatnim i neovisnim alatima za usporedbu cijena.

Ne računajući e-bicikle, moto sport i ne-cestovna vozila

Kako bi se izbjegla prekomjerna regulacija, izmijenjena pravila dopuštaju izuzeće necestovnih vozila (poput vrtnih traktora, skutera), kao i isključivanje električnih bicikala iz obveza osiguranja. Također su isključena vozila namijenjena isključivo moto-sportu.


Izvjestiteljica Dita Charanzová (Renew, CZ) rekla je: „Bilo je krajnje vrijeme da se razjasne pravila osiguranja automobila, kako bi Europljani bili bolje zaštićeni i jednako tretirani u EU kada se dogode nesreće i kada se osiguraju njihova vozila. Osigurali smo da ljudi dobiju naknadu i za prometne nesreće u kojima osiguravajuće društvo bankrotira te smo stvorili nove alate za sve građane kako bi mogli uspoređivati cijene, tarife i pokrivenost pružatelja osiguranja. Ovim smo političkim sporazumom uspjeli suzbiti apsurdnu prekomjernu regulaciju moto-sporta, e-bicikala i zemljama članicama dali alate da isključe skutere za mobilnost, dječje igračke ili kosilice. "


Sljedeći koraci

·         Dogovor će sada službeno morati odobriti Parlament i Vijeće. 

·         Jednom odobrena, direktiva će stupiti na snagu 20 dana nakon objave u Službenom listu EU. 

·         Nova pravila počet će se primjenjivati 24 mjeseca nakon stupanja na snagu.

        Pozadina

Trenutna pravila koja se primjenjuju na automobilsko osiguranje omogućuju stanovnicima EU da putuju bilo gdje u EU bez potrebe za dodatnim osiguranjem.

Prva Direktiva EU-a o automobilskom osiguranju usvojena je 1972. godine kako bi zaštitila žrtve motornih nesreća i olakšala slobodno kretanje motornih vozila između država članica. Poslije toga, pet direktiva o osiguranju od automobilskog osiguranja postupno je robusnije štitilo građane EU. 2009. godine objedinjeni su u jednu Direktivu EU o osiguranju automobila (Direktiva 2009/103 / EZ). Prijedlog za izmjenu i dopunu direktive je napravljen 2018. godine.

 

vrh stranice