Europarlamentarci pozivaju na ubrzanje uvođenja europskog sustava upravljanja željezničkim prometom

07.07.2021.

Europski sustav upravljanja željezničkim prometom je prespor i zahtijeva bolju koordinaciju i više ulaganja, kažu europarlamentarci.

Rezolucija o željezničkoj sigurnosti i signalizaciji, usvojena danas (7.7.2021.)  s 667 glasova za, 11 protiv i 14 suzdržanih, pažljivo proučava europski sustav upravljanja željezničkim prometom (ERTMS) i poziva na njegovu punu primjenu. Zastupnici u Parlamentu ističu da unatoč prošlim inicijativama uvođenje ERTMS-a znatno zaostaje za predviđenim rasporedom i još uvijek nije postignuta potpuna interoperabilnost. Oni sugeriraju da bi se potpunim uvođenjem povećao prometni kapacitet do 30% na postojećoj infrastrukturi i ključan je za postizanje klimatskih i digitalnih ciljeva tranzicije.

Ukratko:

  • Ubrzati uvođenje europskog sustava upravljanja željezničkim prometom (ERTMS)
  • Otkazivanje zastarjelih nacionalnih signalnih sustava
  • Više ulaganja u ERTMS

 

Bolja koordinacija

Kao dio napora za poboljšanje upravljanja željeznicom u Europi, europarlamentarci pozivaju na bolju koordinaciju u implementaciji ERTMS-a. Oni tvrde da je za postizanje digitalne tranzicije, poboljšanje sigurnosti europskog željezničkog sustava i ispunjavanje postojećeg roka za uvođenje do 2030. hitno potrebno deseterostruko povećanje brzine uvođenja. Usvojeni tekst napominje da je krajem 2020. godine samo oko 13% koridora središnje mreže upravljalo ERTMS-om, a njegovo raspoređivanje u ostalim koridorima dosezalo je raspon između 7% i 28%.

Trenutno otprilike 30 različitih nacionalnih signalnih sustava ometaju implementaciju ERTMS-a. Stoga rezolucija zahtijeva usklađivanje nacionalnih provedbenih planova sa obvezujućim ciljevima raspoređivanja postavljenim na razini EU-a radi provođenja razgradnje zastarjelih nacionalnih signalnih sustava. Budući da nacionalna pravila stvaraju prepreke za interoperabilnost i ometaju nesmetan rad europske željezničke mreže, europarlamentarci predlažu daljnje usklađivanje operativnih zahtjeva, uključujući inženjerska pravila ili dimenziju vagona.

Kako bi se prevladala trenutna neučinkovitost u javnoj nabavi za uvođenje ERTMS-a, Komisija mora uspostaviti zajednički format natječaja EU-a za nabave, dodaju eurozastupnici.

Industrijska strategija i financiranje

Moraju se riješiti nedostatni industrijski kapaciteti, kažu eurozastupnici i pozivaju Komisiju da predstavi zakonodavni prijedlog za industrijsku strategiju ERTMS-a u okviru nove Industrijske strategije za Europu.

Također naglašavaju da sredstva EU nisu dovoljna za pokrivanje svih troškova potrebnih da bi se osiguralo nesmetano uvođenje i pravilno funkcioniranje ERTMS-a. Stoga se od Komisije i država članica traži da poboljšaju privlačnost ulaganja u ERTMS i riješe nedostatak stabilnog i predvidljivog proračuna.

Pozadina

Europski sustav upravljanja željezničkim prometom (ERTMS) jedinstveni je europski sustav za signalizaciju i kontrolu brzine pokrenut početkom 1990-ih s ciljem osiguravanja interoperabilnosti nacionalnih željezničkih sustava, smanjenja troškova nabave i održavanja signalnih sustava, kao i povećati brzinu vlakova, kapacitet infrastrukture i razinu sigurnosti u željezničkom prometu. Prve komercijalne linije korištenjem ERTMS-a otvorene su 2005. godine, dok je 2017. Komisija usvojila novi plan uvođenja ERTMS-a kako bi osigurala njegovo potpuno uvođenje do 2030. godine.

 

 

vrh stranice