13.05.2019.
8.5.2019.
Zagreb – Danas je u prostorijama HUP-a, kao prvo u nizu
edukativnih događanja pod nazivom Pametna nabava – ljudi, tehnologija,
promjene, održana edukacija i
panel rasprava na temu Transformacija nabave i novi
modeli rada. Uvodno predavanje je održala
Renata Ivaštinović, konzultantica za operativnu i stratešku nabavu s više od 20
godina iskustva u vodećim nacionalnim i multinacionalnim korporacijama
(L’Oreal, Shell, GSK, Croatia osiguranje), uglavnom na rukovodećim pozicijama u
Nabavi.
Nabava
je, osobito u Hrvatskoj, neshvaćena profesija, a često se još uvijek smatra
administrativnom funkcijom s tromim procesima. Mali broj organizacija shvaća
njen doprinos u stvaranju profita i vrijednosti pa je Nabava u većini
organizacija još uvijek nedovoljno uključena u poslovanje. Visoki menadžment i
korisnici često nemaju dovoljno povjerenja u djelatnike Nabave, a tijekom panela čuli smo i da Nabava nailazi na otpore kada
želi uvesti promjene. S druge strane i profesionalci u Nabavi trebaju
jačati svoje kompetencije, a puno se manje ulaže u njihovu edukaciju nego u
Prodaju. Zato ovom serijom edukacija prvenstveno govorimo o nužnosti razvoja i
uloge Nabave u privatnim poduzećima, ali i o utjecaju javne nabave na društvo.
Sve brži tempo promjena poslovanja zahtijeva i od Nabave da što prije prihvati
nove načine rada i pametnu tehnologiju koja mijenja budućnost profesije. Što
možemo svi skupa napraviti
bolje? U središtu je čovjek - promjena načina razmišljanja i ponašanja. Trebamo izaći „iz okvira“ administrativnog i
neučinkovitog sustava boljom suradnjom s korisnicima i
dobavljačima, ubrzati procese i jačati proaktivnu ulogu Nabave kao partnera
biznisu i pokretača inicijativa.
Kraću edukaciju o osobnostima održala je Sanja Varlaj, a na panel raspravi sudjelovali su direktori nabave Josip Jerleković, KBC Zagreb, Vlado
Gazdek, Podravka, i Hrvoje Pupačić, Brodosplit. Razgovaralo se o razvoju i
ulozi Nabave kao funkcije i profesije. Tema je
potaknula i niz pitanja i komentara ostalih sudionika. Čuli smo kakve rezultate javna nabava postiže pametnim
odabirom kriterija i primjenom digitalnih alata. U zanimljivu raspravu o novim
tehnologijama, digitalizaciji i automatizaciji te kako ih implementirati u
postojeće sustave nabave uključili su se i ostali sudionici.