22.05.2018.
Zagreb, 22.5.2018. – U HUP-u je jučer održan okrugli stol na temu
važnosti podataka o zaposlenicima i korištenju tehnike analize 'people
analytics' koja je u Hrvatskoj i dalje nedovoljno prepoznata. Kao uvod u
panel prezentaciju je održala dr.sc. Andrijana Mušura Gabor, ZŠEM.
People analytics je zasad još
uvijek mlado i relativno nepoznato područje koje povezuje HR s financijama,
marketingom i svim drugim granama djelovanja unutar kompanije. Zbog svoje
multidisciplinarne naravi, people analytics, kao snažno područje HR analitike
spaja različita područja među silosima i ključno je za nadilaženje dosadašnjih
načina promišljanja kad se radi o upravljanju podatcima zaposlenika. Za
provođenje uspješne HR analize unutar kompanije nužno je idenitificirati
problem te zatim odrediti kako ga mjeriti i kako ga riješiti. Na panel raspravi
sudjelovali su: Hrvoje Bulat, Idealna suradnja, Goran Ferić, HPB, Vladimir
Benić, Career Centar, Anica Vrlec Bartolić, EY, Damir Bacalja, EY, a moderirala
ga je Mirna Koričan Lajtman, ZŠEM.
Na panelu se razgovaralo o izazovima
kao što je nedostatak strateškog razumijevanja uloge ljudi unutar kompanija.
Pojedini zaposlenici imaju ključnu ulogu u kulturi organizacije – nazivamo ih
influencerima – jer imaju važan utjecaj na sve druge zaposlenike, služe kao
mjesto inspiracije i utjehe u trenucima krize. Ogroman je izazov kompanijama
zadržati takve zaposlenike i suočavaju se s problemom ukoliko isti odluče
otići, zato je važno pravovremeno ih prepoznati i na prave načine ulagati u
njih. Za sve navedeno naravno podrazumijeva se spremnost lidera/direktora na
donošenje pravih odluka. Danas već i u Hrvatskoj postoji velik niz gotovih
alata za provođenje stručnih analiza temeljenih na podatcima zaposlenika, a svi
su oni ključni ukoliko želimo osigurati transformaciju poslovanja na bolje.