Vijeće Europske unije, PODSJEĆAJUĆI na Zaključke Vijeća od 27. studenoga 2020. o pravednom i učinkovitom oporezivanju u razdoblju oporavka, o poreznim izazovima povezanima s digitalizacijom i o dobrom poreznom upravljanju u EU-u i izvan njega, u kojima se podupire prijedlog Komisije da se pravila EU-a o porezu na dodanu vrijednost (PDV) pojasne, pojednostavne i moderniziraju; PODSJEĆAJUĆI na to da je 1. srpnja 2021. započela primjena paketa o PDV-u u e-trgovini, kojim je niz izmjena uveden u zakonodavstvo o PDV-u kako bi se prevladale prepreke prekograničnoj prodaji na internetu i riješili izazovi koji proizlaze iz sustavâ PDV-a za prodaju robe na daljinu i isporuku usluga između poduzeća i potrošača, kao i za uvoz pošiljaka male vrijednosti; POZDRAVLJA preliminarne rezultate, koje je Komisija predstavila na tehničkoj razini, uspješne primjene novih pravila EU-a o PDV-u u e-trgovini, koji ukazuju na to da se paketom doprinosi digitalnoj tranziciji, gospodarskom oporavku i održivim javnim financijama u cijelom EU-u; SMATRA da bi se daljnjim pojašnjenjem i pojednostavnjenjem pravila o PDV-u za poduzeća ojačalo europsko jedinstveno tržište i doprinijelo jednakim uvjetima, čime bi se europskim poduzećima pomoglo da se natječu na domaćem i svjetskom tržištu, te bi se poboljšala usklađenost i ojačala borba protiv poreznih prijevara; u tom pogledu NAGLAŠAVA ključnu ulogu sustava za pružanje usluga na jednom mjestu za PDV u tome da poduzeća ispunjavanju svoje obveze u pogledu PDV-a na prodaju putem e-trgovine, kao i sustava za pružanje usluga na jednom mjestu za PDV u pogledu uvoza (IOSS) u pojednostavnjenju prijave i plaćanja PDV-a na prodaju na daljinu uvezene robe; NAPOMINJE da su IT sustavi potrebni na razini EU-a i na nacionalnoj razini za provedbu pravila EU-a o PDV-u uglavnom operativni te da države članice dovršavaju njihovu uspostavu i rješavaju preostala otvorena pitanja; POZDRAVLJA praktično rješenje o kojem su Komisija i dotične države članice već postigle dogovor u cilju rješavanja privremenog tehničkog problema koji može dovesti do dvostrukog oporezivanja koje se može pojaviti u određenim okolnostima u okviru IOSS-a i NAGLAŠAVA da je dovršetak provedbe pravila o e-trgovini važan prioritet; POZDRAVLJA namjeru Komisije da predloži daljnje pojednostavnjenje prekogranične trgovine u EU-u, smanjenje administrativnih opterećenja za poduzeća i porezna tijela te učinkovitiju borbu protiv prijevara u vezi s PDV-om, posebice smanjenjem potrebe za višestrukim registracijama u različitim državama članicama; SMATRA da bi se proširenjem područja primjene sustava Unije za pružanje usluga na jednom mjestu na sve isporuke robe i usluga između poduzeća i potrošača te usklađivanjem primjene mehanizma prijenosa porezne obveze za isporuke robe i usluga između poduzeća koje obavlja porezni obveznik koji nema poslovni nastan moglo doprinijeti postizanju tog cilja i pojednostavnjenju funkcioniranja sustava PDV-a u EU-u; POZIVA Komisiju da, u cilju pojednostavnjenja i osiguravanja naplate PDV-a, dodatno prouči učinak mogućnosti obvezne upotrebe IOSS-a te da, u bliskoj suradnji s carinskim tijelima i nakon evaluacije trenutačnog sustava, detaljnije prouči moguće ukidanje praga od 150 EUR za upotrebu IOSS-a, uz istodobno očuvanje učinkovitog sustava kojim je lako upravljati i pažljivo razmatranje posljedica za carinska tijela, kao i povezanih administrativnih troškova i opterećenja; POZIVA Komisiju da predstavi nalaze ex post evaluacije o provedbi paketa o PDV-u u e-trgovini od 1. srpnja 2021. i tako državama članicama omogući informiraniju raspravu sa službama Komisije te, prema potrebi, u okviru Vijeća, o mogućim promjenama; posebice SMATRA da bi bilo korisno u određenoj mjeri uskladiti obveze imenovanja posrednika ili poreznog zastupnika u okviru različitih sustava za pružanje usluga na jednom mjestu; u tom kontekstu SA ZANIMANJEM IŠČEKUJE inicijativu Komisije pod naslovom „PDV u digitalnom dobu”, najavljenu u njezinu akcijskom planu iz 2020. za pravedno i jednostavno oporezivanje kojim se podupire strategija oporavka, koja bi trebala obuhvaćati obveze izvješćivanja o PDV-u i elektroničko izdavanje računa, obračun PDV-a u ekonomiji platformi i jedinstven upis u registar obveznika PDV-a u EU-u; u tom kontekstu POZIVA Komisiju da osigura da se svi prijedlozi koje namjerava podnijeti Vijeću u potpunosti procijene u pogledu njihovih gospodarskih, administrativnih i društvenih troškova i koristi za porezne obveznike i porezna tijela, uključujući njihov učinak na informatičke kapacitete EU-a i država članica te njihova odgovarajuća potrebna razdoblja provedbe, kao i na temeljna prava, poput zaštite osobnih podataka.