10.12.2019.
I treću Studiju o socioekonomskome
utjecaju Coca-Cole prema
međunarodno priznatoj metodologiji izradila je tvrtka Steward Redqueen,
a ona je pokazala rast utjecaja i doprinosa Coca-Cole u Hrvatskoj na svim područjima.
Svojim poslovanjem, dijelom izravno, a dijelom suradnjom s 803 mjesna
dobavljača i s 34 400 kupaca, Coca-Cola hrvatskomu gospodarstvu i društvu daje
znatan doprinos, pri čemu svoje poslovanje temelji na načelima održivosti i
društvene odgovornosti. Gotovo 80 % ukupne Coca-Coline ponude bezalkoholnih
pića na hrvatskome tržištu proizvodi se u Hrvatskoj, a godišnja je proizvodnja
u 2018. godini iznosila 157 milijuna litara bezalkoholnih pića. S 464
zaposlenika Coca-Cola u Hrvatskoj u 2018. godini zapošljavala je 24 % radne
snage u hrvatskoj industriji bezalkoholnih pića, a njezin je udio u
industrijskome BDP-u iznosio 12,1 %.
„Tijekom više od pet desetljeća našega rada i
uključenosti u zajednicu u Hrvatskoj svakodnevno pokazujemo da je moguće biti i
dio velikoga međunarodnog sustava i sastavni dio mjesnoga gospodarstva. Ukupna
je vrijednost izravnoga i neizravnoga doprinosa Coca-Cole u obliku plaća,
poreza i dobiti u 2018. godini iznosila 2,339 milijarda kuna, što je 0,6 %
ukupnoga BDP-a. Coca-Cola izravno stvara 286 milijuna kuna dodane vrijednosti,
a svakom kunom dodane vrijednosti podržava stvaranje još 7 kuna u hrvatskome
gospodarstvu. Osim toga, svako radno mjesto u Coca-Coli osigurava još 20 radnih
mjesta unutar svojega lanca vrijednosti”, naglasila je Ruža
Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i
Hercegovinu i Sloveniju.
Ukupan je iznos izravnih i neizravnih poreznih doprinosa koje je osigurala
Coca-Cola dosegao 1,323 milijarda kuna, što je 0,9 % ukupnoga iznosa poreznih
doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj. Čak 56 % ukupne izravne i neizravne dodane
vrijednosti koju stvara Coca-Cola u Hrvatskoj otpada na poreze.
Nakon predstavljanja rezultata
Studije održana je panel-rasprava o ulozi i širini doprinosa tvrtka društvu te
važnosti odgovornoga poslovanja u kojoj su, uz Ružu Tomić Fontanu, sudjelovali
Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave Tele 2, Tihomir Premužak, predsjednik
Uprave i generalni direktor tvrtke Vetropack Straža i Maruška Vizek,
ravnateljica i viša znanstvena suradnica Ekonomskoga instituta.
"Što prije što veći broj
kompanija i poslovni sektor u cjelini shvate kako je jedino društveno odgovorni
pristup poslovanju jamac održivosti, to će nam prije svima biti bolje. Svaka
nagrada za doprinos i pozitivan utjecaj zajednici za nas je i važnija nego bilo
koja druga poslovna nagrada", istaknuo je u panel raspravi Premužak.
Važnost društvene odgovornosti za
poslovanje naglasio je i Pavlinić: "Mi smo u svoje poslovanje društvenu
odgovornost ugrađivali od početka koristeći naše švedske korijene. Činjenica je
da danas svim tvrtkama i okruženje ukazuje na nužnost da posluju na takav
način. Naime, živimo u vremenu u kojem
se i zaposlenici i potrošači u svojim izborima poslodavca ili kupovini
proizvoda, vode i pitanjem odgovornosti i svrhe koju tvrtka ima".
Da društvena odgovornost nije samo
trend složila se i Vizek: "U svijetu postoje brojna istraživanja koja se
provode već desetljećima, a koja ukazuju na snažnu vezu između korporativne
odgovornosti i uspješnosti kompanija.
Društveno odgovorno poslovanje, iako se o njemu u zadnje vrijeme možda nešto
više govori u javnosti, u svakom slučaju nije novost i nipošto nije prolazni
trend", zaključila je.
Ruža Tomić Fontana između ostaloga
je istaknula da Coca-Cola, uz stalnu usmjerenost na svoju uspješnost,
neprestano pomaže i svojim partnerima da rastu i poboljšavaju rezultate. Kako
bi pomogla turističkomu i ugostiteljskomu sektoru, unutar kojega ostvaruje
znatan dio svoje podaje, u prevladavanju problema nedostatka kvalificirane
radne snage Coca-Cola je pokrenula besplatni program Raise the Bar za
edukaciju konobara, kuhara, barmena i voditelja ugostiteljskih objekata. Unapređenju
hrvatske turističke i ugostiteljske ponude pomaže i suradnjom sa zakladom Budi
Foodie osiguravajući stipendije za dodatne edukacije mladih talentiranih
kuhara u najboljim svjetskim gastronomskim školama i vodećim restoranima.
U raspravi je zaključeno da dionici
i zajednica očekuju da tvrtke u poslovanju vode računa ne samo o svojim interesima,
odnosno u prvome redu o interesima vlasnika i dioničara, već i o interesima
zaposlenika, potrošača, dobavljača, drugih partnera i zajednice. I same tvrtke
svjesne su da je dugoročna uspješnost moguća samo ako se posluje odgovorno.