20.09.2018.
Cilj financijskih izvještaja je da na
realan, istinit i fer način prikažu ključne podatke o financijsko –
računovodstvenom poslovanju određenog poduzeća. To očekuju svi eksterni
korisnici financijskih izvještaja koji su iz različitih interesa i perspektiva
u konstantnoj potrazi za korisnim i točnim informacijama koje nisu rezultat
raznih manipulacija.
Kreativno računovodstvo u početku je bilo
zamišljeno u svrhu što realnijeg i objektivnijeg prikaza stvarnog financijskog
položaja i rezultata poslovanja poduzetnika unutar računovodstvenog
regulatornog okvira. Veliki je broj ciljeva zbog kojih se poseže za kreativnim
računovodstvom, a najznačajniji su: održanje povjerenja investitora, ostvarenje
prava na bonuse, priprema za preuzimanje ili obrana od neprijateljskoga
preuzimanja, te odgađanje poreza na dobit za sljedeće razdoblje.
Na žalost, u praksi ono se često
zloupotrebljava te je time preraslo u manipulativno računovodstvo. Pod
manipulativnim računovodstvom podrazumijevaju se svi postupci kojima se
namjerno prikazuju lažirani financijski izvještaji sa ciljem obmanjivanja
javnosti. Manevarski prostor pronalazi se u računovodstvenim standardima koji
su često nejasni i vrlo složeni, a procjene subjektivne.
I ovaj seminar se održao u okviru PUMA
programa u Brodsko-posavskoj županiji kojeg HUP Regionalni ured Osijek provodi
već više od deset godina. Zbog interesa, seminar će se organizirati za članove
HUP-a u Osijeku u studenome.