POLITIČKE KAMPANJE NA ŠTETU INVESTICIJSKE I PODUZETNIČKE KLIME

08.06.2015.

Hrvatska udruga poslodavaca poziva političke aktere da se u predizbornoj komunikaciji služe načelom odgovornosti za javno izrečene poruke. Hrvatska je formalno izasla iz recesije, ali smo gospodarski i dalje na samom dnu Europske unije, uvjeti za poslovanje su teški, investitori su obeshrabreni, a poduzetnici suzdržani u pokretanju novih projekata i aktivnosti zbog čega su stope rasta tek simbolične, a nezaposlenost ostaje visoka.
Zbog toga očekujemo odgovornost svih političkih aktera u raspravama o gospodarskim temama uključujući one koje se odnose na privatizaciju i strateške projekte. Kako se bliži vrijeme izbora, sve je jasnije da se sredstva u kampanjama neće birati. Upravo svjedočimo još jednoj takvoj aktivnosti odnosno, javnoj raspravi u kojoj se, bez valjanih argumenata, privatizacija Croatia osiguranja unaprijed proglašava pogodovanjem privatnom investitoru prije nego su uopće utvrđene činjenice. Prodaja Croatia Osiguranja realizirana je putem međunarodnog javnoga natječaj na koji se javilo više uglednih međunarodnih tvrtki, a proces privatizacije vođen je transparentno i pred najširom javnošću. Nalaz Državne revizije trebaju razmotriti sve relevantne državne institucije, Vlada i Sabor u redovnom postupku. No, opasno je i neodgovorno bez argumenata, dokaza i činjenica unaprijed proglašavati sumnjivim proces privatizacije i olako narušavati ugled jedne od najuspješnijih hrvatskih tvrtki koja je novi većinski vlasnik Croatia osiguranja, nanoseći time i štetu ovoj osiguravateljnoj tvrtki.

Privatizacija je u Hrvatskoj već ionako stigmatizirana, a na svakog se novog privatnog vlasnika i investitora gleda kao na osobu sumnjivih namjera s nečasnim motivima. Istodobno, činjenica je da upravo privatni sektor uspijeva i u ovako teškim uvjetima vući zemlju naprijed zbog čega mu treba dati snažniju podršku i omogućiti poticajnije uvjete poslovanja. Poruka koju problematiziranjem privatizacije Croatia osiguranja i prije utvrđivanja počinjene štete ili kršenja zakona šaljemo poduzetnicima i investitorima (domaćim i stranim), jasna je i nedvojbena - Hrvatska vas ne želi, ovdje niste dobrodošli. Još jednom naglašavamo da Hrvatska nema drugog izlaza iz ekonomske krize nego dinamizirati ekonomske aktivnosti; kroz ulaganja domaćih ili stranih ulagača. Nema novog zapošljavanja, ali i niti zadržavanja sadašnje razine zaposlenosti bez promjene poslovne klime i odnosa prema poduzetnicima i investitorima. Najbolja formula izlaska krize nalazi se u zapošljavanju hrvatskih ljudi, u povećanju ekonomske aktivnosti, u povećanju prihoda hrvatskih poduzeća. Neodgovorna politika i politikantstvo ne mogu donijeti prosperitet i toliko željeni bolji život u Hrvatskoj.
vrh stranice