05.11.2021.
Na osmom izdanju vodeće strukovne
manifestacije skupu se
obratio doc. dr. sc. Velibor Mačkić, posebni savjetnik Predsjednika
Republike Hrvatske za ekonomiju koji je pozdravio okupljene, a dobrodošlicu je
poželjela i Ana Zorić, ravnateljica Uprave za gospodarstvo i financijski
sustav iz Ministarstva financija Republike Hrvatske. U uvodnom dijelu sudionicima
konferencije obratio se i predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za
osiguranje, mr. sc. Slaven Dobrić govoreći o težnjama i izazovima s
kojima se suočava industrija osiguranja naglasio je: „Trenutačna situacija i
dalje ima snažan utjecaj i na našu industriju, naša društva i njihove osiguranike.
No, možemo s ponosom reći da smo, kao industrija, vrlo dobro odgovorili na sve
ove izazove. Održali smo kontinuitet poslovanja, pružili smo adekvatnu uslugu
pa i zaštitu našim klijentima, a istovremeno smo zdravstvene rizike za
zaposlene sveli na najmanju moguću mjeru. Također, pokazali smo da smo stabilan
i kvalitetan partner i gospodarstvu u cjelini, ali i državi, pogotovo u
situaciji oko potresa.”
Prvi
blok izlaganja otvorio je dr. sc. Ante Žigman, predsjednik Upravnog vijeća
Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) na temu Digitalna
i zelena tranzicija industrije osiguranja te pritom istaknuo: „Solventnost
društava za osiguranje u Hrvatskoj je znatno iznad regulatornog minimuma, a prema
stres testu HANFA-e, imovina osiguravatelja niti u najgorim scenarijima ne bi
bila na zabrinjavajuće niskoj razini te bi sektor osiguranja zadržao primjerenu
kapitaliziranost. Ubrzana primjena digitalnih tehnologija koja se u ovim
okolnostima događa u sektoru osiguranja donosi višestruke prednosti jer može
umanjiti troškove poslovanja osiguravajućih društava, a posljedično i smanjiti
premije za pokriće rizika te učiniti dostupnijim uslugu osiguranja većem broju
korisnika. Ususret promjenama kroz digitalnu tranziciju te zbog svoje
okrenutosti prema dugom roku osiguravatelji životnog osiguranja mogli bi postati
pokretači zelene ekonomije i zelenih ulaganja. Istovremeno, trebamo biti
svjesni i rasta ekoloških rizika. Porast broja prirodnih katastrofa nije praćen
jednakom dinamikom porasta osiguranja tih rizika – samo jedna trećina svjetskih
gubitaka je osigurana. Hrvatska se posebno ističe većim jazom između ukupnih i
osiguranih ekonomskih gubitaka od prirodnih katastrofa u odnosu na ostatak EU
te u tom segmentu postoji potencijal za poboljšanje.“
Potom
je uslijedilo izlaganje dr. sc. Zvonimira Savića, glavnog ekonomiste
Hrvatske gospodarske komore (HGK) i posebnog savjetnika predsjednika Vlade Republike
Hrvatske za ekonomska pitanja te predsjednika Upravljačkog odbora za uvođenje
EURO-a kao službene valute plaćanja u Republici Hrvatskoj sa fokusom na
tranziciju kao i procese pripreme oko ulaska Hrvatske u europodručje, koje bi
se prema najavama trebalo dogoditi 2023. godine. Posljednje izlaganje u okviru
prvoga bloka konferencije održao je inozemni gost, Michael Brandstetter,
predstavnik Austrijskog udruženja osiguratelja.
O stanju na hrvatskom tržištu osiguranja
uz uvid u aktualne teme i kretanja,
na panel raspravi koju je moderirao Danko Družijanić, predsjednici i
članovi Uprava iz čak četiri društava za osiguranje podijelili su svoja
razmišljanja i teze – Vančo Balen, član Uprave Croatia
osiguranja d.d., Mario Carini, predsjednik Uprave Generali
osiguranja d.d., Daniel Matić, predsjednik Uprave Allianz Hrvatska
d.d., Sabine Usaty, predsjednica Uprave Uniqa osiguranja d.d.
te predstavnica regulatora Ilijana Jeleč, zamjenica predsjednika
Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA).
Vančo Balen, član Uprave
Croatia osiguranja, istaknuo je kako su digitalne mogućnosti i inovacije unaprijedile
poslovne procese: „Uloga svih nas u osiguranju je da zajednicu učinimo što
otpornijom na sve izazove, kontinuirano pritom prilagođavajući vlastite
proizvode vremenima u kojima poslujemo. U tom pogledu, mi u Croatia osiguranju
ostajemo posvećeni pouzdanim osigurateljnim rješenjima, no predvodimo i
digitalizaciju osigurateljnog tržišta razvijajući inovativne proizvode koji su
na razinama najnaprednijih osiguranja na svijetu.“ Osim dobrih poslovnih
rezultata, Daniel Matić, predsjednik Uprave Allianz Hrvatska naglasio
je važnost kontinuiranog ulaganja u ljudske potencijale te komunikacijske i promotivne
aktivnosti: „Osiguravatelji su se brzo i uspješno prilagodili novim
okolnostima i uvjetima rada. No, uz kratkoročne prilagodbe aktualnoj situaciji
za nas je ključno da ostanemo fokusirani na dugoročne trendove jer
naš je posao ‘utrka na duge staze’. Svako obećanje dano klijentu danas moramo
moći ispuniti sutra ili za deset-dvadeset godina, a isto tako trebamo
znati osigurati kvalitetna obećanja klijentima u budućnosti. To zahtjeva nastavak
i ubrzanje započete transformacije uključujući digitalizaciju poslovnih procesa
i simplifikaciju proizvoda, kao i daljnje ulaganje napora u
bolje razumijevanje naših proizvoda – financijskim opismenjivanjem građana i
kontinuiranim razvojem naših zaposlenika.“
Predsjednica Uprave Uniqa osiguranja,
Sabine Usaty osvrnula se na utjecaj trenutnih ekonomskih faktora: „Osiguranje je posao u čijem
fokusu su ljudi. Mi štitimo naše klijente od različitih rizika i na taj im
način omogućujemo i pružamo financijsku sigurnost. Više je razloga zbog kojih
naglašavam ovu temu. S obzirom na trenutnu ekonomsku situaciju – okruženje
niskih kamatnih prinosa, COVID-19 sa novim mutacijama, propise prema EIOPA
direktivama te tranziciju kune u valutu euro, još je važnije imati na umu našu
osnovnu djelatnost. Transparentnost, jednostavnost i digitalizacija učinit će
proizvode i usluge osiguranja jasnijima i praktičnijima za naše klijente i za
prodaju što bi u budućnosti trebalo rezultirati povećanjem penetracije i
gustoće osiguranja.“
Uz
kontinuitet izvrsnih poslovnih rezultata unatoč svim trenutnim okolnostima, predsjednik
Uprave Generali osiguranja, Mario
Carini, istaknuo
je kako je protekli period utjecao na mnoge organizacijske promjene: „Posljednji
mjeseci bili su pravi test za sve nas u Hrvatskoj, kako u profesionalnom tako i
u privatnom životu. Ponosan sam i zahvalan na tome kako se svi naši ljudi u
Generaliju prilagođavaju „novom normalnom“, osobito u pogledu načina na koji
sada radimo i komuniciramo, održavajući snažan ljudski dodir dok neumorno
provodimo reinženjering procesa u svim poslovnim funkcijama. Vjerujem da nas to
čini jačima i održivijima za daljnji rast i suočavanje s onim što slijedi,
počevši od uvođenja eura te novih računovodstvenih standarda.”
O
novitetima, stvarnom stanju ali i izazovima na području međunarodnog standarda
financijskog izvještavanja MSFI17 govorio je Luka Matošić, član Uprave
Uniqa osiguranja d.d. Iz konzultantske tvrtke za aktuarske usluge Tools4,
Snježana Bertoncelj u svom izlaganju referirala se na važnost globalno
prihvaćenog principa financijskog izvještavanja IFRS17 s ciljem poboljšanja
transparentnosti dok je dr. sc. Tomislav Ridzak, član Upravnog vijeća
Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) održao izlaganje vezano
uz održivo financiranje.
U
posljednjem bloku izlaganja Alina Radusin, direktorica službe marketinga
i korporativnih komunikacija, Wiener osiguranje VIG d.d. i Sanja Gržetić,
voditeljica odjela za korporativne komunikacije i marketing, Grawe Hrvatska d.d
održale su izlaganje vezano uz osiguranje kao ključan dio financijske
pismenosti u sklopu kojeg su predstavile i vrlo uspješan zajednički projekt
društava za osiguranje i Hrvatskog ureda za osiguranje pod nazivom SIGURNIJE
SUTRA, a koji je podržan i od strane Udruženja osiguravatelja Hrvatske
gospodarske komore. Dugoročni projekt informativno-edukativnog karaktera imao
je dvojake ciljeve – s jedne strane nastojala se poveća svijest građana o
važnosti osiguranja općenito i preuzimanja osobne odgovornosti za život, zdravlje
i imovinu dok su s druge strane predstavljene konkretne koristi koje građani
mogu imati od različitih vrsta osiguranja kako bi ih se na taj način potaknulo
da aktivnije promišljaju o korištenju proizvoda osiguranja. Zajednički projekt
SIGURNIJE SUTRA kulminacija je ranijeg dugogodišnjeg rada društava za osiguranje
i Hrvatskog ureda za osiguranje na području financijske pismenosti građana, a
projekt je proveden kao dio Nacionalnog strateškog okvira financijske
pismenosti potrošača za razdoblje od 2021. do 2026. godine. Uz zaključak kako
je potrebno konstantno raditi na podizanju svijesti građana o financijskoj pismenosti na
području osiguranja u Hrvatskoj, najavljene su i buduće zajedničke suradnje
sličnoga tipa, a sve kako bi se građani što bolje informirali ali i usvojili
potrebna znanja i vještine za efikasnije upravljanje financijskim proizvodima i
uslugama s kojima se susreću na tržištu osiguranja.
Više
informacija o Hrvatskim danima osiguranja 2021. pronaći možete na mrežnoj
stranici: Hrvatski dani osiguranja 2021.