28.09.2018.
Paket o mobilnosti
još uvijek je otvorena tema oko koje će se teško postići suglasnost zbog
različitih stavova država članica na zapadu i istoku EU.
UETR je naglasio
važnost socijalnog dijaloga i partnerstva sa sindikatima kako bi se izbjeglo
različito shvaćanje radnog vremena od vremena vožnje. Paket o mobilnosti dva
puta bio je predmet glasanja u Europskom parlamentu, no bez usvajanja. Cilj
UETR-a je raditi na tome da novi sastav Europskog parlamenta (2019.) razumije
potrebe prijevoznika istoka i zapada, kroz pomirenje njihovih interesa.
Nedostatak radne
snage obilježje je svih zemalja članica UETR-a. Nacionali zavodi za
zapošljavanje u evidenciji imaju veliki broj nezaposlenih vozača, dok
istovremeno industriji prijevoza nedostaje na tisuće profesionalnih vozača. To
ukazuje na nedostatak interesa za zanimanje vozača. Rad vozača visoko je
reguliran, odgovornost je velika kao i kazne (vozaču i poslodavcu u slučaju
prekršaja) što utječe na motivaciju mladih ljudi koji se sve rjeđe odlučuju
pristupiti zanimanju vozača. U Španjolskoj trenutno nedostaje 12.000 vozača, u
Francuskoj 20.000, Italiji 15.000, Hrvatskoj 1.500. Njemačka je u organizirala
obuku za vozače u Filipinima, ali po njemačkim pravilima nakon čega Filipince
prima na rad. Srbiji također nedostaje vozača, najviše radi odljeva radne snage
u susjedne zemlje EU: Hrvatsku i Sloveniju, a veliki problem za vozače
predstavljaju duga čekanja na granicama za ulazak u EU.