26.02.2020.
Zagreb, 26. veljače 2020. - AD Plastik Grupa osvojila je Green Frog Award 2019, nagradu koju Deloitte Hrvatska već petu godinu zaredom dodjeljuje za najbolje izvješće o održivom razvoju, a ove su se godine kao punopravni partneri u izboru pridružili Hrvatska udruga poslodavaca i Global Compact mreža Hrvatska. Osim nagrade za najbolje izvješće, dodijeljena je i nagrada za napredak u izvještavanju koju je osvojila Hrvatska kontrola zračne plovidbe. Po prvi puta dodijeljena je i nagrada za originalnost u izvještavanju, a osvojio ju je Lidl Hrvatska.
Svečana dodjela nagrada
održana je u sklopu konferencije „Zapošljavanje
s učinkom”, koju su zajednički organizirali Deloitte, Hrvatska udruga
poslodavaca i Global Compact Mreža Hrvatska.
Uvodne govore održali su Ivana Turjak Čebohin, direktorica u Deloitteovom odjelu revizije i
voditeljica Green Frog inicijative koja je istaknula: “Svijest o društvenoj odgovornosti, zaštiti okoliša i ljudskih prava
postaje sve veća i izraženija. Takvi trendovi na suvremenom tržištu potaknuli
su pozitivne promjene u Hrvatskoj te se iz godine u godinu povećava broj tvrtki
koje su započele s objavljivanjem nefinancijskih izvještaja. Nefinancijsko
izvještavanje tvrtkama može donijeti brojne koristi kako za obveznike
izvještavanja, tako i za društva kojima ono nije zakonska obveza.” i Vali Marszalek, savjetnica za održivi
razvoj i društveno odgovorno poslovanje u HUP-u i izvršna direktorica Global
Compact Mreže Hrvatska koja je izjavila: „Ovo
je druga godina kako je Hrvatska udruga poslodavaca, i Global Compact Mreža
Hrvatska, partner na ovom projektu i drago nam je vidjeti da
su tvrtke sve svjesnije da, kako bi maksimizirale koristi i stvorile dugoročnu
vrijednost za svoje poslovanje, moraju voditi računa o očekivanjima ne samo
dioničara već svih svojih dionika od dobavljača i zaposlenika do kupaca,
potrošača i lokalnih zajednica. Ovogodišnja tema konferencije, zapošljavanje
osoba s invaliditetom, od važnog je značaja za poslovni sektor, pogotovo kad
govorimo o velikom potencijalu milijardi ljudi diljem svijeta koji su, zbog
svoje životne situacije, primorani razvijati vještine poput upornosti,
rješavanja problema, inovativnog razmišljanja i spremnosti na eksperimentiranje
kako bi se prilagodili svijetu oko sebe. Budući da su to ujedno i ključne
vještine tražene za poslove budućnosti na današnjem promjenjivom tržištu rada,
to osobe s invaliditetom čini idealnim zaposlenicima koji organizaciji donose
raznolikost, inovacije, produktivnost, talent, bolje upravljanje rizicima i
bolji ugled, i na kraju bolje poslovne rezultate same tvrtke.“
Uzvanike je pozdravila i Mira Pekeč-Knežević, zamjenica
pravobraniteljica za osobe s invaliditetom.
Nagradu
u ime AD Plastik Grupe preuzela je Zoja
Crnečki, voditeljica Odbora za
provedbu aktivnosti društveno odgovornog poslovanja, koja je tom prilikom
istaknula: “Društveno odgovorno
poslovanje dio je poslovnog modela AD Plastik Grupe i jedna od najvažnijih
sastavnica razvojne politike kompanije. Društvena odgovornost utkana je u sve
naše poslovne procese, što doprinosi realizaciji UNGC-ovih ciljeva održivog
razvoja. Drago nam je što su naš rad i pozitivan utjecaj na okoliš i društvo u
cjelini prepoznati i nagrađeni.”
U sklopu
konferencije održana je i panel rasprava “Zapošljavanje
s učinkom” na kojoj se raspravljalo o zapošljavanju osoba s invaliditetom.
Panel je moderirao novinar Petar
Štefanić, dok su u raspravi sudjelovali: Suzana Plečko, direktorica ljudskih resursa, Franck d.d., Anđela Mlinarić, voditeljica ljudskih
resursa, Calzedonia Croatia d.o.o., Natalija
Vičević, rukovoditeljica Službe za profesionalnu rehabilitaciju, Zavod za
vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s
invaliditetom, Ivan Božić,
upravitelj, Socijalna zadruga Humana Nova i Saša Drinić, novinar.
Kroz dijalog s predstavnicima
relevantnih institucija, udruga i predstavnicima poslovne zajednice nastojali
smo rasvijetliti izazove prilikom zapošljavanja osoba s invaliditetom, a kroz
primjere dobre prakse pomoći poslodavcima da osobe s invaliditetom doživljavaju
kao priliku u svom poslovanju, a ne teret.