04.02.2022.
Program
MEDIA programa 'Kreativna Europa' prilagodio se izazovima koje postavlja razvoj
na audiovizualnim tržištima i mogućnostima koje ona otvaraju. Ove godine
uvodi tri nova poziva za podnošenje prijedloga koji se odnose na razvoj
videoigara i sadržaja, europske festivalske mreže i MEDIA 360°, koji su posebno
osmišljeni za podršku postojećim industrijama, ali i novim talentima i
tržištima, kao i za promicanje suradnje između različitih sektora.
Uz
ove prve pozive objavljene za iznos od 41 milijun eura u okviru komponente
MEDIA, objavljen je i poziv usredotočen na medijsko obrazovanje, s 2,4
milijuna eura EU fondova, kao dio međusektorske komponente
programa. Nekoliko drugih poziva u okviru tri smjera programa Kreativna
Europa bit će objavljeno na Komisijinom portalu
mogućnosti financiranja i natječaja .
Proračun
dodijeljen programu Kreativna Europa za 2022. iznosi 385,6 milijuna eura, što
je povećanje od gotovo 30% u odnosu na 2021.
Program
Kreativna Europa od 2021. godine sastoji se od tri smjera: dio MEDIA pruža
potporu audiovizualnom sektoru; 'kultura' pokriva sva druga područja
kulturnog i kreativnog sektora, a međusektorska linija nudi mogućnosti za
međusektorsku suradnju i podržava sektor novinskih medija. Dosad
neviđen iznos od 2,2 milijarde eura dodijeljen je ovom programu u okviru
novog višegodišnjeg financijskog okvira 2021.-2027., što ga čini najvećim
programom financiranja ikada posvećenim potpori kulture i stvaralaštva na
razini EU-a.
Program
Kreativna Europa savršeno se uklapa s Europskim
akcijskim planom za demokraciju i
Akcijskim planom za medije i audiovizualni sadržaj , usvojenim u
prosincu 2020.
Dodatne
informacije dostupne su na biserka.sladovic@hup.hr
ili na stranicama Komisije: ec.europa.eu