Članovi Vijeća smatraju kako postoje mogućnostima dodatnog smanjenja dijela naknada poput naknade za ambalažni otpad, cijena energenata, vodno-komunalne naknade te drugih parafiskalnih nameta koji bi olakšali poslovanje ovom sektoru koji je suočen sa oštrom konkurencijom nakon ulaska u EU, što se već odrazilo na poslovanje istog. Članovi Vijeća, koje čine predstavnici vodećih hrvatskih tvrtki iz sektora poljoprivrede i prehrambene industrije, te predstavnici HGK, HUP-a, znanstvenih institucija, svoje su prijedloge mogućih umanjenja iznijeli predstavnicima Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva zaštite okoliša, Ministarstva gospodarstva, Fonda za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti, te predstavnicima javnih poduzeća Hrvatskih voda i HEP-a. Ministarstvo poljoprivrede do sada je smanjilo ili ukinulo oko 40 različitih naknada, a napore Ministarstva članovi Vijeća su pozdravili te istaknuli kako se ovo smanjenje osjetilo u njihovom poslovanju, no postoji veliki prostor za dodatna umanjenja i drugih naknada koje su u nadležnosti drugih Ministarstava i javnih poduzeća. Istaknuli su kako je moguće utjecati na dodatno smanjenje naknada za, primjerice, ambalažni otpad što je jedan od velikih troškova gospodarskih subjekata koji bi se, primjerice, samo u mljekarskom sektoru, mogao preusmjeriti na visinu otkupne cijene mlijeka prema primarnim proizvođačima ukoliko država pokaže razumijevanje za dodatno umanjenje. Proizvođači ističu kako u svom poslovanju uočavaju pojedine nelogične vrste naknada kod obračuna električne energije, plina ili vodno-komunalnih naknada. Umanjenjem tih velikih troškova smanjio bi se pritisak na njihovo poslovanje i proizvođačke cijene te bi uspjeli podići konkurentnost i lakše se suprotstaviti sve većoj konkurenciji uvoznika te daljnjem rastu izvoza. Vijeće je zaključilo kako će Ministarstvu poljoprivrede dostaviti prijedloge na koje bi se sve naknade još dodatno moglo utjecati, te napraviti analizu koliko su ovi troškovi manji ili uopće ne postoje u zemljama u kojima imaju svoje proizvodnje ili odakle dolaze proizvodi na hrvatsko tržište.