HUP-ovih 16 pitanja sažimaju najveće i najvažnije probleme koje je nužno riješiti kako bi se stvorile pretpostavke za snažniji i održiv gospodarski rast, a time i razvoj te napredak hrvatskoga društva kao što su fiskalna konsolidacija, promjena teritorijalnog ustroja, reforma javne uprave, uklanjanje administrativnih i investicijskih barijera, smanjenje opterećenja poslovnog sektora, unaprjeđenje kvalitete propisa, unaprjeđenje sustava obrazovanja, podizanje efikasnosti državnih poduzeća i korištenja državne imovine, itd. Očekivali smo da sve stranke koje izlaze na izbore u svojim programima ponude odgovore na postavljena pitanja. Čekali smo gotovo do posljednjeg trenutka objavu cjelovitih ili barem sažetaka ekonomskih programa dviju najvećih političkih koalicija u kojem će se jasno vidjeti konkretan plan aktivnosti i mjera nove Vlade koja će dobiti mandat. Za razliku od izbora 2011. velike su stranke ovaj put programe objavile kasnije što je korak unazad jer onemogućava kvalitetnu javnu raspravu. Na ovim izborima manje su stranke ponudile sadržajnije programe ranije ih prezentiravši javnosti. „Nažalost, u programima dviju koalicija koje smo mogli vidjeti nema odgovora kako dvije najveće koalicije, od kojih će jedna dobiti priliku formirati novu Vladu, misle rješavati ove ključne probleme. Iako smo bili spremni dubinski analizirati programe zapravo nismo imali što ocjenjivati jer niti jedan od ovih problema u programima koji su javno objavljeni nije adresiran osim možda na razini nekih ciljeva koji se postavljaju za određena područja. Iz viđenog možemo samo zaključiti da dvije koalicije na izbore nisu izašle s programima rada njihovih vlada koje žele formirati već samo s općim, marketinškim i populističkim porukama. Nadamo se da konkretni programi ipak postoje jer se kao zemlja i dalje nalazimo u vrlo ozbiljnoj situaciji koja traži odlučno, promišljeno i efikasno upravljanje od prvoga dana mandata nove vlade.“, upozorio je glavni direktor HUP-a Davor Majetić. Gordana Deranja, predsjednica Hrvatske udruge poslodavaca poručila je: „Ohrabrujemo manje i nove stranke da nastave podizati standarde kvalitete izbornih programa i javne rasprave te se nadamo se da će ih u tome slijediti i one velike. Činjenica je da se o gospodarstvu u ovoj kampanji razgovara više nego prije. I sami smo osim javnog postavljanja ključnih pitanja organizirali i niz rasprava na kojima potičemo dijalog oko važnih tema, no bez elaboriranih i konkretnih programa ni rasprave i debate dviju velikih koalicija ne mogu biti dubinske i sadržajne. U raspravama se spominju tek naznake nekih planova i uglavnom govori o ciljevima poput rasta BDP-a, smanjivanja PDV-a, povećanja plaća, povećanja mirovina, povećanja socijalnih davanja, smanjenja nezaposlenosti ili razvoja poljoprivrede, no to su samo fragmenti koje je bez cjelovitog i jasnog strateškog plana nemoguće evaluirati. Koja god vlada dobila mandat morat će se suočiti s ozbiljnim problemima i potrebnom odlučnijeg provođenja reformi. Ako se toga ne prihvatimo sami i nama bi se moglo dogoditi da nas na to primoraju vjerovnici. Tada će rezovi i promjene koje vodeće stranke ne žele spominjati u izbornim kampanjama biti bolniji i dublji.“ PREZENTACIJA