16.01.2020.
Njuškalo, Poliklinika Bagatin i Tokić Autodijelovi samo su
neke od hrvatskih tvrtki koje su prepoznale prilike i prednosti digitalne
transformacije
Jedna od neizostavnih tema današnjice je digitalna transformacija
koja obuhvaća uporabu digitalnih tehnologija i
promjenu modela poslovanja te u potpunosti mijenja naše gospodarstvo. Procjena
je da će se vrijednost digitalne ekonomije u Hrvatskoj do 2025. godine povećati
četiri puta. U Hrvatskoj se digitalna transformacija uglavnom provodi parcijalno
što znači da tvrtke uvode nove tehnologije, ali ne mijenjaju svoje poslovne
modele u skladu s njima. No, bez obzira na to ipak postoje hrvatske tvrtke koje
su uspješno provele digitalnu transformaciju i u posljednje vrijeme ih je sve više,
od malih do velikih poduzeća.
Njuškalovo
foto-prepoznavanje kao prvi takav proizvod na svjetskoj razini
Njuškalo je jedan od vodećih oglasnika u
Hrvatskoj s više od 10.000 novih oglasa svaki dan koji je uvođenjem najnovije
tehnologije prepoznavanja slike i automatizacije predaje oglasa olakšao korisnicima
njihovo postavljanje. Njuškalovo foto-prepoznavanje je prvi takav proizvod za
oglasnike na svjetskoj razini koji je zahvaljujući tehnologiji dubokih neuronskih
mreža omogućio korisnicima čak 70% brže postavljanje oglasa.
Poliklinika Bagatin počela
je s primjenom umjetne inteligencije
Istraživanja su pokazala da će tvrtke koje
ranije krenu s primjenom umjetne inteligencije ostvarit čak dva puta veću
profitabilnost. Poliklinika Bagatin prati svjetske trendove i standarde, osobito
kada je u pitanju estetska kirurgija, stomatologija i dermatologija te su prema
tome prepoznali prilike i prednosti umjetne inteligencije koja im danas očitava
sve rendgenske snimke. Osim toga digitalizirali su svoje interne procese čime
su postigli veći komfor za osoblje i pacijente zahvaljujući uštedi vremena i
boljoj koordinaciji.
Automatizacija poslovnih
procesa unaprijedila je poslovanje Tokić Autodijelova
Zanimljivo je predviđanje kako će do 2025. godine
biti moguće automatizirati čak 52% zadataka u hrvatskom gospodarstvu, i upravo
je zato tvrtka Tokić Autodijelovi već u korak s digitalnim trendovima u
poslovanju. Tokić Autodijelovi su zajedno sa svojim franšiznim partnerima
najveći prodajni lanac auto dijelova u Hrvatskoj. U zadnjih nekoliko godina tvrtka
je provela puno internih digitalnih transformacija i jedna od najinteresantnijih
tiče se upravo tehnologije Robotic process automation (RPA) odnosno
automatizacije poslovnih procesa kojom su dobili iznimno veliku uštedu vremena.
Osim toga fokusirani su na kontinuirano praćenje internih trendova i trening
zaposlenika zbog dodatnog poboljšanja poslovnih procesa.
Kako prepoznati prilike i
prednosti digitalne transformacije?
Ovo su samo neki od uspješnih primjera iz
praksi. I upravo će ove, ali i mnoge druge tvrtke 5. veljače u zagrebačkoj
Laubi na najposjećenijoj konferenciji HUP-ICT Udruge, pod nazivom Digitalna
(R)evolucija 3.0, predstaviti svoje poslovne modele i pružiti stvaran uvid
u procese digitalne transformacije kroz vlastite uspješne primjere iz prakse.
Što su sve naučili, koja su bila očekivanja, koje su bile zablude, kako su se
rješavali problemi i koji su krajnji rezultati otkrit će njihovi predstavnici kroz
svoje poduzetničke priče i iskustva. Namjera Digitalne (R)evolucije 3.0 je ohrabriti
i druge poduzetnike da prepoznaju
prilike i prednosti koje donosi digitalna transformacija te da uvedu nove
organizacijske modele omogućava tehnologija.