02.01.2020.
Fleksibilizacija rada od kuće za poslodavce i radnike
U NN 129/19 od
31.12.2019. objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o izradi procjene rizika. Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objave u Narodnim novinama.
Ovim izmjenama prihvaćen je prijedlog
Hrvatske udruge poslodavaca koji smo zagovarali duže vrijeme i kojim će se
značajno administrativno rasteretiti oni poslodavci koji će iskoristiti
mogućnost da povremeno svojim radnicima omoguće tzv. rad od kuće ( rad na
izdvojenom mjestu rada).
Navedenim pravilnikom, između ostaloga u čl. 1.
st.4. propisano je:
„(4) Poslodavac nema obvezu dokumentiranja
procjene rizika za poslove koje radnik povremeno obavlja na izdvojenom mjestu
rada, ako su to administrativni, uredski i slični poslovi za koje je u skladu s
odredbama ovoga Pravilnika prethodno procijenjen i dokumentiran mali rizik i
koje radnik redovito obavlja u prostoru poslodavca.“
Naime, prema dosadašnjim rješenjima, da bi
radnik mogao povremeno obavljati posao na izdvojenom mjestu rada ( najčešće kod
kuće), poslodavac je, s aspekta zaštite na radu morao izraditi procjenu rizika
za to mjesto rada, uz poduzimanje svih mjera koje iz toga proizlaze. Navedenom
izmjenom, poslodavac nema više obvezu dokumentiranja procjene rizika za poslove
koje radnik povremeno obavlja na izdvojenom mjestu rada. Kao što odredba i
ukazuje, radi se o poslovima koji su na mjestu rada kod poslodavca procijenjeni
kao poslovi s malim rizikom i , u pravilu, radi se o poslovima
administrativne prirode. Sve navedeno odnosi se na situacije kada se takvi
poslovi obavljaju na izdvojenom mjestu rada povremeno, a ne stalno.
Ovime je učinjen jedan mali, ali značajan
iskorak ka fleksibilnijem pristupu novim oblicima rada koji su u konkretnom
slučaju, a obzirom da podrazumijeva pristanak obiju strana, svakako od interesa
i poslodavcima i radnicima, koji na taj način imaju priliku lakše uskladiti
poslovne i privatne obveze.