Uspjeh domaće tvrtke: 'Naša ambalaža čuva kvalitetu hrane u svim vremenskim uvjetima'

16.07.2024.

Posluju u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Srbiji te surađuju s mnogim poznatim trgovačkim lancima. Doznali smo sve o proizvodima i uslugama ove domaće tvrtke i razgovarali o važnosti održivog poslovanja.

Tvrtka implementira tzv. Retail Ready Packaging (RRP) sustav, koji podrazumijeva pristup razvoju i dizajnu alata i rješenja koji su prilagođeni potrebama moderne proizvodnje, distribucije te posebice potrebama modernih trgovačkih lanaca. RRP dobavljačima trgovačkih lanaca i proizvođačima donosi niz koristi i ušteda u procesima proizvodnje, troška pakiranja, transporta, skladištenja, distribucije te izlaganja roba na prodajnome mjestu.  A kako to sve izgleda u praksi, otkrio nam je u razgovoru predsjednik uprave tvrtke eLog, Marko Maloča. 

Smanjuju troškove, a paze na ekologiju

Svojim proizvodima ova domaća tvrtka, koja, osim u Hrvatskoj, posluje u regiji, povećava efikasnost rada i smanjuje troškove u cijelom lancu opskrbe pritom pazeći na ekologiju i održivost. 

- Naši proizvodi uključuju različite vrste višekratne plastične ambalaže (RPC - Reusable plastic crates) za segment voća i povrća, mesa, jaja, plastične palete, samostojeće izložbene stalke (FSDU) itd. Od osnutka 2011. godine do danas s našim klijentima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Srbiji radimo na principima cirkularne ekonomije – rekao je na početku sugovornik. 

 

eLog je, dodaje Maloča, europski operator pooling sustava, a riječ je o sustavu zajedničkog djelovanja u kojem sudjeluju trgovački lanac, njegovi dobavljači i pooler, odnosno tvrtka eLog. 

- Smisao ovakvog načina djelovanja je optimizacija procesa u svim segmentima opskrbnog lanca, od proizvodnje do prodaje roba u trgovini. Sustav poolinga objedinjuje potrebe svih dionika procesa unificirajući ambalažu i pritom smanjujući operativne troškove svim uključenim poslovnim subjektima, koristeći logistička rješenja koja su razvijena i prilagođena specifičnoj namjeni. Sva rješenja koja koristimo u poolingu su višekratna i imaju naglašen ekološki održivi profil. Pooler (eLog) upravlja sustavom, a trgovački lanci i njihovi dobavljači koriste se njime – pojašnjava Maloča i dodaje da eLog grupa ima nekoliko stotina kupaca (dobavljača retaila) koji se koriste njihovim proizvodima. 

- Poslovanje širimo na zemlje regije, a broj trgovačkih lanaca koji se koriste našom uslugom poolinga raste. Danas su to Konzum, Mercator, Tommy, Spar, Tuš, Eurospin, Adhold Delhaize, Univerexport – kaže. 

Pooling kao održiv način poslovanja

Poslovanje tvrtke eLog temelji se na tome da klijenti, korištenjem njihovih proizvoda (RPC-a), više ne troše svoja sredstva na materijale za jednokratnu uporabu. Samim tim niti troše sirovine niti imaju potrebe za zbrinjavanjem otpada, te tako prate suvremene standarde očuvanja okoliša.

- Jednokratna plastična ili kartonska ambalaža zamjenjuje se višekratnom, koja traje godinama, a nakon radnog vijeka se reciklira. RPC kao održivo logističko rješenje ima vijek trajanja od do 10 godina, tijekom kojeg napravi više od 120 rotacija u pooling sustavu – dodaje naš sugovornik te opisuje prednosti korištenja njihove ambalaže.

 

- Zahvaljujući posebno dizajniranim konstrukcijama, naša ambalaža bolje čuva robu, sprečava oštećenja i pridonosi očuvanju kvalitete hrane. Naši proizvodi omogućuju manipulaciju robama u svim prostorima, pri svim vremenskim ili skladišnim uvjetima. Uporaba višekratne plastične ambalaže izravno smanjuje rad unutar distributivnog lanca i unutar trgovina. Ergonomski dizajn uključuje ugrađene ručke, a lakoća proizvoda olakšava nošenje RPC-ova – kaže sugovornik. 

Osim navedenog, plastične palete sprečavaju ozljede i gubitak produktivnosti, a njihovi su proizvodi, dodaje Maloča, sklopivi i složivi te tako omogućavaju bolju iskoristivost transportnih jedinica i smanjuju trošak prijevoza.

- eLog prilagođava dimenziju ambalaže specifičnim potrebama klijenta i vrsti proizvoda. Tako se u različitim dimenzijama od polja do izložbenog mjesta transportiraju voće i povrće pakirano ili u rinfuzi, s podlošcima ili bez njih, svježe meso i mesne prerađevine te jaja. Kad je riječ o samostojećim stalcima (FSDU - free standing display unit), oni se koriste u trgovinama u retailu za dodatno izlaganje različitih vrsta roba, a vrlo su popularni i u modnoj industriji, kako za izlaganje tako i za olakšanu manipulaciju robom unutar prodavaonica – objašnjava Maloča. 

 

Istraživanje o održivosti u poslovanju

Tvrtka eLog provela je istraživanje o održivosti u poslovanju. Željeli su, kaže sugovornik, doznati koje su prednosti korištenja višekratne plastične ambalaže u usporedbi s valovitim kartonom na temelju od milijun obrtaja RPC-a unutar pooling sustava. 

 

- Kao što se može vidjeti iz rezultata, uštede su mnogobrojne. Jedan RPC zamjenjuje korištenje stotine kartonskih kutija. Uz RPC-e nema potrebe za novom sirovinom (drvnom masom), što značajno utječe na okoliš u smislu krčenja šuma i potrošnje vode. RPC-i su dizajnirani tako da se mogu sklopiti i slagati, čime se optimizira prostor za skladištenje i transport te smanjuju logistički troškovi. Zbog čvrstoće i otpornosti RPC-i pružaju bolju zaštitu za proizvode, a dobiveni certifikati ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 potvrđuju brigu za sigurnost hrane, upravljanje kvalitetom i okolišem – pojašnjava nam sugovornik i zaključuje kako je danas potrebno da tvrtke više paze na održivo poslovanje kroz čuvanje prirodnih resursa i konstantno smanjenje zagađenja okoliša u cjelini.

 

 

Projekt se provodi i izvan Hrvatske

Do danas su u okviru Projekta O2 posijali više od 200.000 m2 i na tim će područjima biti minimalno 20.000 novih stabala. 


- Tu svakako želim istaknuti da se na većini tih lokacija i ručno zasadilo oko 2000 stabala. Osim važnosti novih stabala, spomenuo bih i važnost edukacija koje radimo na svim sadnjama s našim partnerima, u koje obavezno uključujemo i djecu iz obrazovnih ustanova gradova i/ili općina s kojima surađujemo. Tema edukacija je važnost očuvanja postojećih šuma i bioraznolikosti te sadnje novih šuma i što one znače za naš život te koliko utječu na borbu s negativnim aspektima klimatskih promjena – kaže Ladišić. 

Do sada su u Hrvatskoj radili u Grubišnom Polju, gdje rade isključivo pripadnici manjine iz romske zajednice i branitelji jer tako, dodaje Ladišić, kao mali poduzetnici žele poslovati i društveno odgovorno. Radili su i općini Promina, a posebno su ponosni na suradnju s Vukovarom, gdje su sadili prošle jeseni, a nastavak suradnje očekuju i ove godine budući da je riječ o velikoj površini od otprilike 50 hektara. Međutim, projekt se proširio i izvan Hrvatske. 

- Krajem prošle godine počeli smo suradnju sa Zavodom za gozdove Slovenije na lokaciji Kras, a za ovu smo godinu dobili dodatnih pet lokacija u Sloveniji.Također smo ove godine sve dogovorili s našim partnerom u Srbiji, gdje uskoro krećemo sa sadnjama, te isto tako u BiH, Crnoj Gori, Makedoniji i na Kosovu. Također se vode razgovori s potencijalnim partnerima za Austriju i Francusku. Sve je to rezultat našeg rješenja koje je potrebno svim državama, a koliko znamo, još smo jedini u EU koji to rade na način da dronovi izbacuju tzv. seed bombs – kaže sugovornik i dodaje: 

- Postoji, naravno, interes, no kao i svaki posao u Hrvatskoj, imamo i 'konkurenciju', koja se bavi ručnom sadnjom i u suradnji s državnim institucijama, pa je njihova ponuda na tržištu bitno povoljnija jer koriste državne resurse. Vjerujem da ćemo i mi doći na red da surađujemo s našom državom. Naš bi posao trebao biti u interesu državnih institucija koje su povezane sa šumarstvom jer svaki naš uspjeh je uspjeh i države s kojom surađujemo, a sve za jedini nam planet Zemlju – govori Ladišić. 


'Poduzetništvo je sve samo nije lako'

Prije ulaska u poduzetničke vode Goran je dvadesetak godina radio kao menadžer u vodećim hrvatskim i stranim kompanijama, ali ljubav prema prirodi bila je prisutna još od djetinjstva. 

- Kao mali bio sam puno uključen u našu obiteljsku 'kućicu' s imanjem na kojem su vinograd, vrt i voćnjak, a kako je riječ o lokaciji na vinskim cestama, tamo je priroda baš onako u originalu. Ta naša 'kućica' bila je životni projekt mojih roditelja i, kad vidim s koliko su se ljubavi oni bavili time, to nije moglo niti mene zaobići. Prije dvije godine odselio sam se iz Zagreba u tu našu 'kućicu' i mislim da i to dovoljno govori o mojoj ljubavi prema prirodi – kaže nam sugovornik. 

Svaki je početak težak, a takav je bio, kaže Goran, i njegov poduzetnički put. Ali sve je lakše, dodaje, kad postoji tim od 10 lojalnih kolega i partnera koji su s njim od prvog dana, i tako već četvrtu godinu zaredom.

- Mislim da je entuzijazam glavni, kao i vjerovanje u ono što radiš. Da je poduzetnik biti lako, bio bi to svatko, no poduzetništvo je sve samo nije lako, ali ako vjeruješ u sebe i u ono što radiš, uvijek se otvore i neki novi neplanirani, ali dobri, putevi. Svima bih nam poručio: čuvajmo ovu prirodu jer tko nam daje za pravo da i djeca naše djece ne uživaju u njoj kao što mi danas uživamo – zaključio je Goran Ladišić. 

Tvrtka eLog članica je HUP- Udruge malih i srednjih poduzetnika. 

Članak pročitajte OVDJE.  

vrh stranice