U Vukovaru održano predstavljanje rezultata GEM istraživanja

23.05.2019.

U prepunoj dvorani Poduzetničkog inkubatora BIC u Vukovaru, dana 23. svibnja 2019. godine, predstavljeni su rezultati najvećeg svjetskog istraživanja u poduzetništvu, na razini pojednica prema poslovnoj okolini – Global Entrepreneurship Monitor (GEM) za 2018. godinu s naglaskom na rezultate vezane uz Slavoniju i njezin poduzetnički potencijal. Događaj su organizirali HUP, HUB, CEPOR i VURA.

Skup su uvodno pozdravali u ime organizatora Ivan Sarić, HUP Reg. ured Osijek te Ivana Mujkić, zamjenica gradonačelnika Grada Vukovara, Zrinka Čobanković, pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo Vukovarsko-srijemske županije i Ana Mandac pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta RH, glavnog financijskog sponzora GEM istraživanja u Hrvatskoj.

U istraživačkom timu GEM Hrvatska pod vodstvom prof. dr. sc. Slavice Singer bili su još i prof. dr. prof. dr. sc. Nataša Šarlija, prof. dr.sc. Sanja Pfeifer i izv. prof. dr. sc. Sunčica Oberman Peterka. Naravno, kako smo mogli i očekivati, Hrvatska je zemlja na začelju u Europskoj uniji kada je posrijedi poduzetništvo, a Slavonija i Baranja su se po gotovo svim pokazateljima približile najnerazvijenijoj hrvatskoj regiji Lici i Banovini. Od 2002. godine, problemi od tada do danas gotovo istovjetni na ista tri ključna područja, što znači da se ne čini ništa kako bi se promijenile stvari koje ograničavaju poduzetničke kapacitete, a to su: kvaliteta regulatorne okoline, nedostatak suradnje poslovnog sektora i istraživačkih institucija i činjenica da obrazovanje ne doprinosi stvaranju poduzetničkih kompetencija. Imamo kompliciranu, netransparentnu poduzetničku okolinu, koja zapravo sprječava intencije, namjere ljudi da pokrenu poslovni pothvat, Istaknula je prof. Singer u uvodnom predavanju.

U panelskoj raspravi koja je uslijedila pod nazivom: Što čini Hrvatsku i Slavoniju (ne)poduzetničkom zemljom sudjelovali su:  Ilija Cota, direktor Razvojne agencije Vukovarsko-srijemske županije, dr.sc. Josip Faletar, predsjednik Uprave Spačva d.d., Jakov Krešić, direktor Regionalnog centra Hrvatske poštanske banke u Osijeku, Tamara Mikulić, voditeljica Humanitarne udruge Duga Vukovar i Zrinka Šesto, suvlasnica solarnog - elektro turističkog broda u Vukovaru, a moderator je bio Velimir Šonje, ugledni ekonomski analitičar. U nastavku izdvajamo par izjava panelista:

Josip Faletar: “Naša tvrtka prošla je kroz predstečajno razdoblje, ali smo uz upornost, volju i znanje pronašli način za novu fazu u kojoj poslujemo uspješno. Put do inovativnog proizvoda zahtijeva kvalitetno poznavanje postojećih proizvoda kako bi tvrtka mogla postati inovativna. Smatram da smo mala zemlja te da ne možemo postavljati svjetske trendove, ali zato je važno da uz kvalitetan proizvod postoji i jednako kvalitetan marketinški plan koji će brendirati tvrtku i njezine proizvode. Važno je povezati znanost i poduzetništvo jer na taj način tvrtka prepoznaje metode motiviranja i upravljanja zaposlenicima, što je neophodno za uspješno poslovanje.”

Ilija Cota: “Smatram da je ključan problem nedostatak kvalitetne poduzetničke okoline. Regulatorni okvir nije dovoljno jednostavan za poduzetnike te ne ispunjava dovoljno svoju svrhu, a to je služba poduzetnicima. Također, postoji nedostatak kvalitetne suradnje između znanosti i poduzetnika te nedovoljna edukacija u području poduzetništva.”

Zrinka Šesto: “Mi smo odlučili baviti se turizmom u županiji koja nije turistička te je to samo po sebi bio ogroman izazov. Napustili smo realni sektor, koji zbog svoje sporosti onemogućava napredak te smo odlučili otvoriti svoje poduzeće. Prepoznali smo potencijal u memorijalnom turizmu te uz suradnju s ostalim tvrtkama stvorili prvi elektro-brod koji koristi solarnu energiju. Inovativnost je ključna za napredak, a uz nju je jednako važna i kvaliteta proizvoda. Sve je to moguće uz kvalitetnu pripremu poduzetničkog pothvata te adekvatnu edukaciju.”

vrh stranice