24.09.2019.
Važno je kako plaćate i motivirate ako ste
poslodavac, ili kako ste plaćeni i motivirani ako ste posloprimac. Važno je za
što plaćate i motivirate ili za što ste plaćeni i motivirani. Vrijeme u kojem
živimo i radimo izuzetno je zanimljivo.
Gdje god pogledali na kuglu zemaljsku,
gospodarski i društveni pritisci prisiljavaju vlasnike i upravljače da ponovno
razmisle o načinu plaćanja i motiviranja i razlikama između pojedinih načina,
te da se sve češće upuštaju u razne avanture mijenjanja modela. No, što se
postiglo svim tim pokusima i promjenama? Mnogo je pomodnih hirova i trendova,
no gdje su se zaista postigli rezultati? Kako sustavno i održivo urediti
područje upravljanja ljudskim potencijalima, činiti ljude zadovoljnima,
motiviranima i kompetentnima?
Kada se sve uzme u obzir, pokušaju
razdvojiti vjerovanja od činjenica, razmišljanja od konkretnih istraživanja,
može se reći da je određivanje plaća i nagrada te njihovih isplata, prava
umjetnost. Sustav plaća igra izuzetno
važnu ulogu pri restrukturiranju i uvođenju promjenama.
Strategija upravljanja promjenama vezana je
na moćni znak promjena, promjenu plaća koja privlači pažnju zaposlenika i
potencijalnih akvizicija. Promjena plaća u takvim situacijama može igrati dvije
uloge: može voditi promjene ili ih samo slijediti. Bez obzira na ulogu,
menadžeri moraju znati kako njima upravljati i kako ih koristiti.
Seminar je imao za cilj upoznati polaznike
sa načinima na koji se ljudi mogu plaćati i kako uskladiti strategiju ukupnih
plaća, naknada i nagrada sa poslovnom strategijom i financijskim planom
poduzetničke organizacije. Također, i razumjeti odnose unutar sistematizacije
poslova i radnih mjesta izraženih kroz
osnovne plaće i naknade te modele, mjere i metrike koji se dizajniraju za potrebe
nagrađivanja u obliku varijabilnog dijela plaće i raznih oblika bonusa, te kako
kreirati sustav materijalnog motiviranja kojim se ljudi čine zadovoljnima,
potiču na razvoj vještina i stručnosti, na izvrsnost.
Polaznicima na seminaru objašnjeni su:
• Modeli plaće i strateške
perspektive (definicija plaća, oblici plaća, koje su strateške odluke o
plaćama, konkurentske prednosti, …)
• Kreiranje ustroja (kako na temelju
ocjene utjecaja vanjskih čimbenika oblikovati adekvatnu unutarnju strukturu,
razdvojiti kriterije koji se temelje na poslu ili osobi, kako prikupljati
informacije, izbjeći birokraciju i statičnost, …)
• Vrednovanje rada i procjena
poslova (utvrđivanje sadržaja posla i povezivanje sa vanjskim tržištem, rangiranje,
klasifikacija, bodovne metode, stupnjevanje, upravljanje promjenama i razvojem
kompetencija)
• Proračuni i modeli nagrađivanja u
skladu s načelima opće pravednosti, uravnoteženosti i transparentnosti.
I ovaj seminar se održao u okviru PUMA
programa u Brodsko-posavskoj županiji kojeg HUP Regionalni ured Osijek provodi
već više od deset godina.