Predmetni Zakon bio je i tema sjednice Turističko-poslovnog vijeća pri HGK, u kojem sudjeluju i predstavnici HUP Udruge ugostiteljstva i turizma, održane u utorak 11.6. u Zagrebu. O aktivnostima na izradi ovog zakona na sjednici je govorila gospođa Nina Perko iz Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture, te je pritom istaknula sljedeće: - očekuje se da nacrt novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama bude gotov do 1. srpnja kada će se ujedno otvoriti javna rasprava s trajanjem do 1.9.2013. - ministarstvo traži prijedloge struke poglavito kada su u pitanju kriteriji po kojima će se definirati vrste morskih plaža i kriteriji po kojima bi se kao izuzetak omogućilo „zatvaranje“ plaža, - doći će do promjene načina obračuna koncesijskih naknada, no ne zna se još na koji način (hoće li ostati model fiksni + varijabilni dio? ili će se samo mijenjati iznos naknade ili…nije još poznato). - materiju budućeg novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama ne pokrivaju odnosno ne propisuju europske direktive, no kod izrade Zakona Europska komisija inzistira na poštivanju načela transparentnosti i nediskriminiranosti, - pojedine kategorije kao što su primjerice luke treba primjereno odnosno djelotvorno definirati, - valja uskladiti suprotstavljene interese te uskladiti sve prostorne planove uz uvažavanje tradicijskih prava, - i zaključno - ključnim se nameće pitanje zaštite investicija na pomorskom dobru. U nastavku izdvajamo ciljeve donošenja novog zakona, Opći cilj - Stvoriti pravni okvir, koji će pokrenuti investicije na pomorskom dobru i osigurati cjelovitu gospodarsku valorizaciju pomorskog dobra. - Osigurati zaštitu ulaganja i pravnu sigurnost postojećih i budućih koncesionara i korisnika pomorskog dobra. - Pokrenuti proces integralnog upravljanja pomorskim dobrom, koji će na koordinirani način očuvati prirodne resurse pomorskog dobra uz uspostavu učinkovitog upravnog i inspekcijskog nadzora. Posebni specifični ciljevi: 1. Usklađivanje s Zakonom o koncesijama 2. Usklađivanje sa Prekršajnim zakonom 3. Integralno upravljanje pomorskim dobrom, koje će predstavljati ključnu poveznicu i pokretač održivog gospodarskog razvoja mora i morske obale. 4. Ubrzavanje postupka utvrđivanja granica pomorskog dobra s posebnim naglaskom na područja interesantna za gospodarsko korištenje 5. Centralizacija upravljanja, a što znači integralno upravljanje pomorskim dobrom zasnovano na jasnim kriterijima, dok bi se decentraliziralo odlučivanje o pojedinačnim koncesijama. 6. Rješavanje pitanja zakonitih ulaganja kapitala na pomorskom dobru čije posljedice do danas nisu razriješene i amortizirane. 7. Jasno definiranje kontrolnih mehanizama i nadležnosti Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture u postupku upravljanja svim morskim lukama otvorenim za javni promet od nacionalnog, županijskog i lokalnog značaja