28.09.2018.
Glavne teme konferencije o kojima su raspravljali vrhunski stručnjaci za
turizam iz regije bile su kako produljiti sezonu i kako pokrenuti turistički
razvoj kontinentalne Hrvatske – Christopher Hinteregger/PKF
Tourismexperts iz Austrije, Tim Clancy/Via Dinarica iz Irske i BiH, Francisca
Abreu/Guimaraes iz Portugala, Adam Ruszinko/HHTA iz Mađarske, Eva
Štravs Podlogar /MGRT iz Slovenije, Martina Bienenfeld /TZ grada
Zagreba, Burak Baykan/D-Marin group, Margarita Maruškić Kulaš/Aquatika,
Leila Krešić-Jurić/EU Summit zdravstvenog turizma, Veljko Ostojić/HUT,
Gordana Tomičić/Sunčani Hvar, David Gabelica/MZL Zagreb, Siniša
Topalović/Horwath HTL, Tomislav Varga/Atlas, Daniela Čavlović/Manjgura,
Berislav Sokač/Run Croatia, Željko Kolar/KZŽ, Joso Smolić/HOK, Iva
Bencun/Zadar outdoor Festival, Saša Muminović/SLO CRO poslovni klub,
Marcel Medak/Bizovačke toplice.
Predstavili su pozitivna iskustva i najbolje regionalne prakse te iznijeli
svoja viđenja problematike, potencijala i mogućih aktivnosti za daljnji razvoj.
Uvodno je nazočne pozdravila i Gordana
Deranja, predsjednica HUP-a.
Problem visoke sezonalnosti i izazov produženja sezone te pokretanja
turizma u unutrašnjosti nije svojstven samo za Hrvatsku, dijele ga sve zemlje
na Mediteranu. Dijeljenjem znanja, iskustava, najboljih praksi i ideja
zasigurno možemo postići više. Stoga smo prvi put na jednom konferencijskom
panelu okupili ministre turizma iz regije kako bismo razgovarali o izazovima
razvoja turizma, o sličnostima u turističkim potencijalima i strategijama naših
zemalja te mogućnosti suradnje. Na panelu su sudjelovali Blendi Klosi, ministar turizma i zaštite okoliša
Albanije, Pavle
Radulović, ministar
održivog razvoja i turizma Crne Gore, Zdravko Počivalšek i Frano Matušić, državni tajnik
ministarstva turizma Republike Hrvatske.
„U Sloveniji sezone
inače ne predstavljaju problem. Unatoč tomu i te smo izazove neizravno
naznačili u okviru nove Strategije
održivog rasta slovenskog turizma za razdoblje do 2021. godine. Osnova
su za razvoj turizma 365 nova vizija razvoja, nova geografska i
nova proizvodna organiziranost slovenskog turizma. Počeli
smo od temelja – od naše različitosti od ostalih i zadali smo si cilj kojim
želimo postati zelena, aktivna, zdrava destinacija za iskustva s 5 zvjezdica.
Želimo postati destinacija koja svoj identitet gradi na izuzetnoj kulturi
i kulturnom naslijeđu. Kao što smo već rekli, nitko u turizmu ne uspijeva sam!
Stoga se povezujemo i sa susjednim zemljama te zemljama šire regije. Zajedno
možemo stvoriti turističke proizvode za goste s udaljenih, prekomorskih
tržišta“, naglasio je Zdravko Počivalšek, ministar gospodarskog razvoja i tehnologije Slovenije.
Blendi Klosi, ministar
turizma i zaštite okoliša Albanije, istaknuo je: „Albanija postaje traženo i pouzdano
turističko odredište. Iz godine u godinu brojke pokazuju dvoznamenkasti porast
broja stranih turista u Albaniji. No brojke turističkog razvoja nisu nam cilj.
Naš je cilj razvoj elitnog i cjelogodišnjeg turizma. Za ispunjenje tih ciljeva,
poduzeli smo niz inicijativa. Ovdje su četiri jake destinacije koje će
osigurati produženi turizam tijekom cijele godine. Što nam je potrebno osim
individualnih napora svake zemlje u našoj regiji? Trebamo uspostaviti
zajedničku turističku ponudu. Moramo zajedno raditi na udaljenim tržištima“.
Pavle Radulović, ministar
održivog razvoja i turizma Crne Gore,
naglasio je sljedeće: „Tema konferencije
vrlo je aktualna, ne samo u slučaju Hrvatske nego i u slučaju drugih
destinacija naše regije, uključujući i Crnu Goru. Konkurentska prednost
destinacija naše regije nalazi se u bogatstvu i raznolikosti prirodnih i
kulturnih resursa, koji bi mogli objedinjeni predstavljati naš integralni
turistički proizvod. Svaka od naših destinacija treba kreirati
integralno-selektivni turistički proizvod koji se zasniva na specifičnostima
svake države pojedinačno, s ciljem zadovoljenja različitih turističkih potreba.
Konferencija je ponudila kvalitetan osvrt na ovaj izazov za naše destinacije,
ali i ideje u kojem bi pravcu trebalo usmjeriti buduće djelovanje“.
Konferenciju je zaključila organizatorica Ivana Kolar: „Vjerujem kako je upravo cjelogodišnji
turizam najvažniji zadatak daljnjeg razvoja našeg turizma na svim razinama, od strateške
do operativne. Vjerujem kako ćemo jednom uspjeti povezati cijelu Hrvatsku i
uvidjeti potencijal razvoja i povezivanja obale i unutrašnjosti, kako zaleđa,
tako i kontinentalne Hrvatske. Turizam 365 moramo razvijati na obali, gdje smo
najbolji, ali i na kontinentu, gdje za to postoje uvjeti. Mi smo jaka i
uspješna turistička zemlja. Možemo biti još bolji, ali samo ako to poželimo. Za
to trebamo ujedinjene destinacije sa zajedničkom vizijom razvoja, nove
proizvode i kreativne doživljaje i još višu kvalitetu naših usluga i cjelokupne
ponude. Snagu možemo crpiti iz brojnih potencijala koje nude priroda, kultura,
sport i zdravlje. Ne ovisimo samo o lijepom vremenu. No ovisimo o našoj ugodi
ili spremnosti na nove korake“.
Sudionici konferencije „Može li hrvatski
turizam 365? – 2. korak“ slažu se kako je ovo izvrsna prilika za
umrežavanje svih sudionika uključenih u turizam, prilika za razmjenu pozitivnih
iskustava, primjera i praksi te stvaranje novih ideja. Organizatorica
konferencije pozvala je sve sudionike na sljedeću konferenciju vezanu za
turizam 365 koja će se održati u travnju 2019. godine na temu kulturnog
turizma.