09.04.2020.
Stranica
se sastoji od više poglavlja:
Kao
rezultat krize nastale pandemijom COVID-19, pojavila su se pitanja koja
se odnose na primjenu carinskih odredbi koje se odnose na carinski postupak
odlučivanja, carinske postupke i carinske formalnosti . Za
posebne slučajeve navedene u nastavku, identificirano je nekoliko postojećih
odredbi koje pružaju valjana rješenja u izuzetnim okolnostima. Cilj ove
stranice je, dakle, pružiti smjernice zainteresiranim dionicima o praktičnim
rješenjima datim u trenutnom zakonskom okviru kako bi se osigurala ujednačena
primjena UCC-a čak i u ovo doba krize. Kako se situacija može brzo
razvijati i podrazumijevati daljnje smjernice o dodatnim pitanjima, ova je
napomena zamišljena kao evoluirajući dokument koji će se prema potrebi
ažurirati.
E-trgovina
- Ovlaštenje za carinsko predstavljanje
Zbog
privremene nedostupnosti osoblja, poštanski se operateri diljem Europe trude
boriti se s isporukom ogromnih količina pošiljki e-trgovine i ispuniti svoje
obveze univerzalne usluge. S istom se situacijom suočavaju ekspresni
prijevoznici i carinski agenti koji djeluju u ime potrošača radi puštanja u
slobodni promet pošiljki male vrijednosti (vrijednost ispod 150 €).
Dobivanje
ovlasti od primatelja koji bi mogli biti ometani od posljedica pandemije
COVID-19 može predstavljati značajan dodatni administrativni teret za sve ove
kategorije gospodarskih subjekata.
U
drugom podstavku članka 19. stavka 2. UCC omogućuje carinskim vlastima da
odustanu od zahtjeva da dokažu da je osoba zastupana (tj. Primatelj) osigurala
opunomoćenje.
S
obzirom na posebne okolnosti povezane s krizom COVID-19, carinske vlasti su
mogle tijekom razdoblja krize primijeniti ovu odredbu bez da traže bilo
kakve dokaze o osnaživanju od poštanskih operatora, ekspresnih prijevoznika ili
carinskih agenata za aktivnosti carinjenja koje obavljaju u ime primatelja .
Carinske
odluke
Nove
prijave za carinske odluke - samo bitne
[Ažurirano
8. travnja 2020.]
U
trenutnim izvanrednim okolnostima, gospodarski subjekti mogu zahtijevati neka
hitna carinska odobrenja kako bi osigurali funkcioniranje opskrbnog lanca i
slobodan protok neophodnih roba potrebnih u državama članicama.
Članak
22. stavak 2. UCC i članak 11. Delegirane uredbe UCC-a (EU) 2015/2446 obvezuju
carinska tijela da prihvate zahtjeve za rješenje koje ispunjavaju sve
uvjete. Stoga carinska tijela nisu zakonski ovlaštena odbiti zahtjeve za
carinske odluke koji ispunjavaju zakonske uvjete.
U
trenutnim okolnostima, preporučljivo je da trgovci carinama stave na
raspolaganje što je više moguće relevantnih informacija, na daljinski način,
omogućavajući im da provjere kriterije za davanje potrebnog odobrenja.
Međutim,
u postojećoj situaciji, gospodarski subjekti se snažno potiču da
podnose zahtjev samo za bitne carinske odluke kako bi se carinska
tijela mogla usredotočiti na najnužnije zahtjeve.
Produljenje
roka za donošenje odluka o već poslanim prijavama
Posljednji
podstavak članka 22. stavka 3. UCC-a predviđa odstupanje od 120-dnevnog
općeg roka utvrđenog istom odredbom za donošenje carinskih odluka i / ili za
izdavanje odobrenja.
Ova
odredba omogućava produženje roka za donošenje odluke na zahtjev
podnositelja zahtjeva, kada podnositelju zahtjeva potrebno dodatno vrijeme
da osigura ispunjenje relevantnih uvjeta i kriterija. To bi se moglo
dogoditi, na primjer, u slučajevima kada podnositelji zahtjeva ne mogu
dopustiti carinama da uđu i pregledaju njihove prostorije zbog ograničenja
kretanja i karantenskih mjera. U takvim bi slučajevima od carinskih vlasti
mogli zatražiti odgodu takvog posjeta zbog ograničenja koja primjenjuju u
nekoliko država članica. Takvi bi zahtjevi predstavljali zahtjeve
ekonomskih subjekata za proširenjima da izvrše prilagodbe kako bi se osiguralo
ispunjavanje uvjeta i kriterija.
Carinski
dugovi i garancije
Mogućnost
da se uzmu u obzir ozbiljne poteškoće gospodarskih subjekata
Kada
je riječ o eventualnim nemogućnostima plaćanja, iako ne postoji izuzeće,
nekoliko odredbi važećeg zakonodavstva omogućuju carinskim tijelima, za svaki
slučaj, da uzmu u obzir ozbiljne ekonomske ili socijalne poteškoće u odnosu na
dužnika, a na zahtjev njih operatera i podliježu općem poštivanju uvjeta
predviđenih tim odredbama. Na operateru je da dokumentira vjerojatnost
ekonomskih i socijalnih poteškoća:
- Članak 45. stavci 2. i 3. UCC dopuštaju carini da
obustavi provedbu carinske odluke, čak i bez jamstva, ako je utvrđena na
temelju dokumentirane procjene da bi takvo jamstvo moglo uzrokovati
dužnika ekonomsku i socijalne poteškoće;
- Članak 112 (1) i (3) UCC predviđa da se carinska tijela
mogu suzdržati od traženja jamstva ili naplate kreditne kamate ako se
utvrde na temelju dokumentirane procjene da bi to stvorilo ozbiljne
ekonomske ili socijalne poteškoće;
- Članak 114. (3) UCC dopušta carini da se suzdrži od
naplate zaostalih kamata ako se utvrdi na temelju dokumentirane procjene
da bi to stvorilo ozbiljne ekonomske ili socijalne poteškoće;
- Članak 89. stavak 3. UCC DA-a predviđa da carina pod
određenim uvjetima obustavi rok za plaćanje carinskog duga u odnosu na
koji postoji zahtjev za otpust. Kad roba koja je podvrgnuta takvoj
primjeni više nije pod carinskim nadzorom, carina neće zahtijevati jamstvo
ako se utvrdi da bi pružanje takvog jamstva moglo stvoriti dužnike
ekonomske i socijalne poteškoće;
- Članak 91. stavak 2. točka (b) UCC DA predviđa obustavu
roka za plaćanje carinskog duga nastalog zbog nepridržavanja, čak i bez
jamstva, ako se utvrdi da bi pružanje takve garancije moglo izazvati
ekonomske i socijalne poteškoće dužnika.
Prekoračenje
jamstvenih ograničenja
Prekoračenje
jamstvenih ograničenja nije zakonski moguće izvan okvira postojećih zakonskih
odredbi o smanjenju iznosa jamstva ili o odricanju od jamstva (članci 95.
stavci (3) i (3) Zakonika).
Ipak, Komisija
trenutno poduzima mjere kako bi osigurala da privremeni ulaz predmeta za žrtve
katastrofe pandemije COVID-19 postane bez carina i PDV-a , čime bi se
de facto odustao od zahtjeva jamstva za tu određenu robu.
Upotreba
digitalnog potpisa u svrhu poduzimanja
[Ažurirano
8. travnja 2020.]
U
specifičnim okolnostima pandemije COVID-19, kada bi fizički kontakti trebali
biti ograničeni u najvećoj mogućoj mjeri, postavila su se pitanja da li bi bilo
moguće zamijeniti tiskanu kopiju jamčevih obaveza za izdavanje sveobuhvatne
garancije kako je predviđeno u Prilogu 32-03 DA & IA elektroničkim
dokumentom, uključujući digitalni potpis jamca.
Ova
mogućnost već postoji u članku 151. stavku 7. UCC - PU koji carinskim upravama
omogućuje prihvaćanje različitog obrasca za poduzetnike sve dok ono osigurava isti
pravni učinak. Ovo uključuje i prihvaćanje elektroničkog / digitalnog
potpisa (umjesto ručnog), ako je to regulirano u nacionalnom zakonodavstvu.
Unos
robe
Medicinska,
kirurška i laboratorijska oprema za hitna liječenja
Unos
sažetka deklaracije
Medicinska,
kirurška i laboratorijska oprema nisu izuzete od obveze podnošenja
ulazne zbirne deklaracije (ENS), čak ni u hitnim slučajevima. Međutim,
članak 127 (7) UCC predviđa mogućnost korištenja trgovačkih, lučkih ili
transportnih dokumenata u tu svrhu, pod uvjetom da ti drugi dokumenti sadrže
potrebne podatke ENS-a i da su dostupni prije određenog vremenskog razdoblja
prije dolazak robe u EU.
Predstavljanje
robe carini
Roba
koja nije iz Unije ulazi u carinsko područje EU-a mora se cariniti. Iako u
načelu ne postoji mogućnost odricanja od obveze za medicinsku, kiruršku i
laboratorijsku opremu, može se smatrati da je takva prezentacija ispunjena
usmenom deklaracijom takve robe radi privremenog uvoza (vidjeti točku 7. (a)
dolje).
Uvoz
ljudskih organa i koštane srži namijenjen transplantaciji u EU
[Ažurirano
8. travnja 2020.]
Kako
bi se osigurala njihova pravovremena isporuka i upotreba, carinske formalnosti
uvoza organa i drugog ljudskog ili životinjskog tkiva tijekom trenutačne krize
vremena trebaju biti što kraća, kako se ne bi odgodilo njihovo puštanje u
slobodan promet.
Olakšanje
u tom pogledu nudi izmjena i dopuna članka 138 (h) i članka 141 (1) UCC DA,
koju je Komisija usvojila 3. travnja u sklopu paketa izmjena i dopuna
DA. Ova odredba dopušta da se organi i drugo ljudsko ili životinjsko tkivo
ili ljudska krv, ako nisu deklarirani na drugi način, smatraju deklariranim za
puštanje u slobodan promet bilo kojim od radnji utvrđenih u izmijenjenom članku
141 (1) UCC DA ( izjavu bilo kojim drugim aktom). Ova bi se mogućnost
trebala primijeniti i na uvoz koštane srži koji se može smatrati ljudskim
organom ili tkivom za transplantaciju.
Kako
bi se olakšao uvoz koštane srži u trenutnoj kriznoj situaciji, Komisija će
izmjenu članka 138 (h) i članka 141 (1) UCC-DA-a retroaktivno primijeniti od
15. ožujka 2020. *. To će omogućiti uvoznicima da ovo rješenje već koriste
kako bi olakšali puštanje te robe u trenutnoj kriznoj situaciji. No
nacionalna nadležna tijela i dalje su odgovorna za osiguranje poštivanja
relevantnih nacionalnih, EU ili međunarodnih pravila koja uređuju prijevoz i
trgovinu tom robom.
* Ostale
mjere sadržane u izmjeni DA UCC-a postat će primjenjive kad amandman stupi na
snagu, tj. 20 dana nakon objave pravnog teksta u Službenom listu. Objava
će se dogoditi nakon razdoblja u kojem Europski parlament i Vijeće moraju pomno
pregledati tekst koji je Komisija usvojila 3. travnja. To razdoblje
uglavnom traje dva mjeseca, ali može se produljiti.
Ostale
kategorije robe
Predstavljanje
robe carini
Gospodarske
subjekte potiče se da koriste carinsku deklaraciju Unije ili zajednički
tranzitni postupak, TIR ili prethodno podnesene carinske deklaracije kako bi
ubrzali prijelaz granice i optimizirali carinsku kontrolu na vanjskim granicama
EU-a.
T2L
[Ažurirano
8. travnja 2020.]
Gospodarske
subjekte potiče se da premještaju robu na takav način da će imati koristi od
pretpostavke statusa Unije u skladu s člankom 119 (2) UCC-DA.
Carinske
vlasti mogu na nacionalnoj razini pronaći načine da privremeno prihvate
skenirane kopije T2L originalnih dokumenata T2L, sve dok postoje okolnosti koje
onemogućavaju pravodobnu prezentaciju originala i pod uvjetom da izvorni
dokumenti ostanu dostupni za moguću kontrolu u skladu s člankom 51. stavkom 1.
UCC-a.
To
ostaje bez utjecaja na primjenu postupaka kontrole ili drugih postupaka
administrativne pomoći, posebno u slučaju sumnje na prijevaru ili
nepravilnosti.
Podrijetlo
robe
Predstavljanje
dokaza preferencijalnog podrijetla tijekom krize COVID-19
Službe
Komisije informirane su o nemogućnosti nekih država članica EU-a i
preferencijalnih trgovinskih partnera EU-a da dostave potvrde o podrijetlu u
propisanom obliku (tj. potpisan, ovjeren pečatom i u ispravnom papirnatom
obliku), kao što je to slučaj u mnogim zemljama između carinskih i gospodarskih
kontakata operateri su suspendirani zbog krize COVID-19.
Kao
rezultat toga, Komisija je ispitala nekoliko načina kako osigurati nastavak
povlaštene trgovine tijekom trajanja ove izvanredne situacije. Službe
Komisije posebno su razmotrile mogućnost prihvaćanja kopija potvrda, kao i
optimalno korištenje odobrenog statusa izvoznika kao alternativu službenim
potvrdama. To će se događati samo tijekom razdoblja krize i pod određenim
uvjetima.
Službe
Komisije pozvale su trgovinske partnere EU-a koji se suočavaju s takvim
situacijama da obavijeste Komisiju da li bi bili zainteresirani iskoristiti ove
iznimne mjere. Trgovački partneri iz EU-a, kao i države članice EU-a,
također su pružili detaljne informacije o načinu na koji namjeravaju postupiti,
kako bi se osigurala koordinacija i međusobna razmjena informacija o takvim
dogovorima.
Carinski
postupci
Roba
u privremenom skladištu dulje od 90 dana
[Ažurirano
8. travnja 2020.]
Kako
se maksimalno vremensko ograničenje od 90 dana za privremeno skladištenje ne
može produljiti bez izmjene UCC-a, carinski dug nastaje za robu koja u tom
razdoblju nije prijavljena za carinski postupak (ili je ponovno
izvezena). Ako roba nije stavljena u carinski postupak ili ponovno
izvezena zbog okolnosti povezanih sa širenjem bolesti COVID-19, gospodarski
subjekt može se pozvati na višu silu. Carinska tijela procjenjuju svaku
situaciju za svaki slučaj i, kad to opravdavaju uvjeti, primijeniti kapital u
skladu s člankom 120. UCC-a ili urediti stanje robe u skladu s člankom 124.
stavkom 1. točkom (h) i člankom 124 ( 1) (k) UCC, ovisno o tome je li roba
konačno puštena u slobodan promet ili ponovno izvezena. Međutim, to ne bi
trebalo
U
tom se kontekstu primjena članka 120. stavka 2. UCC-a ne odnosi na samu
pandemiju COVID-19; umjesto toga, odnosi se na različit učinak koji
pandemija ima na različite gospodarske subjekte, prema njihovoj sposobnosti i
spremnosti da se zaštite od takve situacije.
Drugo
bi rješenje moglo biti da nositelj odobrenja za privremeno skladištenje podnese
zahtjev za odobrenje carinskog skladištenja istih objekata. Nakon
odobrenja, to će dati mogućnost deklariranja robe u postupku carinskog
skladištenja bez promjene položaja nakon razdoblja od 90 dana koja je dostupna
za privremeno skladištenje. Takve prijave trebaju se obraditi, u najvećoj
mogućoj mjeri, prioritetno. Posljedično, gospodarski subjekt će obavljati
oba odobrenja.
Mogućnost
korištenja pojednostavljenih deklaracija bez prethodnog odobrenja
Takvu
mogućnost predviđa UCC pod uvjetom da pojednostavljena deklaracija predstavlja
izvanrednu ili povremenu upotrebu. Nepostojanje definicije pojma „redovita
uporaba“ omogućava određenu fleksibilnost.
Rok
za podnošenje dopunske izjave
Rokovi
za podnošenje dopunske izjave predviđeni u članku 146. DA su određeni prema
datumu upisa na račune koji se ne primjenjuju u slučajevima nepredvidivih
okolnosti ili u slučaju više sile.
Prema
tome, ako gospodarski subjekt ne može ispuniti rok za podnošenje dopunske
deklaracije zbog razloga povezanih s pandemijom COVID-19, trebao bi što prije
obavijestiti nadležni carinski ured. Zahtjev za produljenje roka treba
podnijeti carinskim tijelima i opravdati se uredno obrazloženim nepredvidivim
okolnostima.
Predstavljanje
robe na odobrenim mjestima
Predstavljanje
robe carini moglo se obavljati na „mjestu koje su odobrila carinska tijela“ iz
članka 139 (1) UCC-a. Ovo olakšavanje omogućava trgovcima da robu, npr.
Kritičnu robu, predstave izravno u svojim prostorijama.
Dulji
period za izmjenu deklaracija
U
skladu s člankom 173. stavkom 3. UCC-a, nakon puštanja robe deklarant može
zatražiti izmjenu carinske deklaracije u roku od tri godine od dana njezina
prihvaćanja, kako bi ispunio obveze koje se odnose na stavljanje robe pod
predmetni carinski postupak. Za deklaracije podnesene tijekom krize
COVID-19, ovo bi vremensko ograničenje trebalo biti dovoljno da gospodarski
subjekti zatraže izmjenu.
Tranzit
[Ažurirano
8. travnja 2020.]
Čini
se da postupci tranzita bez problema funkcioniraju unatoč mjerama opreza koje
se primjenjuju za sprečavanje izbijanja COVID-19, tj. Ograničavanja fizičkih
kontakata i uporabe papirnatih dokumenata. Sljedeće mjere trebaju se primijeniti
u EU-u i u zajedničkim tranzitnim zemljama.
Stavljanje
robe u postupak provoza bez podnošenja carini i primanja robe na ovlaštenom
mjestu (članak 233. stavak 4. točka (b) UCC)
Gospodarske
subjekte se potiče da razmotre čak i šire korištenje pojednostavljenja kao što
su ovlašteni pošiljatelj i ovlašteni primatelj.
Rokovi
za podnošenje robe u odredišnoj carinskoj ispostavi (čl. 297 i 306 (3) IA)
Gospodarski
subjekti mogu očekivati da će carinska ispostava uzeti u obzir moguća duža
vremena prijevoza zbog antikoronskih mjera prilikom određivanja roka unutar
kojeg će se roba predočiti u odredišnoj carinskoj ispostavi.
Kada
se roba podnese odredišnom carinskom uredu nakon isteka vremenskog ograničenja
zbog posebnih okolnosti odlaska COVID-19, carinsko tijelo može smatrati da
kašnjenje nije bilo moguće pripisati prijevozniku.
Alternativne
mjere prepoznavanja za brtvljenje (čl. 302, st. 1. IA)
Zbog
posebnih okolnosti izbijanja COVID-19, tamo gdje je to moguće, mogu se
prihvatiti alternativne mjere identifikacije za brtvljenje. Umjesto toga,
carina će se oslanjati na opis robe ako su dovoljno precizni da omoguće lako
prepoznavanje robe i navode njihovu količinu, prirodu i bilo kakve posebnosti.
Rokovi
za rezultate kontrole (čl. 309. stavak 1. IA)
Rok
za slanje kontrolnih rezultata može se produljiti do šest dana u iznimnim
slučajevima, poput posebnih okolnosti izbijanja COVID-19.
TIR
Prijevoznici
bi mogli tražiti od carinskih vlasti da omoguće uporabu postupka TIR samo na
papiru, ako je to potrebno u trenutnim okolnostima u kontekstu pravila o
kontinuitetu poslovanja.
Provozni
prateći dokument (sigurnost), T (S) AD
Većina
carinskih uprava može dostaviti ili prihvatiti T (S) AD u elektroničkom obliku,
npr. Skenirani dokument ili SMS MRN broja.
Popratni
dokumenti
Carinska
uprava može privremeno prihvatiti tijekom kriznog razdoblja da gospodarski
subjekti mogu dodati ili poslati skenirane prateće dokumente u elektroničku
tranzitnu deklaraciju, npr. Prijevoznu ispravu, CMR, račun itd. Pod uvjetom da
izvorni dokumenti ostanu dostupni u skladu s člankom 51. stavkom 1.
UCC-a. U slučaju sumnje u istinitost ili ispravnost dokumenata, carina i
dalje može zahtijevati izvorni papirni dokument.
CIM
teretnica kao carinska tranzitna deklaracija za željeznički prijevoz (članci
24., 30., 33. i sljedeće TDA)
Carinske
uprave mogu tijekom kriznog razdoblja privremeno prihvatiti skenirane preslike
papirnatih dokumenata u kontekstu ovog postupka, pod uvjetom da izvorni
dokumenti ostanu dostupni i podliježu odgovarajućim provjerama naknadno i
podložne su informiranju uključenih sudionika.
Posebni
postupci
Korištenje
postupka privremenog uvoza
Današnju
iznimnu situaciju treba smatrati 'katastrofom' u smislu članka 221. UCC
DA-a. Stoga bi sva roba koja je dovedena na carinsko područje
Unije radi suzbijanja učinaka ove 'katastrofe', tj. COVID-19, kao što su vozila
hitne pomoći ili medicinska oprema, trebala biti deklarirana za privremeni uvoz
s potpunim oslobađanjem od uvoza dužnost . Članak 139. UCC DA
može dozvoliti da se ta roba prijavi bilo kojim drugim aktom, npr. Jedinim
činom prelaska granice, u skladu s člankom 141 (1) (d) UCC DA.
Druga
je mogućnost podnošenje usmene izjave u skladu s člankom 136. stavkom 1. UCC
DA. Davanje obrasca utvrđenog u Prilogu 71-01 u ovom je slučaju obvezno
(vidi članak 165 UCC DA), ali bi se takva odredba mogla odgoditi za 120 dana
nakon puštanja robe ako carinske vlasti to dopuste (vidjeti članke 166. ( 2)
UCC i 147 (2) UCC-DA).
Isti
se pristup može primijeniti na privremeni ulaz medicinske, kirurške i
laboratorijske opreme iz članka 222. DA bilo kojim drugim aktom, u
skladu s člankom 139. DA ili usmenom izjavom na temelju članka 136. stavka 1.
točke (d) DA.
Mogućnost
produljenja ograničenja za ponovni izvoz robe pod privremenim uvozom
[Ažurirano
8. travnja 2020.]
Budući
da su mnogi gospodarski subjekti bili dužni zatvoriti svoje prostorije i
prestati s radom, možda će biti nemoguće da ponovo izveze robu deklariranu na
privremeni uvoz putem karneta ATA u utvrđenom roku.
U
takvim slučajevima, članak 251. stavak 3. UCC-a omogućuje vlasniku postupka da
od carinskih vlasti zatraži produljenje roka za ponovni izvoz robe koja je
deklarirana za privremeni uvoz u izvanrednim okolnostima (poput
COVID-19). To se odnosi bez obzira na vrstu deklaracije koja se koristi za
stavljanje robe u postupak privremenog uvoza. U slučaju da je karnet ATA
korišten u tu svrhu, nema potrebe izdavati novi karnet ATA, jer je članak 14.
Istanbulske konvencije odredba 'može'. Osim toga, člankom 7. stavkom 2.
ove Konvencije carine dopuštaju dulje razdoblje od predviđenog u Prilogu i čak
produžavaju početno razdoblje.
Korištenje
postupka aktivne obrade
[Ažurirano
8. travnja 2020.]
Uporaba
postupka aktivne obrade moguća je i mnoga roba (npr. Lijekovi) koja se može
koristiti za ublažavanje krize uzrokovane pandemijom COVID-19 može imati
koristi od pojednostavljenja pražnjenja utvrđenog u članku 324. stavku 1. točki
(e) UCC-a. IA, sve dok je stopa uvozne carine slobodna.
Ako
se roba koja se stavlja u aktivnu preradu podvrgava ispitivanju ekonomskih
uvjeta, carinske vlasti bi trebale procijeniti jesu li takvi ekonomski uvjeti
ispunjeni zbog nedostupnosti prerađenog proizvoda u Uniji. Za takvu
procjenu trebaju se uzeti u obzir izvanredne okolnosti uzrokovane pandemijom
COVID-19 kako bi se odobrenja dobila s kratkim vremenskim ograničenjem (koje
pokriva samo razdoblje do prestanka krize, npr. Tri mjeseca), uključujući
količine proizvoda koji su zapravo potrebni.
Izlaz
robe
Brodske
zalihe
Opskrba
broda je roba i oprema koju posada može koristiti na brodu, a ne za
izvoz. Prema članku 269. stavku 2. točki (c) UCC-a, postupak izvoza ne
odnosi se na isporuke brodova. Brodovi koji napuštaju luke EU smatraju se
izlaskom iz EU (čak i ako je ovo putovanje između dviju luka EU - pomorsko
pravo), i zbog toga medicinska roba na brodu podliježe izvoznim formalnostima,
čak i ako formalno nisu stavljene u izvozni postupak ,
Brodovi
moraju imati ugrađene ljekarne (Direktiva Vijeća 92/29 / EEZ od 31. ožujka
1992. o minimalnim sigurnosnim i zdravstvenim zahtjevima za poboljšanim
medicinskim tretmanom na plovilima), i stoga im treba omogućiti izlazak iz luka
EU u kojima se nalaze zaštitna oprema i lijekovi. za brodske ljekarne koje se
bave njihovim posadama.
Ova
je specifična vrsta „brodskih zaliha“ izuzeta od izvoznih ograničenja osobne
zaštitne opreme koja su primijenjena Uredbom (EU) 2020/402 od 14. ožujka 2020.
godine.
Druga
pitanja vezana za carinske elemente Uredbe (EU) 2020/402 obrađuju se u posebnom
dokumentu.
Radi se o neslužbenom prijevodu, a za sve provjere koristiti originalnu
stranicu TAXUD-a: https://ec.europa.eu/taxation_customs/covid-19-taxud-response/guidance-customs-issues-related-covid-19-emergency_en