07.06.2023.
AER zastupa interese više od 5.000
komercijalnih radio postaja s područja Europske unije i Velike Britanije prema
EU institucijama. Zapravo je glas komercijalnih radija u Bruxellesu, koji ima
zadaću informirati, lobirati i osigurati zdravo radijsko okruženje i poslovanje
te utjecati na poboljšanje zakonskih okvira.
Najbolje
vrijeme za radio tek dolazi! Radio je bio i ostao nezamjenjiv, brz i emotivan
medij kojemu se godinama najviše vjeruje, kojem iznova raste broj slušatelja i
korisnika. Iako su mnogi predviđali kraj radija pojavom televizije potom i
interneta, radio je sve jači i proživljava svoje ‘drugo zlatno doba’. Mislim da
nam se vjeruje jer emitiramo uživo, smatraju nas živim medijem. U današnje
vrijeme svi se bore biti prvi. Radio ne mora nužno biti prvi, ali mora
izvijestiti danas, imamo vremena provjeriti vijesti kada se nešto dogodi. Naš
neprijatelj su lažne vijesti, poručio je predsjednik AER-a Stefan Möller, koji umjetnu
inteligenciju u svijetu radijske industrije vidi kao priliku. Radije bih na
AI gledao kao na alat koji će vam pomoći u vašem radu, a ne zamijeniti vas,
smatra Möller.
Radio je medij koji
pruža utjehu, nadu i zabavu i njegova budućnost nije upitna. U prosjeku ga sluša 85
posto stanovništva u Europi, a svoju vjernu publiku osim na FM-u, ima i na digitalnim platformama i društvenim
mrežama, što znači da se brzo prilagođava trendovima, da je postao
multimedijalan i srce kreativne industrije, poručio
je glavni direktor Hrvatskog radijskog foruma Luka Đurić,
ujedno i potpredsjednik AER-a, koji nije propustio naglasiti ni
važnost AER-a.
Iskustva koja posjeduju
i razmjenjuju članice AER-a su izrazito važna jer omogućavaju izbjegavanje
određenih problema, nude rješenja, utječu na prilagođavanje zakonskih propisa i
okvira vremenu u kojem se nalazimo i tržištu od kojeg živimo.
U ime predsjednika
Sabora, Gordana Jandrokovića obratila se Sunčana Glavak, zastupnica u
Europskom parlamentu koja je istaknula važnost radija.
Da je radio
ostao važan medij pokazuje i prvi Izvještaj o medijskoj industriji – koji je
Europska komisija objavila prošli mjesec. Građani Europske unije vjeruju tradicionalnim
medijima, a više od polovice njih naglašava da je upravo radio medij u koji
imaju najviše povjerenja. Velika je to obveza i odgovornost za radijske kuće i
novinare, ali i snažan poticaj da nastavite u istom smjeru, ulažući u daljnje
podizanje profesionalnih standarda i očuvanje integriteta.
Naizgled vrlo
jednostavna formula iza koje stoji mnogo rada, truda, profesionalnosti,
provjeravanja informacija, kreativnog sadržaja. Sigurna sam da će radio
nastaviti svoj put na pozitivnoj frekvenciji povjerenja.
Okupljenima se putem video linka
obratila i potpredsjednica
Europske komisije, Dubravka Šuica, koja je pozdravila i podržala rad
AER-a.
Radio postaje su srce
kreativne industrije. Članovi vaše udruge su pokretači gospodarstva, promičete
korištenje novih tehnologija, otvaranje novih radnih mjesta i osiguravate
zapošljavanje. Prema Eurostatu, radio je čak posljednjih 10 godina medij kojemu
se najviše vjeruje, što sigurno nije slučajno, nego iza toga stoji mukotrpan
rad. To je vrlo važno u kontekstu naše demokracije i problema s
dezinformacijama. Podržavamo vaš rad i nastojanje da samo idete naprijed.
Irena Weber, glavna
direktorica Hrvatske udruge poslodavaca pozdravila je okupljene
i naglasila kako je radio vrlo važan gospodarski pogon.
Radio je medij koji
uspješno odgovara na izazove, koji ima iznimnu žilavost i biva sve jači. Radio
je predvodnik kreativne i kulturne industrije i generator novih radnih mjesta,
najviše mu vjerujemo i uvijek je tu negdje oko nas.
Na panelu koji je bio
dio konferencije, razmijenjena su međunarodna iskustva iz Austrije, Danske,
Njemačke i Hrvatske koju je predstavljala - Silvija Londero Šimleša,
predsjednica Hrvatskog radijskog foruma i HUP – Koordinacije komercijalnih
radio postaja. Okupljeni su se
složili kako je radio bio i ostao nezamjenjiv. Ima ozbiljnu edukativnu ulogu,
kadrova ali i slušatelja, po potrebi je prijatelj, utjeha ali i prvi izbor za
provjerenu informaciju, a njegovo najbolje vrijeme tek dolazi.
Fotografije: Mario Poje