28.02.2020.
Priprema radnog mjesta za COVID-19
U siječnju 2020. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) proglasila je izbijanje koronavirusne bolesti u provinciji Hubei u Kini međunarodnom zabrinutošću za javno zdravstvo. WHO je izjavio da postoji visok rizik od širenja koronavirusne bolesti 2019. (COVID-19) u druge zemlje širom svijeta.
WHO i javne zdravstvene vlasti širom svijeta poduzimaju mjere za suzbijanje epidemije COVID-19. Međutim, važan je i dugoročni uspjeh. Svi dijelovi našeg društva - uključujući poduzeća i poslodavce - moraju igrati ulogu ako želimo zaustaviti širenje ove bolesti.
Kako se širi COVID-19
Kad netko tko ima COVID-19
kašlje ili izdahne, ispušta kapljice zaražene tekućine. Većina tih kapljica
pada na obližnje površine i predmete - poput stolova ili telefona. Ljudi bi se
mogli zaraziti COVID-19 dodirom zagađenih površina ili predmeta - a zatim
dodirnuvši oči, nos ili usta. Ako stoje na metar od osobe sa COVID-19, mogu je
uhvatiti udahnuvši kapljice iskašljane ili izdahnute od njih. Drugim riječima,
COVID-19 se širi na sličan način kao i gripa. Većina osoba zaraženih COVID-19
ima blage simptome i oporavlja se. Međutim, neki će doživjeti ozbiljniju bolest
i možda će trebati bolničku njegu. Rizik od ozbiljnih bolesti raste s godinama:
čini se da su osobe starije od 40 godina ranjivije od osoba mlađih od 40
godina. Ljudi s oslabljenim imunološkim sustavom i ljudi sa stanjima poput
dijabetesa, bolesti srca i pluća također su osjetljiviji na ozbiljne bolesti.
Jednostavni načini za
sprečavanje širenja COVID-19 na vašem radnom mjestu
Postoji cijeli niz mjera
koje ne zahtijevaju značajne financijske izdatke, a koje će pomoći spriječiti
širenje infekcija na vašem radnom mjestu, poput prehlade, gripe i želučanih
viroza, te zaštititi vaše kupce, izvođače i zaposlenike.
Poslodavci bi trebali
početi implementirati ove mjere odmah, čak i ako COVID-19 nije stigao u
zajednice u kojima posluju. S time već mogu smanjiti radne dane izgubljene zbog
bolesti i zaustaviti ili usporiti širenje COVID-19 ako stigne na neko od vaših
radnih mjesta.
- Provjerite jesu li
radna mjesta čista i higijenska
- Površine (npr.
stolovi i radne površine) i predmeti (npr. telefoni, miševi, tipkovnice)
potrebno je redovito brisati dezinfekcijskim sredstvima
- Zašto? Jer
kontaminacija na površinama koje dodiruju zaposlenici i kupci jedan je od
glavnih načina širenja COVID-19
- Promičite redovito i
temeljito pranje ruku od strane zaposlenika, izvođača i kupaca
- Stavite sredstva za
čišćenje na istaknuta mjesta u vašim uredima. Osigurajte da se njihove
količine redovno dopunjavaju.
- Istaknite plakate
koji promoviraju pranje ruku – potražite ih na www.WHO.int ili u lokalnom Domu
zdravlja
- Kombinirajte to s
drugim mjerama komunikacije, kao što su pružanje smjernica službenika za
zaštitu na radu, sastanci sa zaposlenicima te interno promicanje pranja
ruk
- Osigurajte da
osoblje, izvođači i kupci imaju pristup mjestima na kojima mogu oprati
ruke sapunom i vodom
- Zašto? Jer pranje
ubija virus na vašim rukama i sprječava širenje COVID-19
- Promičite dobru
respiratornu higijenu na radnom mjestu
- Istaknite plakate za
promicanje respiratorne higijene. Kombinirajte to s drugim mjerama
interne i eksterne komunikacije
- Osigurajte da su na
vašim radnim mjestima dostupne maske za lice* i / ili papirnate maramice,
za one kojima krene curenje iz nosa ili kašalj na poslu, zajedno sa
zatvorenim kantama za higijensko odlaganje
- Zašto? Jer dobra
respiratorna higijena sprječava širenje COVID-19
- Obavijestite zaposlenike prije odlaska na poslovna putovanja
- Obavijestite svoje zaposlenike, izvođače i kupce da ako se COVID-19 počne
širiti u vašoj zajednici, svatko s čak blagim kašljem ili niskom temperaturom
(37,3 C ili više) mora ostati kod kuće. Oni bi također trebali ostati kod kuće
(ili raditi od kuće) ako su u međuvremenu uzimali jednostavne lijekove, poput paracetamola
/ acetaminofena, ibuprofena ili aspirina, a koji mogu prikriti simptome
infekcije
* Obične kirurške maske za lice umjesto N95 maski za lice
- Nastavite
komunicirati i promovirati poruku da ljudi trebaju ostati kod kuće, čak i
ako imaju samo blage simptome COVID-19
- Istaknite plakate s
ovom porukom na svojim radnim mjestima. Kombinirajte to s drugim
komunikacijskim kanalima koji se obično koriste u vašoj organizaciji ili
tvrtki
- Vaše službe za
zaštitu zdravlja, lokalno tijelo javnog zdravstva ili drugi partneri možda
su razvili materijale za promidžbu za promociju ove poruke – kontaktirajte
ih
- Jasno objasnite
zaposlenicima da će ovo vrijeme moći računati kao bolovanje
U slučaju putovanja van zemlje
Prije putovanja
- Na temelju najnovijih informacija, vaša organizacija treba procijeniti
prednosti i rizike povezane s predstojećim planovima putovanja
- Izbjegavajte slanje zaposlenika koji mogu biti izloženi većem riziku od
ozbiljnih bolesti (npr. starijih zaposlenika i osoba s medicinskim stanjima
poput dijabetesa, bolesti srca i pluća) na područja u kojima se širi COVID-19
- Obavezno informirajte sve osobe koje putuju na lokacije u kojima je
potvrđen COVID-19 od strane kvalificiranog stručnjaka
- Razmislite o opskrbi zaposlenika koje očekuje putovanje s malim bocama
(ispod 100 cl) sredstva za čišćenje na bazi alkohola. To može olakšati redovito
pranje ruku.
Tijekom putovanja
- Potaknite zaposlenike da redovito peru ruke i drže se najmanje jedan metar
od ljudi koji kašlju ili kišu
Po povratku s putovanja
- Zaposlenici koji su se vratili s područja u kojem se širi COVID-19,
trebali bi pratiti simptome 14 dana i mjeriti temperaturu dva puta dnevno.
- Ako imaju čak blagi kašalj ili nisku temperaturu (tj. temperaturu od 37,3
C ili više), trebali bi ostati kod kuće i izolirati se od okoline. To znači
izbjegavanje bliskog kontakta (metar ili bliže) s drugim ljudima, uključujući
članove obitelji. Oni bi također trebali nazvati svog pružatelja zdravstvenih
usluga ili lokalnu javnozdravstvenu službu, dajući im detalje o nedavnim
putovanjima i simptomima.
Priprema vaše tvrtke u slučaju da COVID-19 stigne u vašu zajednicu
- Razvijte plan što učiniti ako netko oboli od COVID-19 na nekom od vaših
radnih mjesta
- Plan treba obuhvatiti smještavanje bolesne osobe u sobu ili prostor u
kojem su izolirane od drugih na radnom mjestu, ograničavajući broj ljudi koji
imaju kontakt s bolesnom osobom i kontaktirajte lokalnu javnozdravstvenu
ustanovu
- Razmislite o tome kako prepoznati osobe koje su u riziku i podržati ih,
bez pozivanja na stigmu i diskriminaciju njihovom radnom mjestu.
- Obavijestite lokalni Zavod za javno zdravstvo ili Dom zdravlja o tome da
razvijate plan i tražite njihovu podršku
- Promičite rad na daljinu u cijeloj organizaciji. Ako u vašoj zajednici
postoji epidemija COVID-19. Teleworking će vam pomoći da vaše poslovanje
nastavi neometano s radom dok vaši zaposlenici ostaju zaštićeni.
- Razvijte plan izvanrednih situacija i kontinuiteta poslovanja za epidemiju
u zajednicama u kojima poslujete
- Plan će pomoći pripremi vaše organizacije za mogućnost izbijanja COVID-19
na radnom mjestu. Plan također može biti valjan za druge zdravstvene slučajeve.
- Plan bi se trebao baviti načinom održavanja poslovanja, čak i ako značajan
broj zaposlenika, izvođača i dobavljača ne može doći na vaše mjesto poslovanja
- bilo zbog lokalnih ograničenja putovanja ili zbog bolesti
- Obavijestite svoje zaposlenike i izvođače o planu i pobrinite se da su
svjesni onoga što trebaju učiniti - ili ne učiniti - prema planu. Naglasite
ključne točke poput važnosti udaljavanja s mjesta rada čak i ako imaju samo
blage simptome ili su morali uzimati jednostavne lijekove (npr. paracetamol,
ibuprofen), a koji mogu prikriti simptome
- Osigurajte da se vaš plan bavi i mentalnim zdravljem i socijalnim
posljedicama slučaja COVID-19 na radnom mjestu ili u zajednici i ponudite
informacije i podršku.
- Za mala i srednja poduzeća bez velike organizacijske strukture razvijte
planove s lokalnim zdravstvenim i socijalnim službama prije hitnosti
- Vaše lokalno ili državno tijelo za javno zdravstvo možda će vam moći
pružiti podršku i dati smjernice u izradi vašeg plana.
Zapamtite!
Sada je vrijeme za
pripremu za COVID-19. Jednostavne mjere opreza i planiranje čine veliku
razliku. Promptna akcija će vam pomoći da zaštitite svoje zaposlenike i
poslovanje.