13.09.2019.
Inicijativa 30%
utemeljena je 4. svibnja 2018. godine u Zagrebu od strane Hrvatske udruge
poslodavaca, Veleposlanstva Kanade te 14 tvrtki (Atlantic Grupa, Croatia
osiguranje, Ericsson Nikola Tesla, Hrvatski Telekom, Importanne Grupa, IN2,
Jadran Galenski Laboratorij, MPG, Pliva, Phillip Morris Zagreb,
PricewaterhouseCoopers Hrvatska, Zagrebačka pivovara, Tehnomont i Wiener
Osiguranje). To je dobrovoljna inicijativa koja zagovara veću zastupljenost
žena, od najmanje 30%, na upravljačkim pozicijama, odnosno na pozicijama u
upravama i nadzornim odborima tvrtki. Tvrtke koje se priključuju Inicijativi
30% izražavaju spremnost stvarati jednake prilike za žene i muškarce na
upravljačkim pozicijama uz izvrsnost i stručnost kao najvažnije kriterije
profesionalnog uspjeha i napredovanja.
Brojne
analize, studije i iskustva iz prakse potvrđuju da pružanje jednakih prilika
svim zaposlenicima i postojanje balansa na upravljačkim pozicijama omogućava
tvrtkama da u većoj mjeri iskoriste potencijale svojih zaposlenika, njihove
talenate, znanja i iskustvo i time budu još uspješnije u poslovanju.
„Nažalost, udjeli žena u upravljačkim
strukturama i dalje ili stagniraju ili rastu jako sporo. A u Hrvatskoj
bilježimo i silazni trend. Posljednji rezultati istraživanja kojim Selectio
prati udjel žena u upravama društava u sastavu indeksa CROBEX, pokazuju da je
on u 2019. značajno pao na svega 14,5% u odnosu na 19,7% krajem 2018. godine.
Prema globalnom Gender Gap Indeks-u Svjetskog ekonomskog foruma za 2018.
Hrvatska je na ljestvici država prema smanjenju rodne nejednakosti zauzela 59.
mjesto. To nas svrstava u skupinu zemalja kojima će, ovom dinamikom, biti
potrebno 124 godine da dođu do potpune ravnopravnosti među spolovima. Time
ne možemo i ne smijemo biti zadovoljni. Ako kompanije svakodnevno traže
načine za uspješnije poslovanje i uvode promjene za koje vjeruju da mogu
dovesti do boljih rezultata, onda je začuđujuće da se toliko teško i sporo
implementiraju inicijative koje mogu povećati zastupljenost žena na
upravljačkim i top pozicijama. Začuđujuće jer postoje dokazi da su uspješnije
one tvrtke u kojima postoji balans, u kojima ne dominira samo jedan spol već su
i žene i muškarci podjednako često voditelji, rukovoditelji, šefovi timova i
odjela, članovi uprava i nadzornih odbora“, kazala je predsjednica HUP-a
Gordana Deranja.
Priključenje novih članica
Inicijativi 30% novih tvrtki pozdravile su i Emily Nicholson, otpravnica
poslova Veleposlanstva Kanade te Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica
Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta kao izaslanica predsjednika
Vlade Republike Hrvatske.
„Zadovoljstvo
nam je vidjeti ovako velik broj hrvatskih kompanija zainteresiranih za
Inicijativu 30% koja zastupa veću zastupljenost žena u upravnim odborima.
Kanada je posvećena osnaživanju žena s ciljem postizanja potpune rodne
jednakosti u svim aspektima javnog života. Nadamo se da će rukovoditelji i
poslovne žene u Hrvatskoj biti inspirirani pričom o Tanyi Golesic, uspješnoj
kanadskoj Hrvatici, koja je danas predsjednica i izvršna direktorica tvrtke
Jimmy Choo.“ – izjavila je Emily Nicholson, otpravnica poslova
Veleposlanstva Kanade.
Inicijativi 30% ove su godine svečano pristupili: 24
sata, A1 Hrvatska, Addiko Bank, Adria Media Zagreb, Deloitte Hrvatska, Energia
Naturalis, Ernst & Young, Hanza Media, Hrvatska radiotelevizija, IBM
Hrvatska, Lider media, Media servis Global, NOVA TV, N1, RTL i Specijalna
bolnica Sv. Katarina.
Posebna
gošća događanja bila je Tanya Golesic, predsjednica Uprave Jimmy CHOO
za SAD, Kanadu i Južnu Ameriku koja je uz ostalo istaknula: „U kompanijama
je balans nužan za postizanje boljih poslovnih rezultata. Bez rodne
ravnopravnosti, nedostaje nam raznolikost u vještinama potrebna za pomicanje
poslovne strategije u pozitivnom smjeru, jer s raznolikim timovima imamo i
raznolik način razmišljanja.”
Na panel diskusiji o upravljanju uspješnim tvrtkama i
važnosti osiguravanja ravnopravnih prilika za muškarce i žene kada su u pitanju
i najviše upravljačke razine uz Tanyu Golesic, govorili su Lada Tedeschi
Fiorio, potpredsjednica Nadzornog odbora Atlantic Grupe koja s 1.
listopada 2019. preuzima funkciju članice Uprave za poslovni razvoj i
strategiju Atlantic Grupe i Joe Bašić, predsjednik Uprave MPG
Southeast Europe.
Lada Tedeschi Fiorio, potpredsjednica Nadzornog odbora
Atlantic Grupe: „Ne postoji čarobna
formula koja bi definirala uspjeh kompanije, ali sigurno je potrebna kvalitetna
dugoročna strategija koja se fokusira na snage kompanije i potrebe potrošača
budem razvoja brenda. Greške su sastavni dio poslovanja, one se događaju, no
potrebno je o njima razgovarati otvoreno i iz njih učiti.“
Tanya Golesic, predsjednica Uprave Jimmy CHOO za SAD,
Kanadu i Južnu Ameriku: „Ljudi su ono što
tvrtke čini uspješnima, kako zajedno rade i kakvu interakciju imaju najvažnije
je za razvoj balansirane kulture kompanije. Posao i strategija proizlaze iz
toga, ako nemate prave ljude, nemate ni uspjeha. Hrvatska je napredna po
pitanju spolne ravnopravnosti, imate ženu za predsjednicu i žene na dobrim
pozicijama u svim velikim kompanijama, po tom pitanju i SAD i Kanada zaostaju,
moramo se brže mijenjati, posebno SAD.“
Joe Bašić, predsjednik Uprave MPG Southeast Europe: „MPG je otvorio vidike puno mladih ljudi u Hrvatskoj,
trudimo se svim ljudima u kompaniji otvoriti prilike i pokazati im da svi imaju
šansu za uspjeh. U Hrvatskoj nam nedostaje vjere u mogućnost uspjeha i moramo
na tome svi zajedno raditi. Ova Inicijativa je dobar primjer gdje mi kao mala
grupa ljudi možemo učiniti velike promjene. U MPG-u je broj žena porastao s 33%
na 45%, ponosni smo na to jer žene imaju više razumijevanja i drugačiji pristup
poslu.“