O rezultatima istraživanja govorili su, osim predstavnika CEPOR-a i partnera, članovi Liderovog Kluba obiteljskih tvrtki. „Čak 17 000 tvrtki u vlasništvu je osoba iznad 55 godina, a nemamo strategiju kako bi osigurali da te tvrtke opstanu u nadolazećem razdoblju od 5 do 10 godina. Preko 180 000 radnih mjesta tamo može doći u opasnost, ukoliko transfer poslovanja ne bude uspješniji ili brži“ – upozorila je Zdenka Lončar, dosadašnja pomoćnica ministra poduzetništva i obrta. Tek trideset i tri posto poduzeća uspješno je u procesu transfera s jedne generacije na drugu, napomenuo je Zoran Kureljušić, izvršni direktor Sektora za marketing Privredne banke Zagreb. Dodaje kako prosječni klijent njegove banke koji ima kredit je star 52 godine što je zasigurno razlog zašto je banci važno da transferi budu uspješni. Pokretanje kampanja usmjerenih na jačanje svijesti vlasnika o kompleksnosti transfera, sufinanciranje edukacije i savjetodavnih usluga u procesu prijenosa poslovanja, uz ukazivanja na alternativna rješenja , te jačanje kvalitete i dostupnosti savjetodavne podrške za proces prijenosa poslovanja malih i srednjih poduzeća neke su od preporuka koje CEPOR predlaže kako bi spomenuti proces prošao što uspješnije. Prezentaciju rezultata istraživanja ’ Business transfer Barometar Hrvatska 2015’ zaključila je panel diskusija članova Liderovog Kluba obiteljskih poduzeća gdje je ulogu moderatora odigrao Liderov glavni urednik Miodrag Šajatović i Mirela Alpeza, direktorica CEPOR-a, a sudjelovali su Ilija Tokić, osnivač i predsjednik nadzornog odbora tvrtke Tokić, Ivan Topčić vlasnik i direktor tvrtke TIM Kabel, Denis Nemčević , predsjednik uprave Spider grupa d.o.o,te Durđica Zagorec osnivačica Biovitalis d.o.o. Na temelju Business Transfer Barometar istraživanja CEPOR je kreirao sljedeće preporuke za razvoj sustava podrške malim i srednjim poduzećima u procesu business transfera: Preporuka 1: Pokretanje kampanja usmjerenih na jačanje svijesti vlasnika malih i srednjih poduzeća s 55 i više godina starosti o kompleksnosti business transfer procesa i važnosti pravovremene pripreme za taj proces. Preporuka 2: Sufinanciranje edukacije i savjetodavnih usluga u procesu prijenosa poslovanja za vlasnike malih i srednjih poduzeća 55 i više godina starosti, uz ukazivanje na moguće alternativne opcije business transfera: prenošenje poslovanja na članove obitelji, prodaja poduzeća zaposlenicima, prodaja vanjskim osobama ili poduzećima. Preporuka 3: Jačanje kvalitete i dostupnosti savjetodavne podrške za proces prijenosa poslovanja malih i srednjih poduzeća, kroz train-the-trainers radionice i prenošenje iskustava najbolje europske prakse. Preporuka 4: Usvajanje definicije i uvođenje statističkog praćenja obiteljskih poduzeća u Hrvatskoj, te razvijanje i sufinanciranje programa podrške usmjerenih na jačanje kapaciteta obiteljskih poduzeća za uspješan generacijski transfer. Preporuka 5: Promocija preuzimanja poduzeća (eng. business takeover) kao mogućeg modela započinjanja poduzetničke aktivnosti pojedinca, te kreiranje financijskih instrumenata za lakšu dostupnost kupovine (preuzimanja) poduzeća. Preporuka 6: Sufinanciranje razvoja nacionalnog virtualnog tržišta za spajanje kupaca i prodavatelja malih i srednjih poduzeća kroz javno-privatno partnerstvo, na temelju najbolje europske prakse u razvoju i funkcioniranju takvih on-line platformi. Na prezentaciji je distribuirana publikacija s rezultatima istraživanja.