Predstavljen projekt Mjesec kreativnih i kulturnih industrija: Zagreb kao centar kulture i kreativnosti

06.04.2016.

Zagreb, 6. travnja 2016. – Mjesec kreativnih i kulturnih industrija projekt je koji će u razdoblju od 16. svibnja do 21. lipnja 2016. pod jednim identitetom objediniti mnogobrojna kulturna događanja u Zagrebu – izložbe, predstave, koncerte, ples, projekcije. Osnovni je cilj ovog projekta osigurati veću vidljivost i razumijevanje važnosti sektora kreativnih i kulturnih industrija za razvoj gospodarstva i društva u cjelini, ali isto tako da postane tradicionalno događanje koje će pozicionirati Hrvatsku i grad Zagreb na karti Europe u segmentu kreativnog i kulturnog proizvoda.
Glavni su pokretači manifestacije Hrvatski klaster konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija, Hrvatska udruga poslodavaca, Turistička zajednica Grada Zagreba, Adria media Zagreb i Creative industries Styria, uz glavne partnere Predstavništvo Europske komisije u RH i Grad Zagreb.

Uz osvrt na važnost sektora za hrvatsko gospodarstvo i društvo, program i ciljeve Mjeseca kreativnih i kulturnih industrija na današnjoj konferenciji za medije predstavili su:

• Ivana Nikolić Popović, predsjednica Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija,
• Daniela Angelina Jelinčić, znanstvena savjetnica, Odjel za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO),
• Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca,
• Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba,
• Branko Baričević, voditelj predstavništva Europske komisije u RH


Kulturne i kreativne industrije ključne su za hrvatsko gospodarstvo jer doprinose stvaranju novih i dodanih vrijednosti te jačanju konkurentnosti hrvatskog društva, kulture i gospodarstva, no govornici su naglasili kako važnost tog sektora još uvijek nije u dovoljnoj mjeri prepoznata.

Mjesec kreativnih i kulturnih industrija upravo će zato u sklopu 25 renomiranih događanja na 30 lokacija u Zagrebu javnosti predstaviti 12 sektora kulturnih i kreativnih industrija – od arhitekture, vizualnih i audio-vizualnih umjetnosti, baštine, dizajna, glazbe, primijenjenih i izvedbenih umjetnosti (kazalište, balet i ples), pa sve do medija, oglašavanja i tržišnog komuniciranja, knjiga i nakladništva te računalnih igara i novih medija.



Osim događanja na otvorenom, program će uključivati i oko 40 radionica i predavanja s ciljem poticanja kreativnosti u poduzetništvu i inovacijama, educiranja o autorskim pravima i jedinstvenom digitalnom tržištu, shvaćanja kulture kao turističkog proizvoda i sl. Neki su od projekata manifestacije 2. hrvatski summit kulturnih i kreativnih industrija, Komunikacijski foto punktovi, Dani novih ideja, projekti povezivanja kulturnih i kreativnih industrija i gospodarstva, godišnji sastanak EEN mreže sektorskog vijeća kreativnih i kulturnih industrija – Enterprise Europe Network kao i mnoga glazbena događanja na Europskom trgu.

Ovom događanju aktivno su se pridružile ključne kulturne i kreativne institucije poput Hrvatskog narodnog kazališta, Muzeja za umjetnost i obrt, Muzeja suvremene umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramskih umjetnosti, ali i najpoznatiji festivali i događanja kao što su Animafest, Tjedan suvremenog plesa, Svjetski dan glazbe, Zagreb book festival, Cest is'd Best i mnogi drugi.
Cijelo događanje ima za cilj prepoznavanje, vrednovanje i poticanje izvrsnosti kako kreativnih i kulturnih industrija tako i gospodarstva i društva u cjelini, ali i razvoj turističkog potencijala grada Zagreba temeljenog na kulturi.
Mjesec dana Zagreb će živjeti kreativnim i kulturnim duhom, što može utjecati na dugoročan razvoj kulturnog identiteta grada nalik najposjećenijim gradovima svijeta s jakim kulturnim i kreativnim identitetom koji su turistički atraktori i multiplikatori interesa.

O organizatorima:
Hrvatski klaster konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija prvi je klaster tog sektora u Hrvatskoj, u sklopu kojeg su se prvi put udružili arhitektura, oglašavanje, mediji, sve vrste dizajna (grafički, modni, produkt-dizajn), knjiga/nakladništvo, glazba, audio-vizualne umjetnosti, računalne igre, izvedbene umjetnosti poput baleta ili kazališta, vizualne umjetnosti, baština i primijenjene umjetnosti, a sve s ciljem da se značajnije iskoristi gospodarski potencijal ovog sektora. Cilj je klastera podići svijest o važnosti sektora za razvoj cjelokupnoga gospodarstva i društva uopće.
Hrvatska udruga poslodavaca okuplja više od 6000 tvrtki članica te je najsnažnija organizacija koja zastupa interese poslodavaca i poduzetnika. Unutar HUP-a od 2014. godine djeluje i HUP – Koordinacija kreativnih i kulturnih industrija, koja je osnovana s ciljem očuvanja, afirmiranja i unapređenja statusa kreativnih i kulturnih industrija. HUP-ova Koordinacija okuplja tvrtke, obrte i udruge te svojim djelovanjem, uz ostalo, nastoji jačati svijest o važnosti intelektualnog vlasništva te autorskog prava i srodnih prava.

vrh stranice