04.12.2020.
Izmjene se
odnose na ciljane skupine poslodavaca. Kao prihvatljivi poslodavci dodaju se
poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne
zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) ili su poslovno
povezani kao dobavljači s poslodavcima koji su zatvoreni Odlukom stožera.
Izdavačka djelatnost- izdavanje knjiga, periodičnih publikacija i ostale
izdavačke djelatnosti, dodaje se kao prihvatljiva djelatnost.
Omogućuje
se korištenje potpore i za članove uprave, direktore, prokuriste i sl., a s
ciljem obuhvata većeg broja radnika kod poslodavaca.
Svi
poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav
osiguranika HZMO do 30. rujna 2020. mogu koristiti mjeru, kao i za radnike
zaposlene do 31. listopada 2020. za studeni, odnosno do 30. studenog 2020. za
prosinac.
Ostvarivanje
prava na nadoknadu fiksnih troškova
Izmjenama
se uvodi dodatni iznos financiranja dijela troškova poslodavcima kojima je
zabranjen rad uslijed provođenja Odluke Nacionalnog stožera.
Poslodavci
koji su podnijeli zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera
civilne zaštite mogu ostvariti pravo na dodatni iznos potpore za nadoknadu
dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi Ministarstvo financija,
Porezna uprava. Za ostvarivanje navedenog prava potrebno je podnijeti zahtjev
Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Postupak zaprimanja i odobravanja
zahtjeva propisat će Ministarstvo financija, Porezna uprava i objaviti na
svojim mrežnim stranicama porezna-uprava.hr.
Po odobrenju zahtjeva od strane Ministarstva financija, Porezne uprave Hrvatski
zavod za zapošljavanje će izvršiti isplate.
Više
informacija o potporama za očuvanje radnih mjesta potražite na ovom linku.
Ostvarivanje
prava na nadoknadu fiksnih troškova
Izmjenama
se uvodi dodatni iznos financiranja dijela troškova poslodavcima kojima je
zabranjen rad uslijed provođenja Odluke Nacionalnog stožera.
Poslodavci koji su podnijeli zahtjev za
očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite mogu
ostvariti pravo na dodatni iznos potpore za nadoknadu dijela ili svih fiksnih
troškova u
visini koji utvrdi Ministarstvo financija, Porezna uprava.
UPUTA o
provedbi mjere nadoknade dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu
mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom
(COVID-19)
I. Uvjeti ostvarivanja prava na naknadu plaćenih fiksnih
troškova
Poduzetnicima kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite
Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad (dalje u tekstu: Odluka)
nadoknadit će se svi ili dio plaćenih fiksnih troškova za mjesec prosinac 2020.
godine.
Pravo
na naknadu plaćenih fiksnih troškova ostvaruju poduzetnici kojima je pad
prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na prosinac
2019. godine bio najmanje 60%.
Iznimno,
pravo na naknadu plaćenih fiksnih troškova ostvaruju poduzetnici koji su
započeli s radom tijekom 2020. godine kojima je pad prihoda/primitaka u
mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na studeni 2020. godine bio najmanje
60%.
Poduzetnicima
s ostvarenim padom prihoda/primitaka od 60% do 90% nadoknadit će se iznos
plaćenih fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima
koji su imali pad prihoda/primitaka iznad 90% nadoknadit će se plaćeni fiksni
troškovi poslovanja u cijelosti.
Poduzetnicima
u sustavu poreza na dodanu vrijednost priznaju se troškovi bez poreza na dodanu
vrijednost.
Pravo
na nadoknadu plaćenih fiksnih troškova ne mogu ostvariti poduzetnici za
poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost u mjesecu studenom 2020.
godine.
II. Pojam
fiksnih troškova za potrebe ove Upute
Pod
fiksnim troškovima podrazumijevaju
se:
- mjesečni trošak najma, zakupa
odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja
djelatnost,
- trošak obvezne pričuve,
- mjesečni trošak električne
energije, vode uz pripadajuće naknade, plin, troškovi vezani uz korištenje
toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada,
- trošak komunalne naknade,
- mjesečni trošak direktne
spomeničke rente,
- mjesečna pristojba HRT-a,
mjesečna naknada za javno korištenje glazbe, mjesečna pretplata na dnevne,
tjedne i mjesečne tiskovine,
- mjesečni trošak interneta i
fiksne telefonske linije,
- mjesečni trošak usluge
knjigovodstvenog servisa i
- 1/12 iznosa godišnje naknade za
priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre
klađenja, izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet
casina.
III. Djelatnosti
na koje se primjenjuje Uputa
Nadoknada
svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike iz
Odluke navedene u točki 1. stavak 1. ove Upute, kojima je:
-
obustavljen rad ugostiteljskih objekata i pružanja ugostiteljskih usluga na
poljoprivrednim gospodarstvima, osim za ugostiteljske objekte iz skupine
„Hoteli“, „Kampovi“ i vrste Učenički ili Studenski dom ili Akademis
iz skupine „Ostali ugostiteljski objekti za smještaj“, a koji smiju usluživati
samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja odnosno učenike ili
studente
- obustavljen rad casina,
automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje
- obustavljen rad teretana,
fitnes centara te sportskih i rekreacijskih centara
- obustavljeno održavanje
dječjih i drugih radionica te organiziranje plesnih škola
- obustavljen rad
školama stranih jezika osim obavljanja djelatnosti on-line ili na drugi
način za održavanje kontakata na daljinu.
Iznimno,
pravo na nadoknadu svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na
poduzetnike kojima je obustavljen rad ugostiteljskih objekata i u slučaju kada
u skladu s Odlukom obavljaju dozvoljeni rad pripreme i dostave hrane i
pića.
IV. Način
ostvarivanja prava
Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu
mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom
(COVID-19) (u daljnjem tekstu: Zahtjev) poduzetnici podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi.
Popunjen
Zahtjev podnosi se nadležnoj ispostavi Porezne uprave putem sustava ePorezna
najkasnije do 15. veljače 2021. Iznimno,
poduzetnici koji nisu korisnici ePorezne dostavljaju popunjen Zahtjev
korištenjem servisa Porezne uprave „Pišite nam“.
U
Zahtjevu obvezno se popunjavaju polja 1. Podaci o podnositelju zahtjeva, 2.
Sadržaj zahtjeva, te 3. Činjenice za odlučivanje po zahtjevu.
V. Po odobrenju Zahtjeva, Ministarstvo financija, Porezna uprava
će dostaviti elektroničkim putem Hrvatskom zavodu za zapošljavanje obavijest o
statusu Zahtjeva i visini odobrenih plaćenih fiksnih troškova po poduzetniku.
Hrvatski
zavod za zapošljavanje će izvršiti isplatu odobrenih plaćenih fiksnih troškova
na naznačeni račun u Zahtjevu.
VI. Zahtjev iz točke IV. sastavni je dio ove Upute.
-->-->-->ZAHTJEV
ZA NADOKNADU DIJELA ILI SVIH PLAĆENIH FIKSNIH TROŠKOVA U SKLOPU MJERE POTPORE
ZA OČUVANJE RADNIH MJESTA U DJELATNOSTIMA POGOĐENIM KORONAVIRUSOM (COVID-19)