15.03.2021.
Europska
komisija objavila je pozive za podnošenje prijedloga za sufinanciranje
informiranja i promocije poljoprivrednih proizvoda Europske unije u inozemstvu
i unutar EU, vrijednog 183 milijuna eura. Ovoga puta poseban naglasak je stavljen na
ekološke proizvode, koje će poljoprivrednici imati priliku promovirati u
zemljama s visokim potencijalom rasta poput Južne Koreje, Japana, Meksika i
Kanade.
Programi
bi trebali informirati potrošače o shemama kvalitete EU, promicati visoke
standarde sigurnosti i kvalitete proizvodnje, kao i raznolikost i autentičnost
europskih proizvoda, a ove se godine poseban fokus stavlja na promicanje proizvoda
i načine poljoprivredne proizvodnje koji izravnije podržavaju ciljeve Europskog
zelenog plana, poput ekoloških proizvoda, voća i povrća te održive
poljoprivredne proizvodnje.
Prihvatljivi
podnositelji
prijave moraju biti trgovinske ili međutrgovinske organizacije koje su
reprezentativne za određeni sektor ili sektore u RH, a posebno sektorske
organizacije i skupine i svako udruženje bez obzira na njihov pravni oblik
sastavljeno uglavnom od proizvođača ili prerađivača istog proizvoda pod uvjetom
da su reprezentativne za naziv koji je zaštićen sustavima kvalitete za
poljoprivredne i prehrambene proizvode i koji je obuhvaćen tim programom;
trgovinske ili međutrgovinske organizacije koje su na razini EU reprezentativne
za određeni sektor ili sektore-priznate proizvođačke organizacije ili udruženja
proizvođačkih organizacija te tijela poljoprivredno-prehrambenog sektora čiji
su cilj i aktivnost usmjereni ka pružanju informacija o poljoprivrednim
proizvodima i njihovoj promociji i kojima je povjerena zadaća pružanja javnih
usluga u tom području.
Od
183 milijuna eura ukupnog proračuna za mjere, 173,4 milijuna eura predviđeno je
za sufinanciranje programa promocije koji će biti odabrani sukladno objavljenim
natječajima, 86 milijuna eura za programe promotivnih kampanja u skladu s
ambicijama Europskog zelenog plana, a posebno strategijom „Od polja do stola“.
To uključuje programe promocije ekoloških proizvoda s ukupno dodijeljenim
proračunom od 49 milijuna eura i održive poljoprivrede s proračunom od 18
milijuna eura, dok je 19,1 milijuna eura dodijeljeno je za promociju voća i
povrća u kontekstu uravnotežene prehrane. Također, više od 88 milijuna eura
predviđena je za promociju u zemljama izvan Europske unije.
Financijski
doprinos Europske unije jednostavnim programima na unutarnjem tržištu iznosi 70
posto prihvatljivih rashoda, a u trećim zemljama 80 posto prihvatljivih
rashoda. Preostale rashode snose isključivo organizacije predlagateljice
programa.
ROKOVI: Prijedlozi programa za sufinanciranje informiranja i promocije
poljoprivrednih proizvoda Europske unije se zaprimaju do 28. travnja
2021. do 17 sati po srednjoeuropskom vremenu (Bruxelles), a nakon
evaluacije svih zaprimljenih prijedloga EK će tijekom jeseni objaviti listu
programa koji su zadovoljili uvjete sufinanciranja.
Dodatne
informacije dostupne su na poveznicama:
POZIV NA PODNOŠENJE PRIJEDLOGA ZA 2021. JEDNOSTAVNI
PROGRAMI(link is external)
POZIV NA PODNOŠENJE PRIJEDLOGA ZA 2021. PROGRAMI U KOJIMA
SUDJELUJE VIŠE KORISNIKA(link is external)
UREDBA (EU) BR. 1144/2014 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA O
MJERAMA INFORMIRANJA I PROMOCIJE U VEZI S POLJOPRIVREDNIM PROIZVODIMA KOJA SE
PROVODE NA UNUTARNJEM TRŽIŠTU I U TREĆIM ZEMLJAMA)(link is external)