17.01.2022.
Komisija
je objavila Prijedlog preporuke
Vijeća o učenju za okolišnu održivost. Cilj je prijedloga poduprijeti
države članice, škole, visoka učilišta, nevladine organizacije i sve pružatelje
obrazovanja u prenošenju znanja i vještina u području održivosti, klimatskih
promjena i okoliša.
Novi
europski okvir kompetencija za održivost koji je objavio Zajednički
istraživački centar i koji je također od danas dostupan, definira kompetencije
potrebne za zelenu tranziciju koje uključuju kritičko razmišljanje, pokretanje
inicijativa, poštovanje prirode i razumijevanje posljedica svakodnevnih
aktivnosti i odluka za okoliš i globalnu klimu.
U
prijedlogu Komisije države članice pozivaju se da:
- učenicima omoguće pristup visokokvalitetnom i
uključivom obrazovanju i osposobljavanju o klimatskim promjenama,
biološkoj raznolikosti i održivosti;
- odrede okolišnu održivost kao prioritetno područje u
okviru politika i programa obrazovanja i osposobljavanja kako bi se
pružila potpora tom sektoru i omogućilo da pridonese zelenoj tranziciji;
- potaknu i pruže potporu pristupima održivosti na razini
cijele institucije koji obuhvaćaju poučavanje i učenje; razvoj vizija,
planiranje i upravljanje; aktivno sudjelovanje studenata i osoblja;
upravljanje zgradama i resursima te partnerstva s lokalnim i širim
zajednicama;
- mobiliziraju nacionalna sredstva i sredstva EU-a za
ulaganja u održivu i zelenu infrastrukturu, osposobljavanje, alate i
resurse za povećanje otpornosti i pripravnosti sustava obrazovanja i
osposobljavanja za zelenu tranziciju.
Program Erasmus+ za
razdoblje 2021.–2027. velik naglasak stavlja i na zelenu
tranziciju u obrazovanju i osposobljavanju. U godišnjem programu rada
za 2022. prioritet će biti projekti pružatelja obrazovanja kojima se razvijaju
zelene kompetencije i vještine, kurikulumi usmjereni na budućnost i planirani
pristupi održivosti.
Dodatne
informacije dostupne su na biserka.sladovic@hup,hr
ili na stranicama EK: ec.europa.eu