Održana panel diskusija Izazovi transformacije u procesu nabave

17.04.2019.

Dana, 17.4.2019. održana je panel diskusija „Izazovi transformacije u procesu nabave“ koju je HUP Regionalni ured Varaždin organizirao u suradnji s tvrtkom Cronata d.o.o., a na kojem su sudjelovali Mirela Senica, direktorica nabave SEE - IBM i Predsjednica HUND (Hrvatska udruga nabavne djelatnosti), Vlado Gazdek, Direktor službe nabave indirektnih – Podravka i Marijan Mužar, Voditelj nabave – Rasco.

Moderatorica Nataša Cikač, vlasnica tvrtke Cronata d.o.o. je paneliste, a i sudionike vodila kroz zanimljivu diskusiju koja je u središte stavila Nabavu kao stratešku funkciju i izazove s kojima se susreće kroz prizmu sveprisutne transformacije. Zaključci panelista su tako da se u korporativnim upravljanima sve više koriste prednosti zajedničke nabave i digitalizacije koje doprinosi pojednostavljenju procedura i procesa, te se nabava pozicionira kao strateška funkcija, dok manji sustavi brže, lakše i jednostavnije mogu unositi promjene, ukoliko su donositelji odluka skloni iste popratiti.


Zaključno se iznosi da je u transformaciji nabave neophodno definirati procese, pravila i procedure, uključiti donositelje odluka, ključne ljudi koji će stajati iza istih, no koji će se i sami pridržavati istih. Nabava stoga treba biti prepoznata i pozicionirana kao strateška funkcija, s jasnim ciljem i svrhom. Digitalna transformacija nabave traži napore i angažman, no istraživanja i iskustava dokazuju da ima pozitivne rezultate na zadovoljstvo nabavljača, ostalih zaposlenika, no i na poslovne rezultate. Sami nabavljači trebaju biti uporni i definirati se kao pokretač promjene i sve dobrobiti transformacije prenositi prema donositeljima odluka. No, važno je i promovirati funkciju Nabavu i poziciju nabavljača, koja ne smije ostati zanemarena, jer može donijeti i veće uštede no generiranje prihoda isključivo na prodajnoj strani.

Nabava je u svijetu prepoznata kao strateška funkcija i može donositi veće uštede no sama prihodovna strana prodaje. Potrebno je tražiti sugovornike i promovirati nabavu, funkciju nabave i sam sebe kao nabavljače, dok je realna situacija je da Hrvatska, a prije svega regija još uvijek sramežljivo pristupa samom procesu transformacije nabave. Iz HUP-a se tako ističe kako bi bilo poželjno osnovati Kluba nabavljača, koji bi se redoviti sastajali te razmjenjivali iskustva.


vrh stranice