01.07.2021.
Na konferenciji su se uvodno nazočnima obratili Mark
Fleming, Charge d’ Affairs u Veleposlanstvu SAD-a u Hrvatskoj i Mihael
Furjan, predsjednik HUP-a.
„Zadovoljstvo mi je pozdraviti vas u ime Veleposlanstva
Sjedinjenih Američkih Država u Hrvatskoj. Amerika je i dalje najbolje mjesto za
poslovati u Hrvatskoj. Uspjeh američkog tržišta snažno utječe na sva ostala
svjetska tržišta i nudi najveću radnu snagu, resurse te raznolikost kultura i
ideja. Mnoge hrvatske tvrtke već sada posluju na tržištu SAD-a poput Sestan
Bucha, STEMI-a, Orqe, Infobipa, Infinuma, DOK-ING-a, da spomenem samo neke.
Drago mi je što će neki od njih podijeliti svoje iskustvo s nama danas.“ -
kazao je uvodno Mark Fleming, Charge d’ Affairs u Veleposlanstvu SAD-a u
Hrvatskoj
„Tržište SAD-a ključno je za sve koji namjeravaju širiti
svoje poslovanje globalno. Radi se o najvećem potrošačkom tržištu koje skriva
brojne prilike i mogućnosti razvoja poslovanja. Iako već imamo dobre primjere
izvoza proizvoda i znanja, vjerujem da će IT kompanije biti naše zvijezde na
tom tržištu i da će tamo ostvariti značajan uspjeh. Želim danas iskoristiti
priliku i zahvaliti bivšem Veleposlaniku SAD-a u Hrvatskoj, g. Bobu Kohorstu
koji je ubrzao proces ukidanja dvostrukog oporezivanja hrvatskih poduzetnika
koji posluju u SAD-u, koji još nije završen, a nadam se i daljnjoj uspješnoj
suradnji naših dvaju zemalja.“ - izjavio je Mihael Furjan, predsjednik HUP-a
Mauro Lukić, suorganizator konferencije i direktor
tvrtke Armatus Prudentia govorio je o problemima na koje hrvatske kompanije
naiđu prilikom ulaska na tržište SAD-a. Prije svega, radi se o nedovoljnoj
istraženosti i podcjenjivanju velikog tržišta u kojem svaka država funkcionira
kao zaseban entitet sa svojim pravima i obvezama, stoga je ključno za sve
tvrtke da prije formiranja strategije poslovanja provedu detaljno istraživanje
tržišta i nađu vjerodostojnog partnera s kojim mogu pouzdano surađivati.
Emir Avdić, predsjednik Uprave Trans-Atlantic Market
Developmenta održao je prezentaciju na temu „Što hrvatske kompanije mogu
očekivati od širenja na tržište SAD-a“ pri čemu je istaknuo veliku razinu
suradljivosti američkih državljana i poduzetnika te naklonost strancima koji se
trude i imaju kvalitetne ideje. Prije širenja poslovanja na tržište SAD-a
potrebno je razraditi dobru marketinšku i prodajnu strategiju te proučiti
regulatorne okvire koji su jednostavniji nego u EU te usmjereni razvoju i
napretku poduzetnika koji žele razvijati svoje proizvode i usluge.