Održana HUP radionica o „Pravilniku o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca“

10.09.2024.

U prostorijama Hrvatske udruge poslodavaca u Zagrebu, 10. rujna 2024. godine, održana je radionica o „Pravilniku o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca“. Ovu radionicu HUP je organizirao u suradnji s Ministarstvom rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.


Uvodni govor održala je gđa Admira Ribičić, direktorica Odjela za zakonodavstvo i pravne poslove u HUP-u, koja je tom prilikom zahvalila svim sudionicima na iskazanom velikom interesu. Radionicu je pratilo više od 500 članova, kako u prepunoj dvorani, tako i online.

Prezentaciju o Pravilniku održala je gđa Josipa Klišanin, načelnica Sektora za rad pri Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike. HUP nastavlja s planovima za organizaciju sličnih radionica, pružajući svojim članovima pravovremene informacije i podršku u važnim zakonskim temama.

Tijekom radionice, članovi su imali priliku postaviti niz pitanja vezanih uz praktičnu primjenu Pravilnika o vođenju evidencije radnikašto je potvrdilo važnost ove teme za poslodavce i zaposlenike.

Neka od pitanja bila su:

U slučaju kada je kod poslodavca omogućeno klizno radno vrijeme, je li poslodavac dužan za sve radnike evidentirati isti početak i završetak radnog vremena ili je evidenciju potrebno prilagoditi pojedincima?

"Podatke o početku i završetku rada poslodavac je obvezan voditi u evidenciji radnog vremena samo ako je obveza vođenja tih podataka ugovorena kolektivnim ugovorom, sporazumom sklopljenim između radničkog vijeća i poslodavca, ugovorom o radu ili je uređena pravilnikom o radu, pri čemu bi u navedenom slučaju poslodavac bio obvezan za svakog radnika evidentirati njegov stvarni početak i završetak rada, neovisno o tome je li kod toga poslodavca utvrđeno „klizno“ radno vrijeme ili nije. "

U pravilniku se spominje pisani pregled te za navedeni imam najviše pitanja. Je li pisani pregled moguće voditi i u elektroničkom obliku? Razlikuje li se on od matične knjige? Radi li se zapravo o nekoj vrsti obrasca u kojoj pišu svi traženi podaci iz evidencije o radniku? Može li se navedeno primjerice downloadati iz elektroničkog dosjea? 

"Pisani pregled podataka o radnicima može se voditi i u elektroničkom obliku. Pravilnik koji stupa na snagu 1. listopada 2024., kao ni sada važeći pravilnik, ne koriste više pojam „matična knjiga“, no uzimajući u obzir njezino stvarno značenje može se zaključiti da pisani pregled podataka propisan člankom 4. novog Pravilnika na odgovarajući način odražava matičnu knjigu radnika (svojevrsni tipizirani pregled podataka), pri čemu je potrebno voditi računa da pisani pregled podataka, kojeg će poslodavac voditi za svakog radnika, mora sadržavati set podataka propisan člankom 3. Pravilnika.

Iz navedenog proizlazi da se radi o vrsti obrasca koji predstavlja sažeti prikaz podataka o radniku, kojeg je moguće i downloadati iz elektroničkog dosjea, pod uvjetom da taj elektronički dosje sadrži sve propisane podatke."

Video prezentacije na HUP Youtube kanalu, kojem možete pristupiti putem poveznice: OVDJE.

 


vrh stranice