05.11.2021.
U uvjetima dinamičnog tržišta, svakodnevno
se susrećemo sa izazovom optimizacije zaliha u lancu opskrbe bilo da se radi proizvodnom
ili trgovačkom društvu. Čak i da imate na raspolaganju napredna programska
rješenja koja vam pomažu u planiranju, bitno je razumjeti na koji način možemo
uz pomoć Excela pouzdano planirati i optimizirati kretanje roba kroz lanac
opskrbe. Na seminaru su prikazani stvarni poslovni podatci, te pokazano kako
voditi nomenklaturu podataka i time stvoriti podlogu za pouzdano planiranje. Isto
tako, prikazano kako analizirati kretanje prodaje u prošlosti u svrhu
predviđanja budućih događaja, a s ciljem optimiziranja zaliha i osiguranja
raspoloživosti potrebnih zaliha. Uz pomoć linearne regresije prikazano kako vrednovati
i predvidjeti utjecaj marketinških aktivnosti na buduću prodaju. Kada
projiciramo buduću prodaju, prikazano kako planirati potreban materijal za
proizvodnju i kako izračunati potrebne količine zaliha u trgovačkom poduzeću.
Teme koje su se obradile na seminaru:
•
zašto je važno planirati ili kako količina i struktura zaliha utječe na
uspješnost poslovanja
•
gdje se u organizaciji nalaze inputi za planiranje ili tko su naši
najvažniji partneri u ovom poslu
•
kako normalizirati podatke i inpute za planiranje
•
kako projicirati buduću prodaju i potrebne količine zaliha s obzirom na
trendove i utjecaje marketinških aktivnosti
•
kako planirati količine i raspored isporuke materijala u proizvodnji
•
kako planirati zalihe u opskrbnom lancu trgovačkog društva
•
kako uz pomoć Solvera optimizirati transportne troškove i rute
transporta
Zanimljivo i korisno predavanje održala je Helena
Popović Petrušić.
I ovaj seminar je održan u okviru PUMA
programa u Osječko-baranjskoj županiji kojeg HUP Regionalni ured Osijek provodi
već više od petnaest godina.