05.04.2023.
Razvoj digitalnih tehnologija,
specijalizacija u poslovanju, gospodarske i političke unije, visoka razina
inovativnosti i slobodno kretanje roba i usluga podigli su konkurentsko
natjecanje između poduzeća na najvišu razinu. Promijenio se i poredak na
ljestvici korporativnih ciljeva. Vjeruje se da je dobit rezultat, a ne svrha
poslovanja. Primarni cilj poduzeća postaje opstanak na tržištu i razvoj gdje
stručni zaposlenici i inovacije predstavljaju ključnu konkurentsku prednost.
Bez obzira je li vaša djelatnost proizvodna ili trgovačka, pod pritiskom ste
internih korisnika da generirate što veću dodanu vrijednosti kroz unaprjeđenje
procesa i smanjenje troška nabave te iskoristite inovacijski potencijal
dobavljača.
Za takve tvrtke strateško upravljanje
nabavom omogućava generiranje vrijednosti kroz iskorištavanje ekonomije obujma
i izgradnju strateškog odnosa s dobavljačima koji podupiru inovativnost i
dijeljenje zajedničkog prosperiteta.
Polaznici su mogli saznati koje strategije
mogu odabrati, odnonosno trtka može izabrati između dva smjera:
•
pronaći način na koji će se tvrtka ili proizvod razlikovati od drugih –
diferencirati se,
•
iskoristiti unutarnje i vanjske potencijale i smanjiti troškove
opskrbnog lanca.
Strateški instrumenti za postizanje ciljeva
nalaze se u svakoj od funkcija unutar opskrbnog lanca. Činjenica da se nabava
nalazi na samom početku opskrbnog lanca, odmah nakon dobavljača, govori koliki
je njen utjecaj na uspješnost i kvalitetu cijelog poslovanja.
Kako funkcija nabava može doprinijeti
uspješnosti poslovanja najbolje je vidljivo kroz četiri cilja nabave:
1.
Poboljšati procese i smanjiti troškove opskrbnog lanca,
2.
Smanjiti cijene nabavnih kategorija,
3.
Povećati inovativnost i zadovoljstvo kupaca,
4.
Smanjiti zalihe duž opskrbnog lanca.
Zanimljivo i korisno predavanje održala je
Helena Popović Petrušić.
I ovaj seminar je održan u okviru PUMA programa
u Osječko-baranjskoj županiji kojeg HUP Regionalni ured Osijek provodi već više
od petnaest godina.