25.04.2022.
Za analizu poslovanja možemo reći da
pripada temeljnim postupcima koji su neophodni kako bi uprava poduzeća znala je
li put na kojem se nalazi upravo onaj na kojem želi biti. Što analizirati?
Najčešće su predmet analize godišnji financijski izvještaji. Stoga za njihovu
analizu često kažemo da je "krvna slika" poduzeća iz koje možemo
dijagnosticirati sve dobro, ali i ono loše što se događa u poduzeću. Takva
analiza daje nam i naznake gdje se u budućnosti mogu očekivati poremećaji ili
krize u poslovanju. S obzirom da se godišnji financijski izvještaji sastavljaju
na kraju godine, analiza na bazi podataka koji se nalaze u njima nije dovoljna.
Stoga je vrlo važno provoditi i analizu svih poslovnih izvještaja, odnosno svih
izvještaja koji se rade za vremenske periode koji su puno kraći od godine dana
i u pravilu se sastavljaju mjesečno. Važnost analize prvenstveno se razmatra s
aspekta upravljanja poduzećem s ciljem optimalizacije imovine, obveza i
kapitala te prihoda i rashoda te s ciljem donošenja poslovnih odluka koje će
osigurati dugotrajnu opstojnost poduzeća. Osim vlastitog poduzeća, analizirati
treba i konkurenciju.
Teme koje su se obradile na webinaru:
•
kako i kojim pokazateljima uočiti latentne opasnosti u poslovanju
•
financijski VS poslovni izvještaji – koje informacije SU VAŽNE i kako ih
interpretiramo?
•
kako postaviti KPI vlastitog poslovanja uz uvažavanje specifičnosti
biznisa -
•
na što ukazuju pokazatelji financijske analize (financijska sigurnost,
korištenje efekata financijske poluge, neto radni kapital i informacija koju
nam daje, likvidnost, rentabilnost, aktivnost)
•
Financijska analiza kroz DuPont i ADT sustav pokazatelja
•
kreiranje balansiranih KPI uz primjenu BSC modela
Interaktivni webinar održala je dr.sc.
Andreja Švigir, ovl.rev., te zbog interesa članova, nastaviti će se suradnja s
članom na temama iz područja kontrolinga.
I ovaj seminar je održan u okviru PUMA
programa u Osječko-baranjskoj županiji kojeg HUP Regionalni ured Osijek provodi
već više od petnaest godina