Održan webinar ”Cijena koja prodaje: Savjeti i trikovi za pravilno isticanje cijena“ u organizaciji HUP Regionalnog ureda Split

05.04.2023.

5. travnja 2023. preko aplikacije Zoom, a u organizaciji HUP Regionalnog ureda Split održao se webinar Cijena koja prodaje: Savjeti i trikovi za pravilno isticanje cijena“ Prezentaciju je održala i na upite prisutnih odgovarala Klara Žabek iz tvrtke Vision Compliance. Bio je to treći po redu izuzetno posjećen webinar sa Vision Compliance.

Tijekom edukacije prisutnima su izložena grafička rješenja za sva nova pravila, ukazano je na krive prakse i primjere u oglašavanju tih akcija, kao i iskazivanju cijena u prodavaonicama i u Internet trgovini. Teme koje su obrađene na webinaru bile su: gdje i kako u web shopu i prodavaonici pokazati cijene, najčešće greške kod prikaza cijena u eurima i kako ih izbjeći, kako ispravno oglasiti popust (kad ne smijete oglašavati da je aktualan popust), kako se ističu cijene za jedinicu mjere npr. litre, ml, kg, što je referentna cijena?, kako se određuje najniža cijena u posljednjih 30 dana (cijene uz promo kod, iz kluba vjernosti?), kako nadzorna tijela gledaju na novo pravilo o prikazu najniže cijene u posljednjih 30 dana (mišljenja Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja), isticanje cijena u reklamnim materijalima, isticanje cijena u outlet trgovini i označavanje cijena usluga.

Zakon o zaštiti potrošača je stupio na snagu 28.05.2022. te propisuje nove odredbe o posebnim oblicima prodaje i posebnim uvjetima prodaje te nepoštenoj trgovačkoj praksi. Svrha promjene zakona je spriječiti česte i lažne akcije odnosno nepoštenu poslovnu praksu. Kao najveća novost i izazov, pokazalo se pravilo da trgovci tijekom tzv. posebnih oblika prodaje (sniženje cijene u odnosu na sve načine plaćanja i sve potrošače) moraju istaknuti aktualnu (sniženu) cijenu i najnižu cijenu koju je trgovac primjenjivao za isti proizvod tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja tog posebnog oblika prodaje. S početkom primjene pravila, pojavljivali su se novi stavovi i upute nadzornih tijela.

Pri isticanju cijene osnovno je pravilo da cijena mora biti jasna, vidljiva i čitljiva kako ne bi dovela u zabludu potrošača, s tim da svaki kanal prodaje ima propisana pravila o isticanju cijene. Posebno je istaknuto pravilo da trgovci tijekom posebnih oblika prodaje (sniženje cijene u odnosu na sve načine plaćanja i sve potrošače) moraju istaknuti aktualnu (sniženu) cijenu i najnižu cijenu koju je trgovac primjenjivao za isti proizvod tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja tog posebnog oblika prodaje u poslovnom prostoru, dok za isti oblik prodaje putem web shop-a trgovac je obvezan istaknuti samo jednu cijenu i to sniženu. Trgovac imora informirati potrošače o kanalu prodaje i koja se cijena odnosi na koji kanal prodaje. Polaznici su najviše postavljali pitanja vezano za isticanje cijena, određivanje referentne cijene i najniže cijene u posljednjih 30 dana te označavanju cijena usluga.

Nakon edukacije, polaznici su dobili i priručnik za daljnju pomoć, kao i pomoć konzultanta u  konkretnim upitima.

vrh stranice