Ivan Soža kazao je kako se radi o ozbiljnom administrativnom propustu kod izrade novog Zakona koji je donesen na brzinu i bez adekvatnih ekonomskih analiza. Nevjerovatno je da su i saborski zastupnici dobili prijedlog Zakona neposredno prije glasanja o istom. Jedina hrvatska propulzivna industrija – mala brodgradnja u koju spada oko 200 tvrtki koje zapošljavaju od 3000-4000 radnika, koja je imala 10% rasta, dovedena je na rub propasti. Primjerice, model broda jedrilice Salona koja je dobivala internacionalne nagrade, novim trošarinama postala je posve nekonkuretna na stranom i domaćem tržištu, skupa i za čarter kompanije koje su također u nezavidnom položaju. Soža je napomenuo da je klaster male brodgradnje reagirao vrlo promptno prema Ministarstvu financija, ali ništa nije učinjeno. „Sat propasti otkucava, mora se hitno reagirati“, kazao je. Mario Krizman kazao je da je novi Zakon o trošarinama na plovila prepisan od onoga o automobilima što je apsolutna glupost. Klaster male brodgradnje uputio je svoj prijedlog izmjene Zakona koji bi spriječio totalnu propast. Odgovor još nije stigao, a radnici su poslani na godišnje odmore, narudžbi nema, pogoni se zatvaraju. U odnosu na prošlu godinu, Klaster male brodgradnje ima pad prihoda od 50 % i očekuje se daljnji pad. Iz prakse je očigledno da novi Zakon ne samo što neće ispuniti najavljenu svrhu punjenja proračuna, ( marljiva administracija je izračunala koji će biti porast prihoda proračuna baziran na hipotetskim podacima!!) nego će porast trošarina na brodove (primjerice, veličine 9-10 metara, cca vrijednosti od 1 milion kuna) od čak 3.283 %!!! što predstavlja 49,25 % vrijednosti plovila, u potpunosti uništiti domaću brodogradnju i popratnu industriju i turizam.Toliko o strategiji razvoja nautičkog turizma i bodogradnje koji u sebi sadrži važnost male brodogradnje kao nosioca razvoja. Marušić je zaključio konferenciju sa rječju „Sramota“