25.02.2019.
Učilište kroz raznolike programe educira i osposobljava učitelje,
odgojitelje, stručne suradnike i pomoćnike u nastavi za rad s djecom s
teškoćama i tako aktivno sudjeluje u stvaranju i uvođenju novih standarda za
ravnopravnost i uključivanje djece s teškoćama u redovni sustav odgoja i
obrazovanja.
Cilj djelovanja Učilišta IDEM je osigurati
kompetencije djelatnika u obrazovanju za odgoj i obrazovanje djece i mladih s
teškoćama u redovnim uvjetima zajedno s vršnjacima i na taj način doprinijeti
zaštiti i promicanju njihovih prava.
Formalno obrazovanje učitelja, odgajatelja i stručnih suradnika
(osim edukacijsko-rehabiltacijskih stručnjaka), ne pruža dovoljno specifičnih
znanja potrebnih u radu s djecom i mladima s teškoćama. Nerijetko učitelji ne
prepoznaju na vrijeme potrebe učenika, a još je uvijek znatan broj obrazovnih
ustanova koje nemaju organiziranu stručnu podršku u nošenju s pitanjima
inkluzivnog obrazovanja. Educirani učitelji i odgajatelji preduvjet su za
uspješno uključivanje djece s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja,
jer mogu uspješno kreirati i provoditi individualizirane edukacijske programe,
a učenicima osiguravaju da se osjećaju prihvaćenima među svojim vršnjacima.
Danas je već više od 4 000 osoba koje su pronašle svoje radno
mjesto kao pomoćnici u nastavi. Za njih organiziramo formalni oblik obrazovanja
- Program osposobljavanja za obavljanje poslova pomoćnika u nastavi. Provodimo
i kratke edukacije pomoćnika u nastavi u trajanju od 20 sati kojom se stječu
osnovne informacije o inklzivnom obrazovanju i ulozi pomoćnika u ostvarenju
prava djece s teškoćama na obrazovanje.
Ponosni smo na autore svih naših edukativnih programa koji nam na
raspolaganje stavljaju svoje znanje. Profesori Edukacijsko-rehabilitacijskog
fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i stručnjaci na području rada s djecom s
teškoćama, koji su već više od dva desetljeća članovi ili suradnici Centra inkluzivne
potpore IDEM, izrađuju programe za edukaciju odraslih za rad s djecom s
teškoćama. Sudjelujući i sami u obrazovanju, prateći aktivnosti inkluzije djece
s teškoćama u svijetu te surađujući na izradi nacionalnih strategija i
zakonskih okvira koji se odnose na inkluziju djece s teškoćama u redovno
obrazovanje naši su autori edukativnih programa na izvoru znanja i novih
informacija na tom području.
Premda smo inicirali i razvili razne nove programe bilo stručnog usavršavanja
ili programe osposobljavanja, oni se
nedovoljno primjenjuju u praksi. Najčešće ih ostvarujemo kroz EU projekte koje
prijavljuje CIP IDEM ili Učilište, s čime nismo zadovoljni, jer se to odražava
na vrlo spori razvoj kvalitetnog obrazovanja sa suvremenim metodama poučavanja
u kojima imaju svoje mjesto i djeca s teškoćama.
Želja nam je kroz članstvo u HUP-Udruzi poslodavaca u
obrazovanju imati mogućnost jačeg utjecaja na sve relevantne procese i reforme
vezane uz obrazovanje te razvijati sustav
cjeloživotnog učenja i obrazovanja odraslih.