21.05.2020.
Organizacija rada. U objektima se stolovi do dolaska gostiju drže praznima, a pribor se servira kada gosti
sjednu. Preporučuje se jelovnike istaknuti na ulazu ili drugom vidljivom mjestu na odgovarajući način u
plastificiranom obliku, odnosno preporučuje se ukloniti klasične oblike jelovnika. Moguće je posjetiteljima
dati usmenu preporuku ili na koji drugi prihvatljivi način iskazati ponudu hrane i pića.
Ograničenje ukupnog broja posjetitelja. Ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na
raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti tako da su stolovi međusobno udaljeni 1,5 m.
Ulazak gostiju regulira se na način da sljedeći posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad prethodna
skupina posjetitelja napusti prostor objekta. Fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti
najmanje 1,5 m. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak od 1,5 m među stolovima,
odnosno među različitim skupinama gostiju. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri
čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 m. Primjerice, članovi
jedne obitelji sjede udaljeni 1,5 m od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim stolovima koji su
namijenjeni za sjedenje više osoba.
Posluživanje hrane i pića. Posjetitelji također mogu u ugostiteljskom objektu naručiti obrok ili napitak koji
će uzeti sa sobom i konzumirati na terasi, odnosno na otvorenome. Prilikom naručivanja mora se poštovati
fizički razmak od najmanje 1,5 m između kupaca koji čekaju u redu. Za šankom je moguće naručiti i preuzeti
hranu ili napitak bez zadržavanja, odnosno nije dopušteno zadržavanje za šankom. Također, moguće je
posluživanje stajaćih gostiju ako se drže fizičkog razmaka, s visokim stolovima i bez njih, uz konzumaciju iz
ruke.
Zaposlenik koji poslužuje gosta na vanjskim prostorima samog objekta. Određuje se jedan zaposlenik koji
poslužuje unaprijed točno određeni broj stolova kako bi se što više smanjilo miješanje zaposlenika i gostiju.
Između naplaćivanja usluge i posluživanja pojedinih posjetitelja zaposlenik objekta mora dezinficirati ruke.
Posebna pravila za ugostiteljske objekte u smještajnim kapacitetima i ostale koji imaju buffet način
posluživanja. U ovim objektima preporučuje se da posjetitelji održavaju fizički razmak od 1,5 m tijekom
boravka, a naročito tijekom posluživanja obroka na buffet način, osim ako se radi o članovima iste obitelji
kada nije potrebno da članovi iz iste obitelji tijekom boravka u ugostiteljskom objektu održavaju razmak od
1,5 m. Preporučuje se da buffet način posluživanja bude proveden tako da postoji pregrada između gostiju i hrane i da jedan zaposlenik poslužuje gostima hranu prema njihovom odabiru. Ostale mjere fizičke
udaljenosti vezane uz obiteljske ili druge grupe posjetitelja koje u skupini koriste usluge objekta vrijede kao
i za sve druge ugostiteljske objekte.
Zaštita zdravlja posjetitelja i osoblja. Odnosi se na prodajno i uslužno osoblje. Svima treba stalno biti na
raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički dezinficirati ruke. Ako je moguće, preporučuje se
prostorno osigurati razmak od minimalno 1,5 m između poslužitelja ili blagajnika i kupca prilikom izdavanja
robe i plaćanja robe, odnosno ako je moguće, ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu posluživanja i na
blagajni, koja će fizički odvojiti blagajnika od kupca. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim
karticama.
Ugostitelji se trebaju pridržavati najviših higijenskih standarda i prati ruke toplom vodom i sapunom što je
češće moguće uz korištenje dezinficijensa za ruke, svakako prije posluživanja gostiju svakog novog stola.
Prilagođeno epidemiološkoj situaciji trenutno se preporučuje da klimatizacijski uređaji budu izvan uporabe
te da se prostor prozračuje provjetravanjem.
Nakon odlaska svake skupine gostiju stol, stolice i druge površine koje su gosti dodirivali potrebno je
prebrisati dezinficijensom, odnosno ukloniti stolnjake čak i ako nisu vidno zaprljani.
Zabranjuje se posluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za
sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku
skupinu novih gostiju.
Čišćenje i dezinfekcija prostora. Na ulazu u objekt posjetiteljima treba biti osiguran dispenzer s
dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku. Također,
na ulazu treba biti jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 m između
posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Kvake i rukohvate na vratima, površine rukohvata i rubove vrata
na hladnjacima kao i ostale površine za koje se uoči da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano
prebrisavati dezinficijensom na bazi alkohola ili nekim drugim sredstvom s deklariranim virucidnim
djelovanjem prema uputama proizvođača.
Zatvorene prostore u kojima borave gosti treba redovito prozračivati.