24.03.2020.
Zahtjev je moguće je podnijeti
Poreznoj upravi:
1.
putem sustava ePorezna – obvezni način za sve korisnike ePorezne.
Pozivamo također i ostale porezne obveznike na korištenje usluga ePorezna jer
im je omogućeno podnositi navedeni zahtjev putem sigurnosnih vjerodajnica
razine 3 (tokenima, internet i mobilnih usluga raznih banaka).
Ukoliko
niste korisnici sustava ePorezne, omogućene su slijedeće opcije u ovim posebnim
uvjetima:
2.
putem web forme Pišite
nam – birajući temu ePorezna – JPPU podtemu Zahtjev za odgodom
plaćanja pri čemu je moguće popuniti i priložiti obrazac. Napominjemo da
ukoliko obrazac nije moguće potpisati pa priložiti, prihvatiti će se obrasci
bez potpisa uz podatke za kontakt navedenu u Zahtjevu i po potrebi u mailu
3.
samo iznimno, paušalni porezni obveznici, koji iz objektivnih razloga ne mogu
podnijeti Zahtjev na način naveden po točkama 1. i 2., mogu neposrednim
telefonskim kontaktom zatražiti usmeno podnošenje Zahtjeva.
- na dan podnošenja Zahtjeva, morate biti uredan porezni
obveznik što znači da moraju biti podnijete sve porezne prijave te
podmirene sve dospjele obveze
- u Zahtjevu morate dokazati pokazatelje nemogućnosti
plaćanja poreza što ćete učiniti na način da ćete ili napisati podatke o
padu prometa prethodnog mjeseca u odnosu na isti mjesec prethodne godine
ili ćete opisati i obrazložiti u bitnome zašto očekujete pad prometa u
narednih tri mjeseca
- u slučaju nedostataka u Zahtjevu ili nepodmirenih
dugova, kontaktirat će vas nadležni službenik Porezne uprave
- Porezna uprava obavijestiti će Vas mailom ili na drugi
primjereni način o osnovanosti Vašeg zahtjeva
- ukoliko Vam je zahtjev osnovan, svaka obveza koja
dospijeva u vremenu posebnih okolnosti do 20.06.2020. temeljem prijava
koje podnosite ili zaduženja koja Vam stvaramo na Vašim
porezno-knjigovodstvenim karticama odgoditi će se za 3 mjeseca
- za odgodu svih poreznih obveza, kojima se
podrazumijevaju i ostala javna davanja u nadležnosti Porezne uprave
(doprinosi, članarine i slično) podnosi se jedan Zahtjev
- prihvatom Zahtjeva, ostaje Vaša obveza da sve porezne
prijave podnosite u rokovima kako je to uređeno propisima o pojedinom
javnom davanju, a Porezna uprava će temeljem tako podnijetih prijava i
učinjenih zaduženja, zaduživati odgodu
- pravo na odgodu poreznih obveza nije moguće postići za
PDV za 2 mjesec koji se podnosio do 20.03, a koji dospijeva do 31.03
- pravo na odgodu PDV imaju samo poduzetnici koji
su u prethodnoj godini imali prihode do 7,5 mil kn pod uvjetom da porez
obračunavaju prema izdanim računima. Porezna uprava će Vas po potrebi, po
dospijeću PDV za 3 mjesec te naredne mjesece, kontaktirati radi utvrđenja
je li PDV po izdanim računima plaćen
- ukoliko po dospijeću prve odgođene obveze nećete moći
namiriti poreznu obvezu, moći ćete podnijeti zahtjev za obročnu otplatu
- o svim bitnim informacijama Porezna uprava
obavještava će Vas putem posebnog mjesta na Internet stranici Porezne
uprave – COVID-19
- Porezna uprava omogućiti će svim urednim poreznim
obveznicima da na jednostavan način, podnošenjem jednog Zahtjeva ostvare
pravo na odgodu dospjelih poreznih obveza
Važne poveznice:
S ciljem preventivnog
postupanja i zaštite zdravlja građana, Ministarstva financija, Porezna
uprava u nastavku podsjeća poduzetnike i građane na načine kojima mogu ispuniti
svoje obveze i prava bez potrebe dolaska u prostorije Porezne uprave.
Podsjećamo poduzetnike
da za podnošenje svih poreznih prijava, izdavanje poreznih potvrda, promjena na
PK karticama svojih zaposlenika, zahtjeva za preknjiženjima, zahtjeva za
upravnim ugovorom i ostalim zahtjevima koriste usluge ePorezne. Za
potrebe dobivanja odgovora ili otklanjanja određenih nejasnoća poduzetnici se
upućuju na komunikaciju korištenjem servisa "Pišite
nam" dostupnim na Internet stranici Porezne uprave. U slučaju
potrebe za izravnim kontaktom sa službenikom Porezne uprave poduzetnici se
upućuju na korištenje telefonskih
brojeva objavljenih na Internet stranici Porezne uprave.
Porezna uprava upućuje
građane da za svoje potrebe mogu podnositi razne obrasce i zahtjeve putem
sustava ePorezna kojem se može pristupiti putem sustava eGrađana. Preporučuje se
građanima da svaki zahtjev za promjenom na PK kartici traže putem svojeg
poslodavca ili iznimno korištenjem sustava ePorezna. Za potrebe dobivanja
odgovora ili otklanjanja nejasnoća građani mogu komunicirati s Poreznom upravom
korištenjem servisa "Pišite nam" dostupnim na Internet stranicama
Porezne uprave ili pozivom na brojeve Pozivnog centra Porezne uprave
(0800-10-01 za pozivatelje mobilne mreže i fiksne linije).
Porezna uprava osigurat
će nesmetanu komunikaciju svim navedenim kanalima kako bi poduzetnici i građani
ostvarivali svoja prava i ispunili obveze bez potrebe izravnog dolaska u
prostorije Porezne uprave.
Podnošenje obrazaca za dodjelu/ukidanje
ovlaštenja u sustavu ePorezna – iznimno u vrijeme trajanja mjera zaštite od
koronavirusa (COVID-19)
Podsjećamo sve građane
i poduzetnike kako prijavom u sustav ePorezna mogu sami upravljati ovlaštenjima
i na taj način dodjeljivati ovlaštenja drugoj osobi te nije potrebno donositi
obrazac punomoći u Ispostavu Porezne uprave. Također, dodjeljivati ovlaštenja
mogu i svi oni korisnici koji imaju od ranije ovlaštenje za „Upravljanje
ovlaštenjima“. Sve o upravljanju i dodjeli ovlaštenja možete pronaći u
ovoj Uputi.
Iznimno i u svrhu
preventivnih mjera zaštite od bolesti uzrokovanih koronavirusom (COVID-19) punomoći
za dodjelu ovlaštenja (ili druge obrasce za dodjelu i/ili ukidanje ovlaštenja)
mogu se predati putem Internet forme „Pišite
nam“. Kratke upute za popunjavanje upita/zahtjeva putem „Pišite nam“ možete
pronaći ovdje.
Obavijest obveznicima
fiskalizacije o postupanju kod prijave podataka o privremenom zatvaranju
poslovnica ili promjene radnog vremena
Obveznici
fiskalizacije u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji u prometu gotovinom dužni su
dostavljati podatke o svim poslovnim prostorima u kojima se obavlja djelatnost,
pa tako i podatke o radnom vremenu i radnim danima te privremenom zatvaranju
poslovnih prostora. Podaci se dostavljaju elektroničkim putem korištenjem
elektroničkog servisa Porezne uprave ePorezna ili iznimno podnošenjem obrasca
nadležnoj ispostavi Porezne uprave i to prije nastupa promijenjenih okolnosti.
Nakon pojave
koronavirusa (COVID-19) poslovanje određenih poduzetnika odvija se u otežanim
uvjetima, što dovodi do privremenih zatvaranja poslovnica ili do promjene
radnog vremena uzrokovanih preporukama nadležnih službi ili odlukama jedinica
lokalnih samouprava ili radi vlastitih potreba. Navedene promjene radnih dana i
radnog vremena, kao i privremenog zatvaranja poslovnih prostora, u skladu sa
zakonskim odredbama potrebno je dostaviti propisanim načinom.
Uvažavajući ove posebne
okolnosti koje utječu na pravovremeno ispunjenje obveza poreznih
obveznika, Porezna uprava upućuje obveznike fiskalizacije koji
dostavljaju podatke o promjenama radnog vremena i radnih dana te podatke o
privremenom zatvaranju s vremenskim odmakom (radi nastupa ovih objektivnih
okolnosti) da u predviđenom polju Napomena – napišu od kada se ta promjena
stvarno primjenjuje.