08.04.2020.
Ministarstvo državne imovine donijelo je dvije mjere za
zakupnike koji imaju problema u poslovanju uslijed potresa, kao i za zakupnike
koji imaju problema uslijed epidemije koronavirusa COVID-19.
·
Problemi u
poslovanju uslijed potresa
Zakupnici poslovnih prostora, a kojima je uslijed potresa došlo
do oštećenja nekretnine te je ista neuporabljiva imaju dvije mogućnosti.
Ukoliko je uslijed potresa došlo do oštećenja poslovnog prostora kojeg koriste te
isti više ne žele koristiti, potrebno je u roku od 15 dana
kontaktirati Ministarstvo na adresu elektroničke pošte otpis.racuna.prostori@midim.hr
ili poštom na adresu Ministarstvo državne imovine, Ulica Ivana Dežmana 10,
10000 Zagreb, kako bi se dogovorio termin primopredaje poslovnog prostora i
otpis potraživanja po računu za travanj 2020. godine.
Ukoliko se zbog potresa poslovni prostor ne može trenutno koristiti, ali se nakon
sanacije štete zakupnici žele i dalje nastaviti koristiti istim,
radi mogućeg otpisa potraživanja po računu za travanj 2020. godine, potrebno je
ispuniti obrazac i dostaviti ga u roku
od 15 dana na adresu elektroničke pošte otpis.racuna.stanovi@midim.hr ili poštom na
adresu Ministarstvo državne imovine, Ulica Ivana Dežmana 10, 10000 Zagreb.
Uz predmetni obrazac, Ministarstvu su zakupnici dužni dostaviti najviše do 4
fotografije poslovnog prostora, od kojih jedna obavezno mora biti
fotografija naljepnice o oštećenju nekretnine ili drugi dokaz ovlaštenog
statičara da poslovni prostor nije za korištenje odnosno da je neuporabljiv do
daljnjega.
Ministarstvo će nakon zaprimanja popunjenog obrasca i fotografija izvršiti
izvanredni očevid predmetnog poslovnog prostora te sastaviti zapisnik o stanju
nekretnine, kao i utvrditi ostale činjenice vezano za poslovanje.
Ukoliko se očevidom utvrdi da poslovni prostor trenutno nije za korištenje i
ukoliko se utvrdi da su zakupnici sačuvali radna mjesta, izvršit će se otpis
potraživanja po ispostavljenom računu za travanj 2020. godine.
Ukoliko dostave popunjeni obrazac u roku od 15 dana, do očevida predmetnog
poslovnog prostora nisu dužni platiti ispostavljeni račun za travanj 2020.
godine.
·
Problemi u
poslovanju uslijed epidemije korona virusa COVID-19
Kao mjeru pomoći gospodarstvu u borbi s posljedicama utjecaja
epidemije koronavirusa COVID-19, Ministarstvo je 18. ožujka 2020. godine
donijelo Odluku o odgodi plaćanja zakupnine i naknade za korištenje za poslovne
prostore kojom je plaćanje zakupnine odgođeno za prva tri mjeseca u odnosu na
rok plaćanja počevši od 01. ožujka 2020. godine. Odluku možete pročitati na
poveznici https://imovina.gov.hr/UserDocsImages//dokumenti/Odluke/TD//Odluka%20o%20odgodi%20pla%C4%87anja%20zakupnine%20-%20razni%20objekti%20za%20smje%C5%A1taj%20turista.pdf
Za vrijeme trajanja ove Odluke neće se obračunavati zakonske zatezne kamate,
neće se primjenjivati mjere prisilne naplate niti će se raskidati Ugovori o
zakupu.
Ako sukladno odlukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske u poslovnom
prostoru zakupnici
ne obavljaju djelatnost i više ne žele koristiti poslovni prostor
u vlasništvu Republike Hrvatske, potrebno je u roku od 15 dana kontaktirati
Ministarstvo na adresu elektroničke pošte otpis.racuna.prostori@midim.hr
ili poštom na adresu Ministarstvo državne imovine, Ulica Ivana Dežmana 10,
10000 Zagreb, kako bi se dogovorio termin primopredaje poslovnog prostora i
otpis potraživanja po računu za travanj 2020. godine.
Ako sukladno odlukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske u poslovnom
prostoru zakupnici
ne obavljaju djelatnost, ali se poslovnim prostorom žele nastaviti koristiti
nakon što navedena Odluka prestane važiti ili ako odlukama Stožera civilne
zaštite Republike Hrvatske nije obustavljen rad za njihovu djelatnost, ali
imaju pad prihoda poslovanja, potrebno je ispuniti obrazac
i dostaviti ga u roku od 15 dana na adresu elektroničke pošte otpis.racuna.prostori@midim.hr
ili poštom na adresu Ministarstvo državne imovine, Ulica Ivana Dežmana 10,
10000 Zagreb radi mogućeg otpisa potraživanja po računu za travanj 2020.
godine.
Otpis potraživanja po računu za travanj 2020. godine izvršit će se poslodavcima koji ne
obavljaju djelatnost od 20. ožujka 2020. godine sukladno Odluci Stožera civilne
zaštite Republike Hrvatske ("Narodne novine", br.
32/20) i
koji nemaju pad broja zaposlenih u ožujku 2020. godine (u
odnosu na veljaču 2020. godine):
·
veći od 40% za poslodavce koji zapošljavaju do 10 radnika,
·
veći od 20% za mala poduzeća,
·
veći od 15% za srednja poduzeća i
·
veći od 10% za velika poduzeća.
Otpis potraživanja po računu za travanj 2020. godine izvršit će se poslodavcima koji
obavljaju djelatnost, ali imaju pad prihoda veći od 50% u odnosu na prihod u
ožujku 2019. godine pod uvjetom da nemaju pad broja zaposlenih u ožujku 2020.
godine (u odnosu na veljaču 2020. godine):
·
veći od 40% za poslodavce koji zapošljavaju do 10 radnika,
·
veći od 20% za mala poduzeća,
·
veći od 15% za srednja poduzeća i
·
veći od 10% za velika poduzeća,
na način da će se poslodavcima s prihodima do 7,5 milijuna kuna
godišnje otpisati cijeli iznos potraživanja po računu za
travanj 2020. godine, a poslodavcima s prihodima većim od 7,5 milijuna kuna godišnje
otpisat će se dio potraživanja po računu za travanj 2020.
godine proporcionalno padu prihoda.
Poslodavci koji ne ispunjavaju uvjete za otpis potraživanja, mogu koristiti
mjeru odgode plaćanja zakupnine koja je ranije donesena.
·
Obrazac
za zakupnike poslovnih prostora