Javno savjetovanje EK: – nova „strategija EU-a za potrošače”

01.07.2020.

Jučer (30. lipnja 2020.)  je EK pokrenula javno savjetovanje o kako bi prikupila stajališta javnosti o inicijative u politici EU-a za zaštitu potrošača koje Komisija namjerava predložiti 2020. i 2021., a to su:

  • Nova strategija za potrošače, koja će uspostaviti novi strateški okvir EU-a za politiku za zaštitu potrošača u pet ključnih prioritetnih područja: osnaživanju potrošača u zelenoj tranziciji, osnaživanju potrošača u digitalnoj tranziciji, zaštiti ugroženih potrošača, ostvarivanju prava potrošača i međunarodnoj suradnji. Nova strategija uzet će u obzir posljedice pandemije COVID-a 19 za potrošače.
  • Osnaživanje potrošača u zelenoj tranziciji, čiji su ciljevi veće sudjelovanje potrošača putem pouzdanih informacija o proizvodima i jača zaštita potrošača od lažnog zelenog marketinga i preranog zastarijevanja proizvoda.
  • Revizija Direktive o ugovorima o potrošačkim kreditima (2008/48/EZ) nakon njezine nedavne evaluacije, u kojoj je istaknuto nekoliko prepreka na koje Direktiva nailazi u ispunjavanju svoje svrhe.
  • Revizija Direktive o općoj sigurnosti proizvoda (2001/95/EZ), čiji je cilj ažuriranje te direktive s obzirom na nove tehnologije i internetsku prodaju.

 

Razdoblje za slanje komentara: 30. lipnja 2020 – 06. listopada 2020  (u ponoć po briselskom vremenu)

Tema: Potrošači

 

Ciljna publika

Komisija želi saznati mišljenja niza dionika, među kojima su potrošači (uključujući najugroženije), organizacije za zaštitu potrošača i javna tijela, uključujući ona koja izravno sudjeluju u izradi i provedbi politika za zaštitu potrošača i javna tijela nadležna za tržišno natjecanje, zaštitu podataka, digitalizaciju i okoliš. Cilj je provesti savjetovanje s davateljima kredita, kreditnim posrednicima i kreditnim registrima, industrijskim udruženjima, poduzećima koja proizvode i prodaju potrošačke proizvode (robu i usluge), distributerima i serviserima, velikim internetskim platformama i drugim internetskim posrednicima. Savjetovanje je usmjereno prema strukovnim udruženjima, normizacijskim organizacijama, programima certificiranja i označavanja, organizacijama osoba s invaliditetom i starijih osoba, međunarodnim partnerima (tijelima za sigurnost proizvoda u zemljama izvan EU-a/EGP-a), nevladinim organizacijama, istraživačima i znanstvenicima, stručnim skupinama Komisije, zastupnicima u Europskom parlamentu, pripadnicima drugih institucija EU-a i nacionalnim parlamentima.

 

Zašto EK provodi savjetovanje

Europska komisija pokreće ovo savjetovanje kako bi prikupila stajališta javnosti o četiri inicijative u politici EU-a za zaštitu potrošača koje Komisija namjerava predložiti 2020. i 2021., a to su: — Nova strategija za potrošače, koja će uspostaviti novi strateški okvir EU-a za politiku za zaštitu potrošača u pet ključnih prioritetnih područja: osnaživanju potrošača u zelenoj tranziciji, osnaživanju potrošača u digitalnoj tranziciji, zaštiti ugroženih potrošača, ostvarivanju prava potrošača i međunarodnoj suradnji. Nova strategija uzet će u obzir posljedice pandemije COVID-a 19 za potrošače. — Osnaživanje potrošača u zelenoj tranziciji, čiji su ciljevi veće sudjelovanje potrošača putem pouzdanih informacija o proizvodima i jača zaštita potrošača od lažnog zelenog marketinga i preranog zastarijevanja proizvoda. — Revizija Direktive o ugovorima o potrošačkim kreditima (2008/48/EZ) nakon njezine nedavne evaluacije, u kojoj je istaknuto nekoliko prepreka na koje Direktiva nailazi u ispunjavanju svoje svrhe. Konkretno, riječ je o području primjene, informiranju i procjeni kreditne sposobnosti. Pri tome će se uzeti u obzir posljedice koje je pandemija COVID-a 19 imala na kreditnom tržištu i za potrošače, uključujući ugrožene. — Revizija Direktive o općoj sigurnosti proizvoda (2001/95/EZ), čiji je cilj ažuriranje te direktive s obzirom na nove tehnologije i internetsku prodaju. Rezultat te inicijative trebala bi biti sigurnost neprehrambenih potrošačkih proizvoda, bolja provedba i efikasniji nadzor tržišta. Upitnik je podijeljen u četiri tematska odjeljka, po jedan za svaku inicijativu. Sadržava horizontalna pitanja u vezi sa strategijom i pitanja u vezi sa specifičnim sektorima. Planiraju se dodatna savjetovanja u kojima će ciljani dionici moći iznijeti svoja gledišta o tome kako su države članice i Komisija neposredno odgovorile na posljedice COVID-a 19 na prava potrošača i o dugoročnim inicijativama u razdoblju oporavka nakon krize.

 

Odgovaranje na upitnik

Ispunjavanjem internetskog upitnika možete pridonijeti ovom javnom savjetovanju.

Upitnici su dostupni na nekim ili svim službenim jezicima EU-a. Svoje odgovore možete dostaviti na bilo kojem od službenih jezika EU-a.

Radi transparentnosti, organizacije i poduzeća koji sudjeluju u javnom savjetovanju pozivaju se na registriranje u EU-ov Registar transparentnosti.

 

Poveznica na upitnik:

https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12464-A-New-Consumer-Agenda/public-consultation
vrh stranice