01.07.2020.
- Nova
strategija za potrošače, koja će uspostaviti novi
strateški okvir EU-a za politiku za zaštitu potrošača u pet ključnih
prioritetnih područja: osnaživanju potrošača u zelenoj tranziciji,
osnaživanju potrošača u digitalnoj tranziciji, zaštiti ugroženih
potrošača, ostvarivanju prava potrošača i međunarodnoj suradnji. Nova
strategija uzet će u obzir posljedice pandemije COVID-a 19 za potrošače.
- Osnaživanje
potrošača u zelenoj tranziciji, čiji su ciljevi veće
sudjelovanje potrošača putem pouzdanih informacija o proizvodima i jača
zaštita potrošača od lažnog zelenog marketinga i preranog zastarijevanja
proizvoda.
- Revizija
Direktive o ugovorima o potrošačkim kreditima
(2008/48/EZ) nakon njezine nedavne evaluacije, u kojoj je istaknuto
nekoliko prepreka na koje Direktiva nailazi u ispunjavanju svoje svrhe.
- Revizija
Direktive o općoj sigurnosti proizvoda (2001/95/EZ), čiji
je cilj ažuriranje te direktive s obzirom na nove tehnologije i
internetsku prodaju.
Razdoblje
za slanje komentara: 30. lipnja 2020 – 06. listopada 2020 (u ponoć po briselskom
vremenu)
Tema: Potrošači
Ciljna
publika
Komisija
želi saznati mišljenja niza dionika, među kojima su potrošači (uključujući
najugroženije), organizacije za zaštitu potrošača i javna tijela, uključujući
ona koja izravno sudjeluju u izradi i provedbi politika za zaštitu potrošača i
javna tijela nadležna za tržišno natjecanje, zaštitu podataka, digitalizaciju i
okoliš. Cilj je provesti savjetovanje s davateljima kredita, kreditnim
posrednicima i kreditnim registrima, industrijskim udruženjima, poduzećima koja
proizvode i prodaju potrošačke proizvode (robu i usluge), distributerima i
serviserima, velikim internetskim platformama i drugim internetskim
posrednicima. Savjetovanje je usmjereno prema strukovnim udruženjima,
normizacijskim organizacijama, programima certificiranja i označavanja,
organizacijama osoba s invaliditetom i starijih osoba, međunarodnim partnerima
(tijelima za sigurnost proizvoda u zemljama izvan EU-a/EGP-a), nevladinim
organizacijama, istraživačima i znanstvenicima, stručnim skupinama Komisije,
zastupnicima u Europskom parlamentu, pripadnicima drugih institucija EU-a i
nacionalnim parlamentima.
Zašto
EK provodi savjetovanje
Europska
komisija pokreće ovo savjetovanje kako bi prikupila stajališta javnosti o
četiri inicijative u politici EU-a za zaštitu potrošača koje Komisija namjerava
predložiti 2020. i 2021., a to su: — Nova strategija za potrošače, koja će
uspostaviti novi strateški okvir EU-a za politiku za zaštitu potrošača u pet
ključnih prioritetnih područja: osnaživanju potrošača u zelenoj tranziciji,
osnaživanju potrošača u digitalnoj tranziciji, zaštiti ugroženih potrošača,
ostvarivanju prava potrošača i međunarodnoj suradnji. Nova strategija uzet će u
obzir posljedice pandemije COVID-a 19 za potrošače. — Osnaživanje potrošača u
zelenoj tranziciji, čiji su ciljevi veće sudjelovanje potrošača putem pouzdanih
informacija o proizvodima i jača zaštita potrošača od lažnog zelenog marketinga
i preranog zastarijevanja proizvoda. — Revizija Direktive o ugovorima o
potrošačkim kreditima (2008/48/EZ) nakon njezine nedavne evaluacije, u kojoj je
istaknuto nekoliko prepreka na koje Direktiva nailazi u ispunjavanju svoje
svrhe. Konkretno, riječ je o području primjene, informiranju i procjeni
kreditne sposobnosti. Pri tome će se uzeti u obzir posljedice koje je pandemija
COVID-a 19 imala na kreditnom tržištu i za potrošače, uključujući ugrožene. —
Revizija Direktive o općoj sigurnosti proizvoda (2001/95/EZ), čiji je cilj
ažuriranje te direktive s obzirom na nove tehnologije i internetsku prodaju.
Rezultat te inicijative trebala bi biti sigurnost neprehrambenih potrošačkih
proizvoda, bolja provedba i efikasniji nadzor tržišta. Upitnik je podijeljen u
četiri tematska odjeljka, po jedan za svaku inicijativu. Sadržava horizontalna
pitanja u vezi sa strategijom i pitanja u vezi sa specifičnim sektorima.
Planiraju se dodatna savjetovanja u kojima će ciljani dionici moći iznijeti
svoja gledišta o tome kako su države članice i Komisija neposredno odgovorile
na posljedice COVID-a 19 na prava potrošača i o dugoročnim inicijativama u
razdoblju oporavka nakon krize.
Odgovaranje
na upitnik
Ispunjavanjem
internetskog upitnika možete pridonijeti ovom javnom savjetovanju.
Upitnici
su dostupni na nekim ili svim službenim jezicima EU-a. Svoje odgovore možete dostaviti
na bilo kojem od službenih jezika EU-a.
Radi
transparentnosti, organizacije i poduzeća koji sudjeluju u javnom savjetovanju
pozivaju se na registriranje u EU-ov Registar transparentnosti.
Poveznica
na upitnik:
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12464-A-New-Consumer-Agenda/public-consultation