29.03.2022.
Danas
je uz predstavnike Zagrebačke županije, Općine Kravarsko i Koordinacije
unutarnjeg javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika pri Hrvatskoj udruzi
poslodavaca (HUP) predstavljena javna usluga u autobusnom prijevozu Zagrebačke
županije. Riječ je o modelu koji omogućava uvođenje novih i obnavljanje starih
autobusnih linija s ciljem bolje prometne povezanosti i mobilnosti lokalnog
stanovništva. Unatoč osiguranim proračunskim sredstvima
države, Zagrebačka županija je prva županija koja je svom stanovništvu omogućila
veći broj linija i polazaka te bolju povezanost ruralnih područja. Ovaj model,
ističu predstavnici lokalne zajednice, ali i sami prijevoznici, ključan je za
opstanak manjih ruralnih sredina kojima prijeti demografska katastrofa.
Kravarsko je, ističu, primjer kako javni prijevoz može ponuditi impuls i vjetar
u leđa stanovništvu koje se prije dvije godine suočilo i s razornim potresom.
Na
to je upozorio i načelnik Općine Kravarsko Vlado Kolarec čiji stanovnici
već tri mjeseca koriste uslugu javnog prijevoza putnika. „Usluga javnog
autobusnog prijevoza nužna je za dugoročnu perspektivu naše Općine. Napokon su
naši mještani bolje povezani, mobilni su, mogu ostati u svojom domovima u
kojima su odrasli. Drago mi je vidjeti pozitivne promjene koje je javni
prijevoz donio sa sobom“ – poručio je načelnik Općine te zahvalio na
suradnji s županijom i lokalnim autobusnim prijevoznicima koji su i u
koronakrizi i danas pokazali spremnost na pomoć.
U
Kravarskom se stanovništvo vozi autobusima Autoturist iz Samobora, čiji je
prokurist Franjo Grgurić, ujedno i član HUP koordinacije javnolinijskog
prijevoza putnika tom prilikom naglasio: „Građani se uvelike oslanjaju na
naš autobus jer alternativnog prijevoza nema. Više puta smo, nakon najave
ukidanja pojedinih linija, dobivali očajne pozive građana koji ne bi mogli više
ići na posao ili omogućiti školovanje djetetu. Želimo i dalje spajati Hrvatsku.
Hvala Zagrebačkoj županiji što je ovu potrebu prepoznala. Nadam se da će i
ostali slijediti njihov primjer“.
„Kvalitetnija i dostupnija usluga javnog
prijevoza, posebice u ruralnim područjima, razlog je radi kojeg smo prvi u RH
potpisali gotovo 90 milijuna kuna vrijedne dvogodišnje ugovore s našim
prijevoznicima“ istaknuo
je zamjenik župana Zagrebačke županije Damir Tomljenović nadodavši
kako u posljednja tri mjeseca broj putnika kontinuirano raste te da će se vozni
red i dalje nastaviti usklađivati sa stvarnim potrebama stanovništva.
Za
provođenje modela javne usluge u Hrvatskoj su osigurane sve zakonske
pretpostavke, ali i financijska sredstva - 428 milijuna kuna godišnje iz
državnog proračuna. Riječ je o modelu koji funkcionira u gotovo svim EU
zemljama te sustavno rješava problem prijevoznika, ali i građana. Predsjednik
HUP- Koordinacije javnolinijskog prijevoza putnika Hrvoje Meštrović
istaknuo je kako se prijevoznici nalaze u kriznoj situaciju, a rastuća cijena goriva, inflacija i pandemija ugrožavaju
rad prometnog sektora. Model javne usluge, ističe Meštrović, stoga pomaže
stanovništvu, ali i prijevoznicima da nastave obavljati aktivnosti od šireg
društvenog interesa. S druge strane, javna usluga može biti i temelj za obnovu
autobusne flote EU fondovima.