03.04.2025.
Važna tema ove sjednice bila je Fiskalizacija, nastavak procesa koji će vrlo brzo biti započeti i koji predstavlja značajnu novinu za sve poduzetnike jer su do sada obveznici korištenja eRačuna bili samo oni koji posluju s tijelima državne uprave, dok se sada ta obveza odnosi na sve račune u segmentu B2B te se uvodi proširenje fiskalizacije u krajnjoj potrošnji na sve uz fiskalizaciju eRačuna, zato se radi o enormnom povećanju izdavanja eRačuna.
Do sada se godišnje izdalo oko 3,6 milijuna eRačuna, dok se prema novim obavezama pretpostavlja da će godišnje biti 90 milijuna eRačuna. Poduzetnici ne vjeruju da je i državni i javni, tako niti poduzetnički sustav spreman za to, za ovako velike i obimne promjene, pogotovo 90.000 mikropoduzetnika koji nisu pripremljeni niti informirani o ovim novinama.
Izvršni odbor posebno naglašava kako je većina EU zemalja, osim samo 6, upravo zbog zahtjevnosti ovog procesa, sebi omogućila duže rokove uvođenja ovog procesa, tj. tek 2030. godine, dok RH sama sebi uvodi iznimno kratke rokove, za koje niti državna administracija, a niti poduzetnici nisu spremni, pa prve promjene započinju već 1.9.2025. godine, tj samo za nekoliko mjeseci.
Pogotovo ih zabrinjava tzv. „šifrarnik“ odnosno obveza primjene Klasifikacije proizvoda prema djelatnostima – KPD. Poduzetnici smatraju kako ovaj sustav nije dovršen, nije potpun, nedostaju šifre koje su usklađene s poslovnim procesima kod poduzetnika, i zato ga najprije treba doraditi, u najužoj suradnji s poduzetnicima te ga tek nakon toga pustiti u upotrebu uz primjeren rok prilagodbe, a to je barem godinu dana.
Zato poduzetnici inzistiraju na obavezu zakonodavca da provodi specifičnu proceduru, kod uvođenja svakog novog zakona, a pogotovo ovakvog koji će se odnositi na baš sve segmente u gospodarstvu, od najmanjeg trgovačkog društva, s 1 zaposlenim, pa do velikih poduzeća, a kakav je novi Zakon o fiskalizaciji. To je obaveza provođenja Testa malog i srednjeg poduzetništva (MSP test ili SME test).
Nadležna tijela državne uprave dužna su provoditi MSP test kojim se sprječava stvaranje novih nameta i troškova poduzetnicima prilikom donošenja novih propisa. Ako se utvrdi da postoji negativan financijski učinak ili potencijalno dodatno administrativno opterećenje na poslovanje malog i srednjeg poduzetništva, provodi se dodatno savjetovanje, konzultacije s poslovnim subjektima i javne rasprave te analiza učinaka na temelju Standard Cost Model (SCM) metodologije.
Zbog svega poduzetnici traže da se omogući duži rok prilagodbe za novo zakonodavstvo, i to do 1. siječnja 2027. godine, kako bi se cijela 2026. godina provela u sveobuhvatnoj edukaciji malih i srednjih poduzetnika za novi i značajan zakon.
Na sjednici Je bilo govora i o Radnom ručku, održan 27.32025. godine u Čepinu kraj Osijeka, s gradonačelnikom Grada Osijeka, Ivanom Radićem, na kojem sudjelovalo 120 sudionika i na kojem su brojni poduzetnici izrazili zadovoljstvo što su mogli gradonačelniku iznijeti svoje poduzetničke teme.
Drugi Radni ručak održava se 7. travnja 2025. godine, s gradonačelnikom Grada Zagreba, Tomislavom Tomaševićem, gdje će istu priliku imati poduzetnici iz Zagreba- postaviti gradonačelniku za njih važna poduzetnička pitanja. Vezano uz radni ručak, održan je i pripremni sastanak članova Izvršnog odbora s gradonačelnikom i njegovim suradnicima na kojem je posebno naglašena tema komunalne infrastrukture, ugostiteljstva, javno- privatnih partnerstva i druge. Radni ručak u Zagrebu biti je 70-ti u nizu ove manifestacije koju Udruga malih i srednjih poduzetnika organizira od 2004. godine.