Projekt je praktički započeo još 2008.godine, kad je raspisan međunarodni Natječaj za arhitektonsko rješenje Novog putničkog terminala. Na isti se javio veliki broj svjetski poznatih arhitekata. Pobijedilo je rješenje hrvatskog tima: Neidhardt – Kincl - Radić. Na međunarodnom natječaju za koncesiju za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb pobijedila je grupacija ZAIC Ltd. sastavljena od uglednih međunarodnih tvrtki Aeroports de Paris Management (ADPM) i Bouygues Bâtiment International (BBI) kojima su se dodatno pridružile firme, Marguerite Fund, IFC, TAV Airports i Viadukt. ZAIC Ltd. je za potrebe realizacije projekta u Republici Hrvatskoj osnovao novu tvrtku Međunarodnu zračnu luku Zagreb d.d. (MZLZ), na koju su prenijeta prava i obaveze iz Ugovora o koncesiji i koja je 5.12.2013. godine preuzela upravljanje Zračnom lukom Zagreb na razdoblje koncesije od 30 godina. Tvrtka Zračna luka Zagreb d.o.o. i dalje je aktivna pravna osoba s dopunjenom djelatnošću te, prije svega, ima funkciju pružanja stručne i tehničke pomoći Vladi Republike Hrvatske kao davatelju koncesije u nadzoru provedbe Ugovora o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb. Budući da ostaje vlasnikom postojeće infrastrukture i opreme, ZLZ d.o.o. nastavlja upravljati imovinom koja nije predmet koncesije. Pored toga, ZLZ d.o.o., zbog strateškog značaja Zračne luke Zagreb u svakom trenutku treba biti spremna preuzeti radnike i djelatnost i bez prekida nastaviti pružati aerodromske usluge, u slučaju raskida Ugovora o koncesiji ili njegova isteka. Jedna od zadaća ZLZ-a d.o.o. je i razvoj novih projekata. Temeljna je svrha postojanja i djelovanja ZLZ-a d.o.o. zaštita interesa Republike Hrvatske kao davatelja koncesije, kao i interesa osnivača i suvlasnika društva. Uz prethodno navedeno, tvrtka Zračna luka Zagreb proširila je djelatnost poslovanja od kojih ističe: • Razvoj novih projekata izvan područja koncesije (projekt Zagreb Airport City, u okviru kojega je Master planom predviđena izgradnja hotela za koji je predan zahtjev za izdavanje Lokacijske dozvole, poslovnih zgrada i drugih sadržaja karakterističnih za ovakve projekte) • Pružanje konzultantskih usluga (izrada master planova, prometnih i drugih studija, sustavi upravljanja – kvaliteta, okoliš, rizici, društvena odgovornost i dr.) • Edukacija • Zastupanje stranih tvrtki. „Vrijednost radova izgradnje Novog putničkog terminala s popratnom infrastrukturom iznosi oko 236 milijuna eura“, iznio je g. Drljača, „ali i ono što je široj javnosti manje poznato, pored NPT-a izgrađeni su i drugi infrastrukturni objekti, poput sustava za odvodnju oborinskih voda s uzletno sletne staze i manevarskih površina zračne luke. Poznato je da se te površine, kao i zrakoplovi, tijekom zime tretiraju kemijskim sredstvima radi sigurnosti (sprječavanje zaleđivanja). Takva voda, kao i oborinska voda, odvodi se s područja zračne luke u pročistač grada Zagreba i u rijeku Savu. Realizacija ovog infrastrukturnog projekta značajan je doprinos zaštiti okoliša i predstavlja značajnu ekološku investiciju. Sukladno Ugovoru o koncesiji, iako Novi putnički terminal još nije pušten u promet, Koncesionar je do sada uplatio oko 100 milijuna HRK koncesijske naknade u državni proračun, što je raspodijeljeno imateljima udjela u društvu Zračna luka Zagreb d.o.o., sukladno udjelima u vlasništvu: Republika Hrvatska 55%, grad Zagreb 35%, Zagrebačka županija 5% i grad Velika Gorica 5 %. Neposredno prije početka radova, gradu Velikoj Gorici Koncesionar je uplatio je oko 22 milijuna kuna, na ime komunalne naknade. Službeno otvorenje novog terminala predviđeno je za 5. ožujka 2017. godine. Trenutno su u tijeku pripreme za prelazak s postojećeg terminala na Novi putnički terminal kao i obuka osoblja zračne luke. Oprema za prihvat i otpremu zrakoplova i putnika u Novom putničkom terminalu je instalirana te je u fazi testiranja. Od značajnijih podataka vezanih za Novi putnički terminal mogu se izdvojiti: • površina putničkog terminala iznosi 65.000 m2, • u njega je ugrađeno 2.000 tona čelične konstrukcije, • kapacitet putnika u prvoj fazi iznosi 5 milijuna putnika godišnje, a u završnoj fazi imat će kapacitet od 8 miliona putnika godišnje • duljina trake za sortiranje i transport prtljage iznosi 3 km • sortirnica za prtljagu je automatizirana • ispred terminala nalaze se 1.100 parkirnih mjesta za vozila • u prvoj fazi Novi putnički terminal ima 30 šaltera za registraciju putnika (u završnoj fazi 60 šaltera) • terminal je opremljen s 8 avio mostova (16 u završnoj fazi) • prije puštanja u operativnu funkciju na terminalu će biti provedeno 36.000 testova rekao je Mr.sc. Igor Štimac, koji je delegaciju proveo kroz sve razine Novog putničkog terminala te objasnio buduću tehnologiju rada kao i prometne tokove putnika. Delegaciju HUPa, činili su: Davor Majetić, Ana Falak i Mirela Gudan (HUP), Predrag Ribić, (Touring), Dorotea Effenberger i Zoran Kalauz (Tahograf) te Anto Šoljić i Davorin Pavlović, (CVH). Zahvaljujemo Mr.sc. Igoru Štimcu iz tvrtke Zračna luka Zagreb d.o.o. na organizaciji posjete.