25.03.2020.
Nastavno na paket mjera za
pomoć gospodarstvu koji je Vlada RH predstavila 24. ožujka, HURA je po
hitnom postupku uputila dopis predsjedniku Vlade Republike Hrvatske
Andreju Plenkoviću te Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta,
Ministarstvu financija, Ministarstvu rada i mirovinskog sustava, Hrvatskoj
gospodarskoj komori i čitavom nizu drugih relevantnih adresa u kojem predlaže
konkretne dodatne mjere prijeko potrebne za očuvanje radnih mjesta i
ublažavanje udara izvanredne situacije na realni sektor. Hrvatska udruga
poslodavaca (HUP) podržala je zahtjev članova HURA-e prema Vladi RH te će u
svoju intenzivnu svakodnevnu komunikaciju s nadležnim institucijama uvrstiti i one
prijedloge iz HURA-inog dopisa koji još nisu postavljeni pred izvršnu vlast.
U zahtjevima se HURA-i pridružila i Hrvatska udruga za odnose s javnošću
(HUOJ).
„Hrvatska udruga poslodavaca
glas je cjelokupnog hrvatskog gospodarstva u kojem izrazito važnu ulogu
ima i komunikacijska industrija. Izvanredna situacija u kojoj se nalazimo zbog
COVID-19 virusa dodatno je u prvi plan istaknula borbu da se sačuvaju mikro i
male tvrtke koje dominantno posluju u ovom segmentu. Zajednički s HURA-om i
HUOJ-em dijelimo zabrinutost i odlučnost u namjeri da ukažemo Vladi RH,
odnosno, izvršnoj vlasti kako predložene mjere nisu niti izbliza dovoljne za
spas gospodarstva, a posebno malih i mikro poduzetnika. Zajednički ćemo
poduzeti sve što je u našoj mogućnosti da snažno i argumentirano ukažemo
Vladi na stvarno potrebne mjere u ovoj kriznoj situaciji, a to je otpis svih
davanja, doprinosa, naknada i članarina na poslovanje, odnosno, aktualnu
poslovnu neaktivnost; plaćanje PDV-a po naplaćenom računu i druge nužne
prijedloge koji suštinski pomažu malim i srednjim poduzetnicima u
premošćivanju ovog teškog i neizvjesnog perioda“,
izjavio je Davor Majetić, glavni direktor HUP-a.
Komunikacijska industrija već
je sada itekako pogođena gospodarskim posljedicama sprječavanja širenja koronavirusa,
a potom i posljedicama potresa, u kojem su značajnu štetu pretrpjeli i brojni
uredi agencija članica HURA-e smješteni u centru Zagreba. Prvi i najvažniji cilj
dodatnih mjera koje HURA i HUOJ predlažu Vladi RH jest očuvanje radnih mjesta –
ako kriza potraje te izostane snažnija i reakcija države od ove koju imamo sada,
brojni zaposlenici industrije tržišnih komunikacija, kojima je ona dosad pružala
poticajne radne uvjete te ostanak i rad u Republici Hrvatskoj za njih činila
itekako privlačnima, ostat će bez posla. Drugi je cilj dodatnih mjera
ublažavanje nagloga gospodarskog pada odnosno udara na realni sektor i
sprječavanje potpunog prestanka obavljanja djelatnosti komunikacijske
industrije.
U rukama Vlade Republike
Hrvatske i državnih institucija je moć donošenja odluka kojima mogu osnažiti
domaće poduzetnike i cijeli privatni sektor da izdrže krizni period u koji je
hrvatski realni sektor već ušao. Stoga iz HURA-e pozdravljaju
sve dosadašnje mjere Vlade RH i predlažu još nekoliko jednostavnih mjera koje
su usmjerene na zadržavanje zaposlenosti i održavanje likvidnosti:
1. Otpis
poreza na dohodak i doprinosa na plaće zaposlenika tijekom kriznoga razdoblja
(jer samo odgoda nije dovoljna)
2. Isplata potpore za
skraćivanje radnog vremena kao razmjerni dio iznosa plaće za radne sate koje
zaposlenik ne radi
3. Smanjenje stope poreza na
dobit i zaustavljanje plaćanja akontacije poreza na dobit tijekom trajanja
izvanrednih okolnosti
4. Privremeno ukidanje odnosno
otpis članarina državnim institucijama, davanja jedinicama lokalne samouprave i
parafiskalnih davanja (prije svega turistička taksa, članarina u HGK i sl.)
5. Naplatu PDV-a po
naplaćenoj, a ne izdanoj fakturi od 1. ožujka ove godine za sve tvrtke, bez
obzira na visinu prihoda
6. Uvođenje mogućnosti
obaveznog godišnjeg odmora za djelatnike uz plaćanje manjeg dijela ugovorene
plaće i jamstvo povratka na radno mjesto nakon završetka krizne situacije.
Kao
poslodavci koji žele biti dio rješenja, a ne dio problema, ako od
države dobiju odgovarajuću pomoć i podršku, iz HURA-e poručuju da će moći očuvati
radna mjesta i osigurati egzistenciju svojim zaposlenicima u ovom
teškom razdoblju. Bez odgovarajuće podrške, do okončanja pandemije i
normaliziranja poslovanja lako bi se moglo dogoditi da brojnih tvrtki u
komunikacijskoj industriji, pogotovo onih koje su najmanje i najranjivije, ali
zajedno zapošljavaju značajan broj ljudi, na tržištu praktički više i ne bude.
HURA inače okuplja 40 tvrtki s više od tisuću zaposlenika, a njihov ukupni
godišnji prihod od oko 1,5 milijarde kuna predstavlja 75 posto ukupnih domaćih
marketinških budžeta u Hrvatskoj.